Oleme kohal

Kalender

<<  August 2019  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
2122232425
262728293031 

FIA News

Ärge tehke nii

Polt takistab k...

Pealkirjaks märgitud ingliskeelse nimega toimus eelmisel nädalal põnev spordisündmus eestlastele suhteliselt tundmatus riigis. Teen seekord ka kokkuvõtva loo lisaks igapäevastele blogidele.

Võidusõit, rada ja korraldusmeeskond.
F1 ja F2 vormelite võidusõitu korraldatakse Bakuu ajutisel tänavarajal. Ringrada on 6003m pikk ning see on mõlemalt poolt täies pikkuses ümbritsetud betoonplokkidest ja kaitsevõrgust. See tähendab 12km jaoks üle 5000 ploki paigaldamist! Rajatiste paigaldamisega alustati 3 nädalat enne võidusõitu. Rada suleti tavaliiklusele nädal enne võistlust. Lisaks asfalteeritakse vanalinnas osa tänavaid, sest need on tavapäraselt munakivikattega. Ja pärast võistlust muidugi taastatakse algne olukord… Osa võidusõiduks vajalikest rajatistest on siiski „ajutiselt püsivad“. Nende hulka kuuluvad F1 meeskondade boksid koos VIP-ruumidega ja peatribüün. Need on ehitatud ilma vundamendita teraskarkassidele ning püsivad ilmselt nii kaua kuni Bakuul on leping F1 võistluste korraldamiseks.
Ma ei oska öelda kui palju selle võistlusega oli seotud inimesi. See arv on kindlasti kordades suurem kui teistel radadel. Märkimisväärne osa ehitajatest oli ka võistluspäeval raja ääres valmis tegutsemiseks ükskõik, millise rikke kõrvaldamiseks. Lisaks abilised raja ümbruse ja ruumide koristamiseks. Nad tegutsesid pidevalt. Samas väga vaikselt ja märkamatult.
Raja sisse jäi hulk erinevaid elu- ja avalikke hooneid. Sealhulgas ka valitsushoone, mis paikneb kohe F1 boksiala taga. Selle kaunis pargis ja pargiteedel paiknesid näiteks ehitajate soojakud ning ka F2 meeskondade boksiala.
Vaatamata kitsastele oludele suudetakse Bakuus 2 vormeliklassi päris hästi ära mahutada. Tavapäraselt on võistlusnädalavahetusel kavas ka F3 vormelite ja Porschede stardid. Bakuus kahjuks nende jaoks ruumi ja aega ei jätku. Eelmistel aastatel telerist ülekandeid vaadates tekitas korduvalt küsimusi kohtunike/ rajatöötajate tegutsemise kvaliteet ja kohati mitte parimad otsused. Sel aastal paistsid need asjad paremini toimivat. Kohtunike ebakindlale tegutsemisele oli lihtne selgitus- Azerbaidžaanis puudub juba aastakümneid igasugune mootorisport. Seepärast pole ka kogemustega kohtunikke. 2016 kui toimus esmakordselt Bakuus F1 võistlus (siis Euroopa GP nime all) oli suurem osa vajalikest kohtunikest „eksporditud“ valdavalt Bahreinist. Kohalikud õppisid nende tegevust kõrvalt jälgides ja abistades. Eelmisel aastal oli kohaliike värvatud juba rohkem ning nemad said nüüd ise tegutseda võistlusel vajalikes ametites araablaste järelvalve ja õpetuste toel. Selleks aastaks komplekteeriti valdav osa kohtunikest juba kohalikest. Päris suur hulk inimesi oli nüüd juba oma kolmandal GP võistlusel. Kodumaiste võistluste puudumisel on erinevate teenistuste juhtidel keeruline valida uusi inimesi meeskonda. Kui keegi ei sobi mingil põhjusel, siis see selgubki F1 võistluse ajal… Sellepärast oli sellel aastal ka tehnilise kontrolli meeskonnas rohkem inimesi kui tavapäraselt. See andis tehnilise kontrolli pealikule Ilqar Kerimovile ja tema abidele võimaluse vajadusel inimesi vahetada. Ka meie F2 autosid teenindanud meeskonnas tehti pärast reedeseid treeninguid paar vahetust. Üks kontrolöridest oli aktiivselt pildistanud pitlane´l treeningute ajal (ametis olevale kohtunikule keelatud tegevus) ja teine kaotas igasuguse ettevaatuse ning segas sõitvaid vormeleid ning tööd tegevaid mehaanikuid. Laupäeval- pühapäeval said nad siis pühenduda kinnise pargi (parc ferme) jaoks aiakeste paigaldamisele ja vormelite lükkamisele kontrollimiseks… Lisaks väänas üks kontrolöridest jala välja nii, et ei saanud samuti aktiivses tegevuses osaleda.
Sarnane seis oli ka lipu- ja rajakohtunike ning päästjate meeskondades. Kindlasti võib öelda, et sellel aastal tegutsesid rajakohtunikud intsidentide korral päris ladusalt. Oma kohustustest vabal ajal F1 sõite jälgides tundus paaril korral, et kollased lipud oleks võinud kiiremini välja tulla. Samas ma ei tea, kuidas lipukohtunikke oli koolitatud selleks võistluseks. Kohalikud kohtunikud valdasid pea kõik üsna vabalt inglise keelt ja enamik neist on ka kõrgema või tehnilise haridusega.
Lisaks kohalikele täiendas meeskonda päris suur hulk erinevate riikide kohtunikke. Meil tehnilises kontrollis oli sel aastal 5 välismaalast: 2 Lätist, 1 Indiast, 1 Abu Dhabist ja 1 Eestist. Ilqar loodab järgmiseks aastaks seda arvu suurendada, et kogenumate väliskohtunike abiga pakkuda oma noortele paremat võimalust õppimiseks.

