Oleme kohal

Kalender

<<  Detsember 2019  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

FIA News

Ärge tehke nii

ck5r6590

 

Esimesed 14 tundi Bakuus seoses nädalavahetusel toimuva Vormel 1 etapiga on mööda saanud. Siia sisse mahub öine saabumine, mõned tunnid uinakuks ning pool päeva rajal mitte liiga sihipärast tegevust ja tegevusetust.

Esmamuljed sellest ca 3-miljonilise elanikkonnaga suurlinnast on vägevad. Linn on suur, teed laiad ja majad kõrged ning uhked. Raha lõhna on tunda nii kaudselt kui ka otseselt. Naftatööstusest elaval riigil ei ole põhjust oma rikkust varjata. „Raha lõhna“ on tunda isegi vannitoas- kraanivesi lõhnab tugevalt õli järgi ning kraanikausi kõrval on suur hoiatus, et vesi ei sobi joogiks. Seepärast on ka esimesel korrusel lifti kõrval suured pakid pudeliveega igaühele võtmiseks. Samuti jagatakse kõikidele võistlusega seotud teenistustele ning rajal olevatele punktidele ohtralt nii joogivett kui ka mullitavaid karastusjooke.

Ühest otsast on näha, et siin on ressurssi ning kogemust väga suurte ürituste korraldamiseks. Teisalt on sündmused ise ja neid korraldavad meeskonnad erinevad ning seepärast on mitmed teemad lahendatud ebaloogiliselt ja sedasama suurt ressurssi raiskavalt. Päris suur probleem oli talvel saada korraldajalt inffi, kas ma ikkagi olen meeskonda arvatud või mitte. Suuliselt pidi kõik olema OK, aga piletite ostmiseks ja viisa taotlemiseks ametlikku kinnitust ei tulnud kuidagi.
Samasugune segadus ootas mind ka öösel elamiskohta saabudes. Lennujaamas oli eraldi infolett F1 võistlusele saabuvate inimeste teenindamiseks. Selle juures kohtusin inglanna Gil Williamsiga, kes on Bakuus juba 3-ndat aastat. Ta oli just ühe vabatahtliku abiga taksot tellimas ning me otsustasime niigi odava taksosõidu kulu poolitada. Umbes 15km sõit maksab 10 manati ehk ca 5 eurot. Viitena saan märkida, et kütus maksab siin keskmiselt 0,5€ liitrist.
Gil tegutseb Silverstone ringrajal rajakohtunikuna ning on käinud F1 võistlustel päris mitmes riigis.
Athletic Village väravasse saabudes ootaski meid ees Sotši võistlusele sarnanev ebakõla. Meiliga oli meile teatud, kuidas tuleme kohale ja siis regame ennast sisse ja jagatakse nii vormiriietus kui toidutalongid jne. Tegelikkuses ootas meid röntgeni ja turvaväravatega tuulises telgis kamp turvamehi. Sisse meid loomulikult ei lastud, sest meil ei olnud veel kaelakaarte, mille me pidime seal seespool saama… Soovitati helistada oma teenistuse juhile. Kell 3 öösel! Läbi mitme telefonikõne paluti meil oodata. Mõne minuti pärast sõitis golfikäruga kohale üks organisaatoritest, kellel olidki kaasas meie kaelakaardid. Nüüd skänniti meid läbi ja me saimegi suurde hotellikompleksi sisse. Veidi kihutamist suurte majade vahel ning olimegi kõige tähtsama kontori ukse taga. Vaatama öisele ajale käis seal vilgas tegevus: komplekteeriti KP-dele raadiojaamasid jm vajalikku varustust. Saime meiegi oma särgid-värgid ning toidutalongid ja toavõtmed kätte. Suurriigile kohaselt jagatakse siin korralikult nänni; saime seljakoti, nokatsi ja 2 särki. Gili sõnul on eelmistel aastatel seda nädala jooksul veelgi lisatud. Ja muidugi ka kontserdi piletid. Reedest pühapäevani on õhtul raja juures suured kontserdid maailma tippartistidega ning kõigil kohtunikel on sinna vaba sissepääs! Ma saan aru, kui raha lihtsalt tuleb maa seest välja, siis piire pole, aga eks siin on ka suhtumise küsimus. See oli siis väike sõrmeviibe paljudele meie regiooni võistluste korraldajatele, kelle jaoks on kohtunikud ainult kulu, mille pealt kokku hoida.

