Oleme kohal

Kalender

<<  September 2019  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

FIA News

Ärge tehke nii

auto g_2

Võib veendunult öelda, et Assenis on lihtne korraldada võistluseid. Rada haldava ja seda toetava meeskonna kogemus on lihtsalt nii suur, et peaaegu kõik, mida nägime, oli täiuslik. Nende kümnete aastate jooksul on nad kõik erinevad süsteemid juba läbi katsetanud. Nüüd on kasutusel vaid need, mis töötavad kõige efektiivsemalt. Samad vabatahtlikud on käinud võistlustel abiks kümneid aastaid ja on seega tuttavad kõikide nõuete ja tegutsemisjuhistega. Selle suure kogemuse ja pikaajalise koostöö ainsa miinusena tundus olevat noorte vähesus kohtunike hulgas. Samuti oli suhteliselt vähe naisi tegutsemas raja ääres. Kuid võistluskeskuses oli siiski mitu daami ametis juhtivatel ja otsustavatel kohtadel. Sloveenlanna Tamara Matko täidab läbi hooaja kahte olulist ülesannet: FIM Safety Officier ja WSBK Stewards Panel`i liige. Ohutusjuhina on just tema see, kes ütleb, kas antud seisundis rajal saab võistelda või mitte. Lisaks kuulub ta FIMi kohtunikest koosnevasse kohtunike kogusse. Hollandlanna Annemieke Tjaden oli nimetatud kohaliku esindajana Apellatsioonikomisjoni liikmeks.

 

Võistluse juhtimiskeskuses oli ametis umbes 15- 20 inimest. Osa neist täitis oma ülesandeid osaliselt väljaspool Race Control`i ruumi, seepärast on keeruline täpset arvu nimetada. Kohalike kohtunikena istus esimeses reas 6 inimest, kes jälgisid ja kuulasid erinevates ülesannetes rajal toimuvat ning sellega seotud kohtunike tegevust. Neid juhtis võistluste juht Arjan van Eekelen, keda omakorda juhendasid Race Director Gianfranco Carloia ja Safety Officier Tamara Matko. Palju tööd andsid kohtunikele sõitjad, kes väga tihti sõitsid väljaspool raja jooni. Treeningutel ja ajasõidul karistatakse sel puhul antud ringil saavutatud aja tühistamisega. Mõni sõitja oli küll pikalt rajal, kuid ajad fikseeriti protokolli vaid paaril ringil…
Lisaks olid Race Control`is ka žürii ja apellatsioonikomisjoni liikmed. Nemad jälgisid võistluse käiku, kuid intsidentide järel suhtlesid sõitjatega ja tegid otsuseid teises ruumis privaatselt.
Race Control`i ruumis töötas ka teleülekande režissöör koos oma abilisega. Eraldi inimene oli selleks, et protokollida KÕIK kukkumised sõltumata sellest, kas sõitja vajas ka meditsiinilist abi või mitte. Tema ülesandeks oli ka võistluse ajakava jälgimine/ fikseerimine sekundilise(!) täpsusega.

 

Asseni ringraja tegevust toetab ca 1500 vabatahtlikku, kes tulevad võistluste ajal kohtunikeks ja abistavad ka teiste ülesannete täitmisel. World Superbike etapil tegutses KP-des 350 inimest. Kõikidele kohtunikele on loodud aastate jooksul head tingimused nii töötamiseks kui ka puhkuseks. Tänu sellele on paljud inimesed valinud Asseni ringrajal tegutsemise oma hobiks ja isikliku panuse andmise kohaks.
Kohe rajale sissepääsu kõrval on ainult kohtunikele mõeldud suur valvega kämping. Aktiivselt rajal tegutsevad inimesed on oma haagissuvilad parkinud sinna statsionaarselt. Eraldi on ka suur muruplats neile, kes tulevad üheks võistluseks haagissuvila, matkaauto või telgiga.
Aprillist oktoobrini on parkimine tasuta, talvise parkimise eest tuleb maksta väikest tasu. Kämpingus on 2 suurt maja tualettide ja duššidega ning piisavalt elektrikilpe voolu võtmiseks.