Rajakohtunike hulgas oli lisaks ka venelasi, taanlaseid, inglaseid, hollandlasi jt.

Eraldi tasub veel korrata, et eestlaseid kohtasin ka võistlusel osalevate meeskondade juures. Nimelt F2 hollandlaste MP Motorsport meeskonna 2 mehaanikut on Eestist.

Bakuu.
Bakuu linn asub Kaspia mere rannikul poolsaarel. Selle tõttu on seal pidevalt tuuline ja liivane. Kui muidu on linn puhas ja korras, siis liiva ja tolmuga on kaetud enamik hooneid. Kaugelt huvitavad ja 
nägusad paistvad klaasist fassaadid on lähedalt vaadates tegelikult väga tolmused. 3-miljonilise elanikkonnaga linna transport on korraldatud üsna hästi. Tänavad on laiad, sirged ja hästi planeeritud. Vähemalt reisijana tundus nii. Pühapäeva õhtul võistluse järel hotelli sõites sattus aga meie buss liiklusummikusse, mille tingis paar vilkurite saatel liikuvat autodekolonni. Kolonnide möödumise järel sai liiklus päris nobedalt käima. Olulistel magistraalidel saab ka juba üsna kesklinnas tee keskel olevatel põhiradadel sõita 70-ga. Veidi äärelinna poole tõuseb kiirusepiirang 90-le ning sealt edasi juba 120-ni.
Autopark on esindatud väga laia skaalaga: vanadest Ladadest ja Mossedest kuni ülikalliste Mersude ja muude edevate autodeni. Väga üldistades võib öelda, et uutest autodest (kui rääkida keskklassi autodest) pistsid olevat levinumad margid Kia, Hyundai, Opel ja Nissan. Ühistranspordiga oli sarnane suur erinevus: pealinna enda bussipark on väga moodne, samas kui paljude linnalähi- ja maaliinide busside puhul tekkis küll küsimus, kuidas need üldse sõidavad. Heaks näiteks on seegi, et nägin mitmel korral liininumbriga „punast Ikarussi“! Kes oskab öelda, millal Eestis need viimati sõitsid? 
Ja nagu varem kirjutatud, kütuse keskmine hind on 0,5€ liiter.
Valitsuse korraldusel tehti kümnekonna aasta eest kõikidele paneelmajadele välisilme muutus- kõik on nüüd väljast ühesuguse liivakarva värviga ning viimistletud araabiapäraselt kaartega akendega ning sammastega rõdudega. Koos uusehitistega annavad nad linnale väga moodsa välimuse. Uusi klaasiga kaetud kõrghooneid ehitatakse pidevalt juurde. Kohalike sõnul ei ole neist kõik täielikult kasutusel. Näiteks Bakuu üks vaatamisväärtustest, Flame Towers pidavat olema pooltühi. Põhjuseks kõrge rendihind ning mitteratsionaalselt suured kontorid. Selliste soovijaid ei leidu isegi rikkas Bakuus piisavalt.
Inimesed on ääretult sõbralikud ja abivalmid. Vene keelt valdavad pea kõik ning ka inglise keel on üllatavalt levinud. Seda mitte ainult noorte hulgas. Kohalikega vesteldes sai aimu ka sealsest tööelust. Nimelt on ihaldatud välisettevõtted ja nende tütarfirmad. Neis pidavat olema läänelik töökultuur: inimesi võetakse tööle oskuste põhjal ja ettevõttes kehtivad kindlad reeglid. Kahjuks aga paljud kohalikud ettevõtted komplekteerivad oma juhtiva osa pereliikmete või tuttavatega ning tavatöötajatele tõlgendatakse reegleid väga vabalt ja tihti ka ebaõiglaselt. Samas on paljud inimesed sundseisus ja suuri valikuid töö saamiseks ei ole.
Bakuu vanalinn meenutab üldosas väga Tallinna vanalinna. On samuti hästi säilinud, tänavad kitsad ning käänulised ja tõusude- langustega. Suveniiridega kauplemine on aktiivne. Tavapärase „turistinänni“ kõrval oli väga suur valik erinevaid rätikuid ja salle, nii siidist kui ka kaameli villast ja tavalisest puuvillast. Vanalinna söögikohtades pakutakse kohaliku köögi suurepärast valikut. Hinnad on täiesti mõistlikud ja Eesti söögikohtade hinnatasemega võrreldes ka soodsad.