Kuna hommikusööki sai vaid kella 7 ja 8 vahel, jäi mu uneaeg üsna lühikeseks. Hommikusöök oli halvaks üllatuseks isegi Sotšiga võrreldes. Haakisin ennast lätlaste Girtsi ja Janise sappa, sest nemad on siis juba teist aastat. Ülisuures sööklas võttis meid vastu hiiglaslik saba. Lätlased suundusid sellest mööda ning nurga taga oligi teine ja lühem saba. Sabatamine käis hommikukohvi/ tee järgi. Suurtest elektrikeetjatest pakutakse teevett ja ka mingit kohvi moodi jooki. Kahjuks on nende masinate jõudlus väike. Masinast tulevat kohvi jagus vist ca 10-le topsile. Õnneks oli laual ka eriti magusa lahustuva kohvi pakid. Valisin selle variandi. Kui järg minuni jõudis, jagus kuuma vett vaid poole topsi täitmiseks. Kui Sotši F1 korraldajad pakuvad süüa ikkagi sööklast valmistoiduna, siis siin on kaks söögikorda möödunud saiakeste, näkside ja puuviljadega. Võeti nii hommikusöögi kui lõunasöögi talong ja selle vastu anti suur kotitäis nimetatud tooteid. Oli üks „sändvitš“ juustuviilu ja salatilehega ning hulk magusaid saiakesi. Peagi saabub õhtusöögiaeg ning siis selgub, kas tulebki nädal aega saiakeste dieeti pidada või tuleb hoopis ümbrusest mõni „elus“ söögikoht otsida ja oma raha eest ka „päris“ sööki osta.

Pärast toiduaega oli veel 2 tundi puuduliku une korvamiseks ja siis viisid bussid meid rajale. Bussisõit läbi linna pakkus ilusaid vaateid. Kuna ringrajal sõidetakse ainult võidusõitmise suunas (seda peab tegema ka kogu teenindav transport), siis saime sõita läbi terve ringraja. Päris vägev kogemus!
Kui Bakuu linn on suursugune ja näitab oma rikkust, siis nende kord aastas rajatav Formula 1 projekt kulutab ulmelisi summasid. Alustades tänavate muutmisest ringrajaks kasutades selleks betoonääriseid ja spetsiaalseid püüdevõrkusid. Kui teleülekandest tundub kõik, kaasaarvatud starditribüünid ja boksihooned, nagu permanentsetel ringradadel, siis nii ongi. Ainult siin tehakse (ja hiljem lammutatakse) see 3-päevase sündmuse jaoks! Ja seda riigis, kus puudub tegelikult mootorisport.
Rajal näidati meile võistluse teenindamiseks vajalikud kohad: tehnilise kontrolli kontor- puhkeruum, F1 ja F2 sarjade boksid, tualetid ning läbipääsuväravad. Kui oluline nähtud, said soovijad lahkuda; vabatahtlikud said jääda ootele. Nimelt ei olnud veel selge, kas tuleb teha veidi „jõu- ja ilunumbreid“ või mitte. Tunnise ootamise järel selgus, et ikkagi tuleb. Nimelt kasutatakse FIA kaaluplatvormide kontrollimiseks spetsiaalseid 20-kiloseid raskuseid. Nii F1 kui F2 mõõteplatvormi kontrollimiseks kulub neid 50 tükki. See 2x tonn rauda tuli siis meie soojakust tassida autole ja pärast kummagi võistlusklassi tehnilise kontrolli boksis maha laadida.
Siis kulus veel paar tundi mittemillegi tegemisele. Tegelikult küll oodati, millal rajakohtunike treeningud lõppevad, rada avatakse ning bussid saavad tulla meile järgi.

