Laupäev on GP-nädalavahetusel lisaklassi(de)le esimese võistlusstardi päevaks ning F1-le kolmandaks vabatreeninguks ja kvalifikatsiooniks. Bakuus on kavas vaid üks lisaklass, see on F2.
Meie klassi stardieelseks koosolekuks kogunedes nägime Ametlikul Teadetahvlil võistluste juhtide eilseid otsuseid. Selgus, et minu ja Carlose rehvirõhkude mõõtmisel oli ka üks ohver- nimelt auto nr 17 rehvide rõhud olid olnud lubatust madalamad ja tema ajasõidu tulemus tühistati. Samuti tühistati autode nr 11 ja 12 tulemused, sest nende meeskond oli kasutanud ajasõidul pitlanel 13 inimest lubatud 12 asemel.
F2 autod startisid keskpäeval. Meie ülesandeks oli rehvide kontroll esmalt pitlanel enne rajale suundumist. Seejärel sõitsid autod ühe soojendusringi ning osa neist tuli tagasi pitlanele ja osa suundus otse stardijoonele. Kõik neist vahetasid veelkord teise komplekti rehve, millega ka starditi. Vahepealseks ringiks all olnud rehvid võeti kasutusele sõidu teises pooles pärast kohustuslikku boksipeatust.
Nagu karta oli, pakkus F2 autode võidusõit ohtralt sündmuseid ja emotsioone. Mitu autot jäi stardijoonele seisma. Mecachrome toodetud uued mootorid on suhteliselt kehvad, lisaks nõrgale töökindlusele kipuvad nad ka kergesti välja surema. Noortele uljastele sõitjatele kohaselt tehti ka mitmeid avariisid ning kurvidest väljasõite; rajal käis kahel korral Safety Car. Äksi oli palju ja seis muutus pidevalt. MP Motorspordi sõitjatele ei sujunud sõidu algus eriti hästi, kuid lõpuks platseerusid Ralf Boschung ja Roberto Merhi 7. ning 8. kohale. See annab neile siis homseks stardiks esirea kohad, sest tänane esikaheksa stardib vastupidises järjekorras.
Tänase võistlussõidu järgselt saime Carlosega uuesti kontrollida mõnedel autodel rehvide rõhkusid. FIA tehnilisel delegaadil tekkis taas küsimus ühe auto ühe rehvi kohta. Seekord oli madalama rõhu põhjuseks torke saanud ja kergelt lekkiv rehv ning karistust ei järgnenud.
Lisaks kontrolliti mitmel autol põhja all olevat nn. kulumisplaati. See on spetsiaalne vineertahvel, mis tohib kuluda sõidu jooksul vaid teatud protsendi. Sellega välistatakse autode liiga madalaks reguleerimist ja seeläbi parema aerodünaamika saamist. Samadel autodel kontrolliti ka pidurite vastavust reeglitele ja paaki jäänud vajaliku minimaalse kütusekoguse olemasolu.

Kui meie autode kinnise pargi aeg sai läbi, hakkasid peagi ka vormel 1 autod homseks stardikohti välja sõitma. Pärast seda saime tulla rajakohtunikke vedava bussiga hotelli. F1 meeskondade kontrolöride tööpäev võib kesta täna kella 23ni. See on viimane aeg, mil meeskond peab tänaseks lõpetama autode hoolduse.
Meie Carlosega kasutasime võimalust pärast õhtusööki külastada teisel pool teed asuvat populaarset Maf lounge´i ja nautisime veidi kohalike õllemeistrite pruulitud jooki.

Värskelt saabunud homse päevaplaani järgi ongi homme pühapäev- bussid väljuvad alles kell 9:30. Seega märkimisväärselt hilisem ärkamine kui eelnevatel hommikutel.
Ja siis on F2 autodel teine võistlusstart. Loodetavasti ei raiska MP Motorspordi võistlejad oma häid stardikohti ära ning suudavad lõpetada taas tervete autodega väärikatel positsioonidel.
Kindlasti pakub põnevust ka võistluse põhiklass, F1. Loodan väga, et Kimi Räikkonen ei tee tänasega sarnaseid sõiduvigu ning saab hoopis parema lõpukoha kui tänane ajasõit talle pakkus.

 

Kaunist õhtut soovides,

Raul