Kahjuks jäi linna ja inimestega tutvumiseks väljaspool võidusõitu liiga vähe aega. Loodetavasti avaneb võimalus osalemiseks ka järgmistel Bakuus sõidetavatel GP-del ning siis saab täiendada teadmisi kohalikust kultuurist. Vaatamist on seal tõesti palju.

 

Mõnusat suve ja aktiivset võidusõidu hooaega soovides,

Raul Koov

Mai 09, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Teine.

Võib veendunult öelda, et Assenis on lihtne korraldada võistluseid. Rada haldava ja seda toetava meeskonna kogemus on lihtsalt nii suur, et peaaegu kõik, mida nägime, oli täiuslik. Nende kümnete aastate jooksul on nad kõik erinevad süsteemid juba läbi katsetanud. Nüüd on kasutusel vaid…
Aprill 22, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Esimene.

12.-14.04.2019 toimus Assenis WSBK 4. etapp. Tänu eelmisel aastal tekkinud kontaktidele Hollandi kohtunikega, sai võimaluks Eesti (ja ka Soome) motoringraja kohtunike osalemine MM-etapil maailmakuulsal ringrajal. Vahetult enne jõulupühi tuli kinnitus, et Enn Eberg (Ramasec OÜ; MTÜ…
Mär 26, 2019

Teooria õpitud. Praktikaga alustame Assenis.

Kalender näitab juba kevadet ning enamikes ülemaailmsetes võidusõidusarjades on juba esimesed stardid tehtud. MTÜ Võidusõiduabi ja meie sõbrad on aktiivselt osalenud erinevatel koolitustel.…
Dets 14, 2018

MIS TEHTUD, MIS TEOKSIL.

2018 võidusõiduhooaeg kujunes MTÜ Võidusõiduabi inimestele vaheldusrikkaks- kevad ja sügis möödusid vaid paarile võidusõidule kaasa aidates, kuid suvel teenindasime 8 nädala jooksul 6…
Jul 12, 2018

Langetame pea…

Soome AKK avaldas kurva teate, et nädalavahetusel suri haiglas võistlustel saadud vigastuste tõttu autospordikohtunik. Õnnetus leidis aset 22.juunil Poris toimunud autokrossil. Juhitavuse…
Mai 02, 2018

Azerbaijan GP 2018, Baku.

Pealkirjaks märgitud ingliskeelse nimega toimus eelmisel nädalal põnev spordisündmus eestlastele suhteliselt tundmatus riigis. Teen seekord ka kokkuvõtva loo lisaks igapäevastele blogidele.…
Apr 29, 2018

Pühapäev. Azerbaidžaani GP.

Täna oli vist võimaluste mittekasutamise päev. Meie toanaabriga jätsime kasutamata võimaluse pikalt magada ja hulk sõitjaid jätsid võistluse ajal oma edutoovad võimalused kasutamata. Mind…
Apr 28, 2018

Bakuu GP. Laupäev.