Aega surnuks lüües sai kohalike kohtunikega muljetatud erinevatest asjadest. Praktiliselt kõik kohalikud räägivad täiesti vabalt vene keelt ning enamus ka inglise keelt. Minu internetis tehtud eeltöö ja tekkinud küsimused saidki kinnitust- Azerbaidžaanis puudub kohalik autosport. Nende ainus ametlik võidusõit ongi seesama Vormel1. Siin ei peeta isegi mitte rallisid ega krosse. Mitu aastat oli Bakuus vaid 1 sisehobikardirada ning just aprilli alguses avati ka esimene väliskardirada. Seegi on mõeldud hobitamiseks, kuid kohalikud loodavad, et ehk hakatakse seal ka võistluskartidega sõitma.
Bakuu GP on toimumas 3-ndat aastat. Kohaliku võidusõidu puudumine tähendab seda, et ka kohtunikele on see ainus võimalus osalemiseks- õppimiseks. Väga piiratud hulk neist on saanud käia teistel F1 võistlustel praktikal. Mõned aastad varem peeti Bakuus teistsuguse plaaniga tänavarajal paaril korral GT-autode MM-etappe. Siis toetuti neile inimestele, kes veel Nõukogude Liidus autospordiga tegelesid. Seal tekkisid probleemid sellest, et neile oli vene keel ainsaks võõrkeeleks ning ka nende vanus ei võimaldanud enam väga reibast tegevust.
F1 projekti kallale asudes muudeti just neis punktides kogu süsteemi- värvati noored ja tegusad inimesed, kes valdavad vabalt ka inglise keelt, et oleks võimalik töötada rahvusvahelises meekonnas. Esimesel aastal „osteti“ pea kogu teenindav personal sisse Bahreini ringrajalt. Kohalikud olid neile töövarjudeks ja õpipoisteks. Eelmisel aastal olid rollid vahetunud- aserid tegutsesid ning araablased jälgisid ja abistasid. Selleks aastaks on põhijõud juba kohalikel ning Bahreinist saabus vaid paarikümnest kohtunikust koosnev grupp.

Tõotab tulla huvitav nädal.

Raul Koov

November 10, 2019

MTÜ VÕIDUSÕIDUABI- 10!

„Läbikukkumine on ka võimalus. Kui sa pole iialgi läbi kukkunud, siis pole su ettevõtmised olnud piisavalt edumeelsed.“ Elon Musk Mardilaupäev oli meie MTÜ-le oluline päev- ametlikust tegevusest sai kümme aastat. 9.11.2009 allkirjastasid Alo Allik, Piret Koov ja Raul Koov põhikirja, mille…
September 21, 2019

RING ÜMBER SUVE

Käesoleva nädalaga lõppeb ka suvi. Seega on sobiv aeg anda väike tagasivaade meie tegevustest hooajal 2019. FINSBK Mootorrataste ringrajasõidu Soome MV korraldamiseks moodustati sel aastal uus organisatsioon. Etappe korraldavad klubid panid seljad kokku ning hakkasid ise kogu sarja…
Mai 09, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Teine.

Võib veendunult öelda, et Assenis on lihtne korraldada võistluseid. Rada haldava ja seda toetava meeskonna kogemus on lihtsalt nii suur, et peaaegu kõik, mida nägime, oli täiuslik. Nende…
Apr 22, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Esimene.

12.-14.04.2019 toimus Assenis WSBK 4. etapp. Tänu eelmisel aastal tekkinud kontaktidele Hollandi kohtunikega, sai võimaluks Eesti (ja ka Soome) motoringraja kohtunike osalemine MM-etapil…
Mär 26, 2019

Teooria õpitud. Praktikaga alustame Assenis.

Kalender näitab juba kevadet ning enamikes ülemaailmsetes võidusõidusarjades on juba esimesed stardid tehtud. MTÜ Võidusõiduabi ja meie sõbrad on aktiivselt osalenud erinevatel koolitustel.…
Dets 14, 2018

MIS TEHTUD, MIS TEOKSIL.

2018 võidusõiduhooaeg kujunes MTÜ Võidusõiduabi inimestele vaheldusrikkaks- kevad ja sügis möödusid vaid paarile võidusõidule kaasa aidates, kuid suvel teenindasime 8 nädala jooksul 6…
Jul 12, 2018

Langetame pea…

Soome AKK avaldas kurva teate, et nädalavahetusel suri haiglas võistlustel saadud vigastuste tõttu autospordikohtunik. Õnnetus leidis aset 22.juunil Poris toimunud autokrossil. Juhitavuse…
Mai 02, 2018

Azerbaijan GP 2018, Baku.