Võistluspäevadel raja ääres toimetava seltskonna tegevust toetas kaks kohtunike juhti: Erik Hoekstra ja Jaap Wolthuis. Nemad tagasid, et kõik oleksid söönud, neil oleks töökorras raadiosaatjad, õiged lipud ja muu vajalik. Üheks nende meeste ülesandeks on tõsisemate intsidentide korral rajateenistuste tegevuse korraldamine (mida me õnneks ei näinud). Reedel saime Piretiga olla pool päevast Eriku töövarjuks. Erik on ise olnud eelnevatel aastatel lipukohtunik ning KP pealik ja nüüd tõusnud aste kõrgemale. Hea oli vaadata, kuidas kõik kohtunikele vajalik varustus oli ladustatud suures ruumis. Kõik tööriistad ja abivahendid olid korralikult markeeritud ning asusid kindlas kohas riiulitel. Samasugune süsteem oli ka raja meditsiinikeskuses, kus ladustati meedikutele ja päästjatele vajalikke riideid ja töövahendeid. Näiteks signaallippe on Assenis topelt kogus vajaminevast. Iga lipu varre ots on värvitud vastava signaallipu värvilahendusega, et oleks seda lihtne eristada ilma lippu lahti kerimata. Iga KP jaoks on oma lipukott, millele on kirjutatud KP number ja pilt kõikidest lippudest, mis peaks selles kotis olema. Lihtne ju!
KP-sid on Asseni ringrajal 17. Lisaks on veel 5 nn. abipunkti. Need on paigutatud mõnede KP-de vahele nii, et oleks tagatud igal KP-l silmside eelneva ja järgneva lipupunktiga. Suuremates KP-des oli korraga ametis kuni 25 inimest. Sinna kuulusid KP pealik, lipukohtunikud, rajakohtunikud (tõstavad kukkunud rattaid ja puhastavad rada), meedikud, raadioside kohtunik, mototakso (katkestanud võistleja transportimiseks boksidesse) ning katkestanud/ kukkunud rataste boksidesse vedamise meeskond koos oma sõidukiga.


Igal numbriga KP-l on raja ääres oma majake. Seal on ca 9m
² ruum inventari ja varustuse hoidmiseks, umbes sama suur seintega katusealune ning ka oma WC. Põhiliselt töötab iga kohtunik samas KP-s kui ta on tulnud appi võistluste läbiviimisele. Raja poolt on igas KP majakeses gaasipliit vee soojendamiseks ja lihtsamaks toidu valmistamiseks kui selleks peaks vajadus olema. Gaasi, kohvi/ tee jms ostuks vajaliku raha annavad kohtunikud oma taskust selle KP „ühiskassasse“. Tavapäraselt paar eurot iga päeva eest, mis nad rajal tegutsevad.
Laupäeva programmis oli meil õpipoisi/vaatleja amet KP-s nr 5. Päev algas varakult. Kõigepealt oma mugavas matkaautos hommikukohv ja puder ning võikud. Kraadiklaas näitas ärkamise ajal -1! Päeva jooksul „soojenes“ ilm lausa 6 soojakraadini, kuid seda jahutas kõva tuul ja lumesadu… Pärast hommikusööki tuli auto24ringi kohtunike kombinesoonidele alla panna päris mitu kihti sooje riideid, et sellisele katsumusele vastu seista.
Edasi tuli päevakava, mis on sarnane igal WSBK ja MotoGP päeval kui sõidetakse rajal. Kella 7- ks tuli minna med.keskuse kõrval asuvasse suurde telki. Seal registreeriti kõik kohtunikud ning talongi eest sai igaüks omale küllusliku toidupaki (4x 0,5L vett, energia- ja karastusjooke; 3 sandwchi ja 1 magussai ning puuvili). Rajal tegutsevad inimesed pidid olema oma töökohal hiljemalt kell 8:00. Erinevate teenistuste pealikel on igal hommikul kell 7:30 koosolek, mida juhivad raja juhatuse liikmed ning võistluste juht. Meie osalesime reede hommikul sellisel koosolekul. Seal kontrollitakse olukord üle ja lahendatakse tekkinud lahtised küsimused.

Enne päeva algust prooviti KPs läbi kukkunud sõitja kanderaamile paigutamine ja kanderaami sujuv tõstmine ning liigutamine – see on iga võistluspäeva hommikune rutiin!
Kell 8:20 peavad kõik rajal ametis olevad meedikud seisma oma KP ees asfaldi servas ning võistluse juhtide poolt toimub nende valmisoleku kontroll (kindlasti peab kaasas ja nähtaval olema kanderaam). Med.teenistuse sõidukid on rajal kuues kohas ning vajadusel liiguvad abi andma õigesse kohta.
Kell 8:30 seisavad raja ääres kõik ülejäänud kohtunikud. Rajakohtunikud peavad demonstreerima mootorratta vedamiseks vajaliku abivahendi olemasolu ning mototakso juhil peab olema kaasas oma kiiver. Kui kõik korras, siis kell 9:00 lähevad võistlejad rajale treeninguks või soojendussõiduks.