Laupäev on GP-nädalavahetusel lisaklassi(de)le esimese võistlusstardi päevaks ning F1-le kolmandaks vabatreeninguks ja kvalifikatsiooniks. Bakuus on kavas vaid üks lisaklass, see on F2.…
Apr 27, 2018

Bakuu GP. Reede.

Eile hilisõhtul toimus meil veel üks erakorraline koosolek. Kuna paar tegelast olid suutnud ennast vigastada ja mõned tegelesid keelatud ajal pildistamisega, siis peeti meile…
Apr 26, 2018

Bakuu GP, neljapäev.

Nagu ma ennustasin, läks eile õhtul F1 kontrolöride kohtade jagamisel korralikuks mölluks. Õnneks küll mitte pahatahtlikuks. Nagu Sotšis, jagati ka siin kohad loosimisega. Alustuseks…
Apr 26, 2018

Bakuu GP. Kolmapäev.

Ülevaate eilsest päevast lõpetasin enne õhtusööki. Võib öelda, et see oli parem kui hommikul jagatud kotitäis saiu ja näkse. Tegemist oli teoreetiliselt sooja toiduga, mis toodi kohale…
Apr 25, 2018

Bakuu F1- uus märk meie võistluspaikade kaardil.

Esimesed 14 tundi Bakuus seoses nädalavahetusel toimuva Vormel 1 etapiga on mööda saanud. Siia sisse mahub öine saabumine, mõned tunnid uinakuks ning pool päeva rajal mitte liiga sihipärast…
Apr 21, 2018

MTÜ Võidusõiduabi laiendab tegevust.

13.-14 aprillil korraldasid Ramasec OÜ, auto24ring ja MTÜ Võidusõiduabi juba 9. korda Pärnu ringrajal päästekoolituse. Aastatetagune esimene õppus sisaldas vaid ühe auto põletamist-…
Apr 21, 2018

Lumi sulanud...

Ennustustele vastavalt püsis tänavune talv pikalt ning alles nädal pärast karjalaskepäeva sai avada asfaldilsõidu hooaja. Sel korral alustasime Andres Halli ja auto24ringi meeskonna…
Veebr 13, 2018

RINGRAJASÕIDU HOOAEG ON AVATUD.

Veebruari esimesel nädalavahetusel toimus Helsingi Messikeskuses traditsiooniline mootorrattamess. Sündmus on tõusnud Põhjamaade suurimaks mootorrattaid, nende varustust ja tsiklisõitu…
Jan 02, 2018

HUA!

HEAD UUT AASTAT!
Aug 18, 2017

Motoringraja Alastaro EMV ja SM etapp.

Augusti esimesel nädalavahetusel toimus Soomes Alastaro ringrajal motoringraja Eesti ja Soome MV 3. etapp. Helsingist 200km kaugusel asuv Alastaro ringrada on hetkel Soome parim ja mugavaim…
Aug 01, 2017

IMATRA. TARTU. PALANGA.

Suviste tervitustega jagan muljeid meie tegevustest juulis. Sai osaletud huvitavatel võistlustel ning kaasatud mitmeid uusi inimesi. Mõni täiesti uue tegijana ja mitmed said kogeda uusi…
Jun 15, 2017

Meie hooaeg 2017- Road Racing ja endurance.

Kohe saabuval Võidupühal on viimane aeg anda teada MTÜ Võidusõiduabi tegemistest käesoleval hooajal. Sel aastal oleme väljunud juba (veidi) rutiiniks kujunenud kalendrist/ ülesannetest ning…
Veebr 28, 2017

Invitation to the workshop: How to make tire work properly

Kutse koolitusele. Eriti soovituslik neile, kes plaanivad sel aastal startida kestvussõitudel Palangas või Pärnus. Dear drivers, team managers, engineers, We are inviting You on 22nd of…
Nov 03, 2016

Lõpetasime rallihooaja. Saaremaa ralli.

Paar nädalat pärast Saaremaa rallit sai tehnilise kontrolli poolt lugeda autoralli meistrivõistlused lõppenuks. EAL Tehnikakolleegium kontrollis üle Tartu rallil plommitud E-rühma autode…
Sept 05, 2016

MONZA F1 GP 2016- viimane(?)