Pealkirjaks märgitud ingliskeelse nimega toimus eelmisel nädalal põnev spordisündmus eestlastele suhteliselt tundmatus riigis. Teen seekord ka kokkuvõtva loo lisaks igapäevastele blogidele.…
Apr 29, 2018

Pühapäev. Azerbaidžaani GP.

Täna oli vist võimaluste mittekasutamise päev. Meie toanaabriga jätsime kasutamata võimaluse pikalt magada ja hulk sõitjaid jätsid võistluse ajal oma edutoovad võimalused kasutamata. Mind…
Apr 28, 2018

Bakuu GP. Laupäev.

Laupäev on GP-nädalavahetusel lisaklassi(de)le esimese võistlusstardi päevaks ning F1-le kolmandaks vabatreeninguks ja kvalifikatsiooniks. Bakuus on kavas vaid üks lisaklass, see on F2.…
Apr 27, 2018

Bakuu GP. Reede.

Eile hilisõhtul toimus meil veel üks erakorraline koosolek. Kuna paar tegelast olid suutnud ennast vigastada ja mõned tegelesid keelatud ajal pildistamisega, siis peeti meile…
Apr 26, 2018

Bakuu GP, neljapäev.

Nagu ma ennustasin, läks eile õhtul F1 kontrolöride kohtade jagamisel korralikuks mölluks. Õnneks küll mitte pahatahtlikuks. Nagu Sotšis, jagati ka siin kohad loosimisega. Alustuseks…
Apr 26, 2018

Bakuu GP. Kolmapäev.

Ülevaate eilsest päevast lõpetasin enne õhtusööki. Võib öelda, et see oli parem kui hommikul jagatud kotitäis saiu ja näkse. Tegemist oli teoreetiliselt sooja toiduga, mis toodi kohale…
Apr 25, 2018

Bakuu F1- uus märk meie võistluspaikade kaardil.

Esimesed 14 tundi Bakuus seoses nädalavahetusel toimuva Vormel 1 etapiga on mööda saanud. Siia sisse mahub öine saabumine, mõned tunnid uinakuks ning pool päeva rajal mitte liiga sihipärast…
Apr 21, 2018

MTÜ Võidusõiduabi laiendab tegevust.

13.-14 aprillil korraldasid Ramasec OÜ, auto24ring ja MTÜ Võidusõiduabi juba 9. korda Pärnu ringrajal päästekoolituse. Aastatetagune esimene õppus sisaldas vaid ühe auto põletamist-…
Apr 21, 2018

Lumi sulanud...

Ennustustele vastavalt püsis tänavune talv pikalt ning alles nädal pärast karjalaskepäeva sai avada asfaldilsõidu hooaja. Sel korral alustasime Andres Halli ja auto24ringi meeskonna…
Veebr 13, 2018

RINGRAJASÕIDU HOOAEG ON AVATUD.

Veebruari esimesel nädalavahetusel toimus Helsingi Messikeskuses traditsiooniline mootorrattamess. Sündmus on tõusnud Põhjamaade suurimaks mootorrattaid, nende varustust ja tsiklisõitu…
Jan 02, 2018

HUA!

HEAD UUT AASTAT!
Aug 18, 2017

Motoringraja Alastaro EMV ja SM etapp.

Augusti esimesel nädalavahetusel toimus Soomes Alastaro ringrajal motoringraja Eesti ja Soome MV 3. etapp. Helsingist 200km kaugusel asuv Alastaro ringrada on hetkel Soome parim ja mugavaim…
Aug 01, 2017

IMATRA. TARTU. PALANGA.

Suviste tervitustega jagan muljeid meie tegevustest juulis. Sai osaletud huvitavatel võistlustel ning kaasatud mitmeid uusi inimesi. Mõni täiesti uue tegijana ja mitmed said kogeda uusi…
Jun 15, 2017

Meie hooaeg 2017- Road Racing ja endurance.

Kohe saabuval Võidupühal on viimane aeg anda teada MTÜ Võidusõiduabi tegemistest käesoleval hooajal. Sel aastal oleme väljunud juba (veidi) rutiiniks kujunenud kalendrist/ ülesannetest ning…
Veebr 28, 2017

Invitation to the workshop: How to make tire work properly

Kutse koolitusele. Eriti soovituslik neile, kes plaanivad sel aastal startida kestvussõitudel Palangas või Pärnus. Dear drivers, team managers, engineers, We are inviting You on 22nd of…
Nov 03, 2016

Lõpetasime rallihooaja. Saaremaa ralli.