Tervitused väga palavast Põhja-Itaaliast. Paljud teisipäevasele Itaalia GP kohtunike koosolekule saabujad tervitasid siin üksteist väljendiga: tere tulemast viimasele Monza GP-le.…
Aug 24, 2016

52. Imatranajo 2016- IRRC etapp. Tõeline Road Racing!

Pärast 30-aastast pausi korraldati Imatras taas mootorrataste ringrajasõidu võistlus. Aastakümnete eest said legendaarsele Imatra tänavarajale saatuslikuks rohked õnnetused ja…
Aug 10, 2016

2016 a Soome MM-ralli- rahulik võistlus ja uus võitja.

Selle aasta Jyväskylä ralli sai ajalooks juba 1,5 nädalat tagasi. Võistluse dramaatika ja „oleksid“ on ajakirjanike abiga avaldatud-loetud. Võtan omalt poolt ette selle pildi, mida nägin…
Jul 31, 2016

SUVE KESKPAIK SAI VÄGA TIHE.

Toimekas suvi on jõudnud juba üle mõttelise keskjoone. Erinevaid toimetusi on meil olnud nii palju, et tehtud võistlustest muljetamiseni polegi jõudnud veel. Juuli algas MTÜ Võidusõiduabi…
Mai 30, 2016

BOTNIARING. Ettevalmistus Soome motoetapiks auto24ringil.

Kui jaanuaris kinnitas Soome Moottoriliitto 2016 hooaja kalendri, siis 8.-10.juuliks toimuvale ringrajasõidu Pärnu etapile pandi mitmeid tingimusi. Erandina anti luba korraldamiseks SML-i…
Default Image
Apr 02, 2016

auto24ring päästekoolitus 2016

Täna oli auto24ringil päästeõppuse teine päev. Kui eilne päev oli peamiselt teooriaga täidetud, siis tänane päev hõlmas peamiselt praktilisi ülesandeid alates kiivririhma…
Mär 17, 2016

FIM CCR seminar. Frankfurt.

5.-6.märtsini toimus Frankfurtis DMSB eestvedamisel samaaegselt mitu FIMi seminari: meedikutele, tehnilisele kontrollile ja ringrajavõistluste juhtidele. Mina osalesin EMFi poolt lähetatuna…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Pühapäev.

Et maailma asjad oleks tasakaalus, siis sõbrapäeva hommikul saime teha selle ralliaja pikima une. Hommikune 15- minutiline hooldus kulus Östbergi mehaanikutel taas vaid auto…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Laupäev.

Niiiii vara ei tohi ikka inimesi üles ajada! Kell 4:30 ei ole väga mõistlik aeg ärkamiseks. Selline meie hobi juba on- kui esimene hooldus algab kell 6:10, siis peavad ka kohtunikud olema…
Veebr 13, 2016

Rally Sweden 2016. Reede.

Täna varahommikul hakkas siis Rootsi MM-ralli tegelikult pihta. Kell 6:40 alanud esimene hooldus tähendas tehnilise kontrolli kohtunikele kella viiest äratust. Ühiste sanitaarruumide ja…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Neljapäev.

Head uudised Rootsist- ralli toimub! Tänasel tegevusvabal päeval tegelesime koos Marekiga veidi professionaalse kretinismiga. Nimelt külastasime seda tehnoülevaatuspunkti, kus eile toimus…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Kolmapäev.

Meie toas oli täna varajane äratus kui Marek pidi Norra piiri äärde jõudmiseks teele asuma juba kl. 6:15. Nagu (kahjuks) selliste tavapärasest graafikust erinevate kohustustega kipub olema,…
Veebr 10, 2016

Rally Sweden 2016. Teisipäev.

Läbi vihmase ja 5..6 soojkraadiga Rootsi sõitsime koos Rait Rõõmu ja Marek Mõistusega Karlstadi ning otsisime talvralli tunnet. Esialgu seda ei tekkinud. Selle aasta Rootsi WRC rallil on…
Jan 26, 2016

SARMA Rally 2016. Pühapäev.

Sarma ralli viimasest päevast tagasivaate teen juba kodustes tingimustes. Pühapäev tervitas rallil osalejaid -14 kraadi ja kerge tuulega. Kuna temperatuur ei langenud nii madalale kui…
Jan 23, 2016

SARMA Rally 2016. Laupäev.

Nagu Pilvi Kirsi ilmajaamast lubas, oli tänane temperatuur languses. Ennelõunal autode kontrollimisel polnud seda eriti tunda, kuid stardialas ja pärast hoolduspargis oli küll. Õnneks on…
Jan 22, 2016

SARMA Rally 2016. Reede.

Reedene päev oli sissejuhatuseks Gulbenes toimuvale Läti ja Eesti MV etapile. Hommikul alustasime tehnilise kontrolliga. Kuna ajakava oli planeeritud 80-le autole, aga kohale saabus veidi…
Jan 22, 2016

FIA European Rally Sporting & Safety Seminar. Riga.

15.-16.janauaril toimus Riias Läti Autospordi Föderatsiooni korraldusel FIA seminar, mis mõeldud Euroopa riikide rallide korraldajatele ja vanemkohtunikele. Sellise taseme ja mahuga…
Okt 12, 2015

SOTŠI F1 2015. Pühapäev. Russian GP.

Eile toimunud pika viivitusega mitu avariid lõid kogu võistluse ajagraafiku segamini. Kuna oktoobris on Sotšis päevavalgust lühidalt ning F1 peab oma teleaegadega olema kindlalt paigas,…
Okt 11, 2015

SOTŠI F1 2015. Laupäev.

F1 nädalavahetuse pikim päev algas taas väikese segadusega. Seekord läksid lahku kirjutatud ja suuliselt antud ajakavad. F1 kontrolöride koosoleku algus oli kirjas kell 10:20- 11:45. Ja…
Okt 10, 2015

SOTŠI F1 2015. Reede.

Reedene hommik sujus eilsega võrreldes ladusalt. Aga „vene värki“ sai ikkagi natuke tunda. Meie tänase päeva instrueerimine toimus F1 ametlikus pressiruumis. Koosoleku lõpuosas hakkasid…
Okt 09, 2015

SOTŠI F1 2015. Neljapäev.

Ilmselt selleks, et kõiki asjaosalisi erksad hoida, on korraldajad välja mõelnud hulga erinevaid harjutusi. Üheks on näiteks meie toitlustamine kolmes erinevas kohas. Siin hotellikompleksis…
Okt 08, 2015

SOTŠI F1 2015. Kolmapäev.

Soojad tervitused Venemaa lõunapoolseimast kuurortlinnast. Just 5 päeva tagasi sõideti Pärnus SMP F4 NEZ sarja finaalvõistlus, mis oli algselt planeeritud siia Sochi. Mingitel Sochi…
Sept 27, 2015

Lõpetasime kodumaise ringrajasõidu hooaja.

Septembri keskel toimunud mootorrataste võistlusega lõppes 2015 Eesti ringrajasõidu hooaeg. Autode ringrajasõidu EMV lõppes juba augusti viimasel nädalavahel. Antud nädal oli märkimisväärne…
Aug 05, 2015

NORF 2015. Pühapäev. Tehtud!

Pühapäeva hommikul sai magada tunnikese kauem kui eelmistel päevadel. VW vahetas alla taas hoolduse läbinud amordid. Enne viimase päeva kahte kiiruskatset kontrolliti veel olulised poldid-…
Aug 02, 2015

NORF 2015. Laupäev

Laupäev oli traditsiooniline rallipäev kolme hooldusega. Volkswagenitel vahetati hommikul tagasi amordid, mis öösel läbisid hoolduse. Lõunase 30-minutilise hoolduse eel sai Raivo…
Aug 01, 2015

NORF 2015. Reede

Mul on laupäevahommikune hooldus läbi, VW autod startivad esimeste hulgas. Teised poisid tukuvad veel meie kontori nurgas mattidel ja varsti asuvad ametisse. Ma võtan neilt siis lebamiskoha…
Jul 31, 2015

NORF 2015. Neljapäev. Start!

Neljapäeva hommikul kl 7:30 jätkasime tehnilise kontrolliga. 15 prioriteedita sõitjate autot ning kolmapäevased "vigadeparandused". Samas tuli ka hommikustel autodel palju märkuseid.…
Jul 29, 2015

NORF 2015. Kolmapäev.

Kolmapäeva hommikul kl 8 alustas kaheksa tehnilist kontrolöri FIA delegaatide juhtimisel WRC tehasemeeskondade autode kontrolli ja sõlmede plommimist. Minu ülesandeks oli autode…
Jul 26, 2015

ENEOS Palanga 1000km võidusõit- tehtud! Neste Oil Rally Finland- teeme ära!