Paar nädalat pärast Saaremaa rallit sai tehnilise kontrolli poolt lugeda autoralli meistrivõistlused lõppenuks. EAL Tehnikakolleegium kontrollis üle Tartu rallil plommitud E-rühma autode…
Sept 05, 2016

MONZA F1 GP 2016- viimane(?)

Tervitused väga palavast Põhja-Itaaliast. Paljud teisipäevasele Itaalia GP kohtunike koosolekule saabujad tervitasid siin üksteist väljendiga: tere tulemast viimasele Monza GP-le.…
Aug 24, 2016

52. Imatranajo 2016- IRRC etapp. Tõeline Road Racing!

Pärast 30-aastast pausi korraldati Imatras taas mootorrataste ringrajasõidu võistlus. Aastakümnete eest said legendaarsele Imatra tänavarajale saatuslikuks rohked õnnetused ja…
Aug 10, 2016

2016 a Soome MM-ralli- rahulik võistlus ja uus võitja.

Selle aasta Jyväskylä ralli sai ajalooks juba 1,5 nädalat tagasi. Võistluse dramaatika ja „oleksid“ on ajakirjanike abiga avaldatud-loetud. Võtan omalt poolt ette selle pildi, mida nägin…
Jul 31, 2016

SUVE KESKPAIK SAI VÄGA TIHE.

Toimekas suvi on jõudnud juba üle mõttelise keskjoone. Erinevaid toimetusi on meil olnud nii palju, et tehtud võistlustest muljetamiseni polegi jõudnud veel. Juuli algas MTÜ Võidusõiduabi…
Mai 30, 2016

BOTNIARING. Ettevalmistus Soome motoetapiks auto24ringil.

Kui jaanuaris kinnitas Soome Moottoriliitto 2016 hooaja kalendri, siis 8.-10.juuliks toimuvale ringrajasõidu Pärnu etapile pandi mitmeid tingimusi. Erandina anti luba korraldamiseks SML-i…
Default Image
Apr 02, 2016

auto24ring päästekoolitus 2016

Täna oli auto24ringil päästeõppuse teine päev. Kui eilne päev oli peamiselt teooriaga täidetud, siis tänane päev hõlmas peamiselt praktilisi ülesandeid alates kiivririhma…
Mär 17, 2016

FIM CCR seminar. Frankfurt.

5.-6.märtsini toimus Frankfurtis DMSB eestvedamisel samaaegselt mitu FIMi seminari: meedikutele, tehnilisele kontrollile ja ringrajavõistluste juhtidele. Mina osalesin EMFi poolt lähetatuna…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Pühapäev.

Et maailma asjad oleks tasakaalus, siis sõbrapäeva hommikul saime teha selle ralliaja pikima une. Hommikune 15- minutiline hooldus kulus Östbergi mehaanikutel taas vaid auto…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Laupäev.

Niiiii vara ei tohi ikka inimesi üles ajada! Kell 4:30 ei ole väga mõistlik aeg ärkamiseks. Selline meie hobi juba on- kui esimene hooldus algab kell 6:10, siis peavad ka kohtunikud olema…
Veebr 13, 2016

Rally Sweden 2016. Reede.

Täna varahommikul hakkas siis Rootsi MM-ralli tegelikult pihta. Kell 6:40 alanud esimene hooldus tähendas tehnilise kontrolli kohtunikele kella viiest äratust. Ühiste sanitaarruumide ja…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Neljapäev.

Head uudised Rootsist- ralli toimub! Tänasel tegevusvabal päeval tegelesime koos Marekiga veidi professionaalse kretinismiga. Nimelt külastasime seda tehnoülevaatuspunkti, kus eile toimus…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Kolmapäev.

Meie toas oli täna varajane äratus kui Marek pidi Norra piiri äärde jõudmiseks teele asuma juba kl. 6:15. Nagu (kahjuks) selliste tavapärasest graafikust erinevate kohustustega kipub olema,…
Veebr 10, 2016

Rally Sweden 2016. Teisipäev.

Läbi vihmase ja 5..6 soojkraadiga Rootsi sõitsime koos Rait Rõõmu ja Marek Mõistusega Karlstadi ning otsisime talvralli tunnet. Esialgu seda ei tekkinud. Selle aasta Rootsi WRC rallil on…
Jan 26, 2016

SARMA Rally 2016. Pühapäev.

Sarma ralli viimasest päevast tagasivaate teen juba kodustes tingimustes. Pühapäev tervitas rallil osalejaid -14 kraadi ja kerge tuulega. Kuna temperatuur ei langenud nii madalale kui…
Jan 23, 2016

SARMA Rally 2016. Laupäev.

Nagu Pilvi Kirsi ilmajaamast lubas, oli tänane temperatuur languses. Ennelõunal autode kontrollimisel polnud seda eriti tunda, kuid stardialas ja pärast hoolduspargis oli küll. Õnneks on…
Jan 22, 2016

SARMA Rally 2016. Reede.

Reedene päev oli sissejuhatuseks Gulbenes toimuvale Läti ja Eesti MV etapile. Hommikul alustasime tehnilise kontrolliga. Kuna ajakava oli planeeritud 80-le autole, aga kohale saabus veidi…
Jan 22, 2016

FIA European Rally Sporting & Safety Seminar. Riga.

15.-16.janauaril toimus Riias Läti Autospordi Föderatsiooni korraldusel FIA seminar, mis mõeldud Euroopa riikide rallide korraldajatele ja vanemkohtunikele. Sellise taseme ja mahuga…
Okt 12, 2015

SOTŠI F1 2015. Pühapäev. Russian GP.

Eile toimunud pika viivitusega mitu avariid lõid kogu võistluse ajagraafiku segamini. Kuna oktoobris on Sotšis päevavalgust lühidalt ning F1 peab oma teleaegadega olema kindlalt paigas,…
Okt 11, 2015

SOTŠI F1 2015. Laupäev.

F1 nädalavahetuse pikim päev algas taas väikese segadusega. Seekord läksid lahku kirjutatud ja suuliselt antud ajakavad. F1 kontrolöride koosoleku algus oli kirjas kell 10:20- 11:45. Ja…
Okt 10, 2015

SOTŠI F1 2015. Reede.

Reedene hommik sujus eilsega võrreldes ladusalt. Aga „vene värki“ sai ikkagi natuke tunda. Meie tänase päeva instrueerimine toimus F1 ametlikus pressiruumis. Koosoleku lõpuosas hakkasid…
Okt 09, 2015

SOTŠI F1 2015. Neljapäev.

Ilmselt selleks, et kõiki asjaosalisi erksad hoida, on korraldajad välja mõelnud hulga erinevaid harjutusi. Üheks on näiteks meie toitlustamine kolmes erinevas kohas. Siin hotellikompleksis…
Okt 08, 2015

SOTŠI F1 2015. Kolmapäev.

Soojad tervitused Venemaa lõunapoolseimast kuurortlinnast. Just 5 päeva tagasi sõideti Pärnus SMP F4 NEZ sarja finaalvõistlus, mis oli algselt planeeritud siia Sochi. Mingitel Sochi…
Sept 27, 2015

Lõpetasime kodumaise ringrajasõidu hooaja.

Septembri keskel toimunud mootorrataste võistlusega lõppes 2015 Eesti ringrajasõidu hooaeg. Autode ringrajasõidu EMV lõppes juba augusti viimasel nädalavahel. Antud nädal oli märkimisväärne…
Aug 05, 2015

NORF 2015. Pühapäev. Tehtud!

Pühapäeva hommikul sai magada tunnikese kauem kui eelmistel päevadel. VW vahetas alla taas hoolduse läbinud amordid. Enne viimase päeva kahte kiiruskatset kontrolliti veel olulised poldid-…
Aug 02, 2015

NORF 2015. Laupäev

Laupäev oli traditsiooniline rallipäev kolme hooldusega. Volkswagenitel vahetati hommikul tagasi amordid, mis öösel läbisid hoolduse. Lõunase 30-minutilise hoolduse eel sai Raivo…
Aug 01, 2015

NORF 2015. Reede

Mul on laupäevahommikune hooldus läbi, VW autod startivad esimeste hulgas. Teised poisid tukuvad veel meie kontori nurgas mattidel ja varsti asuvad ametisse. Ma võtan neilt siis lebamiskoha…
Jul 31, 2015

NORF 2015. Neljapäev. Start!