Oleme nüüd saabunud lõunanaabrite kuurortlinnast kodumaile ning väike võistluspuhkus on asendunud taas igapäevase töörutiiniga. 2015 Palanga pakkus samasugust kehva suusailma nagu Eestiski…
Jul 14, 2015

Juuli keskpaik = Palanga 1000km kestvussõit

Kuigi kliima ei näita kuidagi suve keskpaika, toimuvad pikalt planeeritud kesksuvised mootorispordi sündmused ikkagi. Käesoleva nädala lõppu on sattunud taas samaaegselt autoralli ERC etapp…
Jun 17, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Kokkuvõte.

Laupäevase võistluspäeva lõpus kerkis boksialal üles kõvasti emotsioone. Alustuseks said ebameeldiva üllatuse osaks meie tublimad sõitjad, keda ei kutsustud poodiumile autasustamisele. Kui…
Jun 14, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Laupäev.

Jyväskylän Moottoriurheilijat ry. klubi auks tuleb öelda, et kohtunike ja kogu korraldusmeeskonna heaolu on hästi korraldatud: elame rajast 3k kaugusel kämpingukülas, kolm korda päevas…
Jun 13, 2015

Motoringraja hooaeg jätkub Soomes, Kemoras.

2015 aasta Eesti mootorrataste ringrajasõidu hooaeg on mitmeti uue näoga- Balti Meistrivõistluseid viib läbi üks promootor (Dolcemoto Leedust) ning sarja kokkuvõtteks jagatakse rahalisi…
Apr 24, 2015

"Tõde ei ole olemas. Kõik on võimalik."*

Lõpuks on ilmunud EAL/ringrada lehele ka 2.-3.05 toimuva EMV etapi juhend, millel EAL registreerimisnumber küljes (41/RR) . See dokument tekkis sinnna täna (24.04) kl10 ja kl13 vahel. Seega…
Apr 14, 2015

Abiks autovõidusõitjatele

Meie poole on nüüdseks juba väga palju pöördutud küsimusega, et kas mai alguses toimub EMV ja BaTCC etapp või siis mitte. Vastavalt EMV üldjuhendile oleks dokumendid pidanud avaldama…
Apr 07, 2015

FIA kuldsed reeglid liiklusohutuse suurendamiseks - FIA ACTION FOR ROAD SAFETY

KULDSED REEGLID MA TAHAN LIIGELDA OHUTULT, MA LUBAN: -KINNITADA TURVAVÖÖD(jälgida, et ka minu kaasreisijad sõidavad kinnitatud turvavöödega) -JÄRGIDA LIIKLUSEESKIRJU(liikluseeskirjad on…
Mär 22, 2015

Mootorispordi päästeõppus auto24ringil.

Koos kevade saabumisega toimus Pärnumaal auto24ringil EAL Kohtunike komitee ja EMF Ringrajakomisjoni eestvadeamisel ja auto24ringi, MTÜ Tehnilised päästetööd ja MTÜ Võidusõiduabi toetusel…
Veebr 16, 2015

Rally Sweden 2015. Pühapäev.

Ralli viimane päev oli küll lühike kolme kiiruskatse ja kolme hooldusega, kuid põnevust ja dramaatikat pakkus ohtrasti. Sportliku poole statistika ja emotsioonid jätan ajakirjanike…
Veebr 15, 2015

Rally Sweden 2015. Laupäev.

Tänane päev oli korralikuks proovikiviks kõigile Rootsi rallil osalejatele. Kui eile saadi magama umbes keskööks, siis täna hommikul alustati veidi peale kella 6. Ralli hooldusalasse sõites…
Veebr 14, 2015

Rally Sweden 2015. Reede.

Eilne päev Rootsi rallil kulges kohtunikele pikaks ja venivaks. Hommikune 15-minutiline hooldus algas kell 7. Enamik päevastest kiiruskatsetest sõideti Norras. Sel aastal ei olnud kavas…
Veebr 12, 2015

Rally Sweden 2015. Neljapäev.

Eilne P2, P3 ja prioriteedita võistlejate autode tehniline kontroll Karlstadis oli kuidagi kummaline. Eelmistel aastatel on tehnilises kontrollis olnud hõivatud vähem inimesi ja võistlemas…

Facebook