Neljapäeva hommikul kl 7:30 jätkasime tehnilise kontrolliga. 15 prioriteedita sõitjate autot ning kolmapäevased "vigadeparandused". Samas tuli ka hommikustel autodel palju märkuseid.…
Jul 29, 2015

NORF 2015. Kolmapäev.

Kolmapäeva hommikul kl 8 alustas kaheksa tehnilist kontrolöri FIA delegaatide juhtimisel WRC tehasemeeskondade autode kontrolli ja sõlmede plommimist. Minu ülesandeks oli autode…
Jul 26, 2015

ENEOS Palanga 1000km võidusõit- tehtud! Neste Oil Rally Finland- teeme ära!

Oleme nüüd saabunud lõunanaabrite kuurortlinnast kodumaile ning väike võistluspuhkus on asendunud taas igapäevase töörutiiniga. 2015 Palanga pakkus samasugust kehva suusailma nagu Eestiski…
Jul 14, 2015

Juuli keskpaik = Palanga 1000km kestvussõit

Kuigi kliima ei näita kuidagi suve keskpaika, toimuvad pikalt planeeritud kesksuvised mootorispordi sündmused ikkagi. Käesoleva nädala lõppu on sattunud taas samaaegselt autoralli ERC etapp…
Jun 17, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Kokkuvõte.

Laupäevase võistluspäeva lõpus kerkis boksialal üles kõvasti emotsioone. Alustuseks said ebameeldiva üllatuse osaks meie tublimad sõitjad, keda ei kutsustud poodiumile autasustamisele. Kui…
Jun 14, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Laupäev.

Jyväskylän Moottoriurheilijat ry. klubi auks tuleb öelda, et kohtunike ja kogu korraldusmeeskonna heaolu on hästi korraldatud: elame rajast 3k kaugusel kämpingukülas, kolm korda päevas…
Jun 13, 2015

Motoringraja hooaeg jätkub Soomes, Kemoras.

2015 aasta Eesti mootorrataste ringrajasõidu hooaeg on mitmeti uue näoga- Balti Meistrivõistluseid viib läbi üks promootor (Dolcemoto Leedust) ning sarja kokkuvõtteks jagatakse rahalisi…
Apr 24, 2015

"Tõde ei ole olemas. Kõik on võimalik."*

Lõpuks on ilmunud EAL/ringrada lehele ka 2.-3.05 toimuva EMV etapi juhend, millel EAL registreerimisnumber küljes (41/RR) . See dokument tekkis sinnna täna (24.04) kl10 ja kl13 vahel. Seega…
Apr 14, 2015

Abiks autovõidusõitjatele

Meie poole on nüüdseks juba väga palju pöördutud küsimusega, et kas mai alguses toimub EMV ja BaTCC etapp või siis mitte. Vastavalt EMV üldjuhendile oleks dokumendid pidanud avaldama…
Apr 07, 2015

FIA kuldsed reeglid liiklusohutuse suurendamiseks - FIA ACTION FOR ROAD SAFETY

KULDSED REEGLID MA TAHAN LIIGELDA OHUTULT, MA LUBAN: -KINNITADA TURVAVÖÖD(jälgida, et ka minu kaasreisijad sõidavad kinnitatud turvavöödega) -JÄRGIDA LIIKLUSEESKIRJU(liikluseeskirjad on…
Mär 22, 2015

Mootorispordi päästeõppus auto24ringil.

Koos kevade saabumisega toimus Pärnumaal auto24ringil EAL Kohtunike komitee ja EMF Ringrajakomisjoni eestvadeamisel ja auto24ringi, MTÜ Tehnilised päästetööd ja MTÜ Võidusõiduabi toetusel…
Veebr 16, 2015

Rally Sweden 2015. Pühapäev.

Ralli viimane päev oli küll lühike kolme kiiruskatse ja kolme hooldusega, kuid põnevust ja dramaatikat pakkus ohtrasti. Sportliku poole statistika ja emotsioonid jätan ajakirjanike…
Veebr 15, 2015

Rally Sweden 2015. Laupäev.

Tänane päev oli korralikuks proovikiviks kõigile Rootsi rallil osalejatele. Kui eile saadi magama umbes keskööks, siis täna hommikul alustati veidi peale kella 6. Ralli hooldusalasse sõites…

Sõbrad

Facebook