KP 5 ongi hea näide mitme tegevuskohaga kontrollpunktist : kaardil on märgitud lisaks põhipunktile ka abipunktid 5a ja 5b. Tegelikult asub 5b teiselpool rada pika sirge keskel ning tegutseb iseseisva KP-na. „Päris“ KP5 teeninda on nr 5 ja 5a ning ka boksidest väljasõidul asuv sinise lipu näitamise koht. Lipukohtunikud töötasid seal kordamööda - iga treeningu või võistlussõidu järel suunduti teise lippude näitamise kohta või oli puhkuseks vaba voor. Hästi on hollandlastel lahendatud lipukohtunike töökorraldus - üks inimene töötas sama värvi lippudega kõikidel päevadel st tal oli vaja iga kord jälgida rada samas suunas ning täita samu ülesandeid. Esimene lipukohtunikest näitas kollast lippu, mida kohe kukkumise järel täiendati ka libedat rada tähistava kollase-punasetriibulise lipuga. Triibulist lippu kasutati seni kuni raadiokohtuniku kaudu oli tulnud kinnitus, et rada ei ole libe ning võistluste juht andis vastava korralduse. Teise kohtuniku töövahenditeks olid roheline ja sinine lipp. Kui kukkumine või muu oht oli otse rajal, siis tema võttis kasutusele dubleeriva teise kollase lipu. Kuna MM-etapil näidatakse mustal põhjal olevaid personaalseid hoiatuslippe (koos võistleja numbriga) igas KP-s, siis oli ka selle ülesande jaoks valmis kaks inimest.

Lisaks hommikul jagatud toekale toidukotile toodi lõunaks igale kohtunikule ka soe söök. Päeva lõpus sai rajaäärsest kohvikust talongi eest veel ühe portsu sama toitu õhtusöögiks. Vägev! Oma puhkehetke pidavad kohtunikud hoolitsesid selle eest, et kõigil oleks järgmise pausi ajal võimalik kohvi ja teed juua.

Laupäev, 13.04.19 läks ajalukku üle Euroopa kui eriline võidusõidu päev- nimelt kattis Euroopat suur külmalaine, mis tõi kaasa ka lumesaju. Võidusõidud katkestati või jäid üldse pidamata nii Hollandis, Saksamaal kui ka Belgias. Näiteks Assenis ei toimundki lõpuks laupäeval ühtegi kavas olnud võistlusstarti. Kuuldavasti oli Race Control`is päris pingeline päev, et teha kiiresti muutuvale ilmale vastavalt õiged otsused.
Meie saime sel päeval ainulaadse kogemuse: töötada MM-etapil kohtunikuna kui ka kogeda eriliselt „iseloomuga“ ilma, mis rikkus kogu ajakava.

Pühapäevaks oli meil kavas kergem ja lõõgastavam programm - kuni lõunani viibisime KPs nr 5 ja saime võistlustele kaasa elada „esireast“. Laupäeval kvalifikatsioonis suurepärase 4. koha saavutanud Hannes Soomeri võistlus pühapäeval enam nii hästi ei läinud. Pikalt sõitis ta esikümne teises pooles (jätkuvalt oli ta kiireim Hondaga sõitja). Sõidu lõpus tuli kukkumine ja punktikohalt välja jäämine. Kahju!
Pärast lõunat alustasime koduteed, sest teisipäeval ootas meid juba hulk argiseid kohustusi. Muljeid ja õppimist väärt kogemust saime kõvasti. Hea oli näha ja kogeda, et paljude lahenduste ja töökorraldustega oleme oma võistlustel liikumas sama teed kui suurte kogemustega hollandlased.

Aitäh Martin, Jeroen, Erik, Jaap ja kogu Asseni TT-ringraja meeskond!
Aitäh ka Etamp OÜ-le ning teistele toetajatele!

 

Enn Eberg
Piret Koov
Raul Koov

Mai 09, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Teine.

Võib veendunult öelda, et Assenis on lihtne korraldada võistluseid. Rada haldava ja seda toetava meeskonna kogemus on lihtsalt nii suur, et peaaegu kõik, mida nägime, oli täiuslik. Nende kümnete aastate jooksul on nad kõik erinevad süsteemid juba läbi katsetanud. Nüüd on kasutusel vaid…
Aprill 22, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Esimene.

12.-14.04.2019 toimus Assenis WSBK 4. etapp. Tänu eelmisel aastal tekkinud kontaktidele Hollandi kohtunikega, sai võimaluks Eesti (ja ka Soome) motoringraja kohtunike osalemine MM-etapil maailmakuulsal ringrajal. Vahetult enne jõulupühi tuli kinnitus, et Enn Eberg (Ramasec OÜ; MTÜ…
Mär 26, 2019

Teooria õpitud. Praktikaga alustame Assenis.

Kalender näitab juba kevadet ning enamikes ülemaailmsetes võidusõidusarjades on juba esimesed stardid tehtud. MTÜ Võidusõiduabi ja meie sõbrad on aktiivselt osalenud erinevatel koolitustel.…
Dets 14, 2018

MIS TEHTUD, MIS TEOKSIL.

2018 võidusõiduhooaeg kujunes MTÜ Võidusõiduabi inimestele vaheldusrikkaks- kevad ja sügis möödusid vaid paarile võidusõidule kaasa aidates, kuid suvel teenindasime 8 nädala jooksul 6…
Jul 12, 2018

Langetame pea…

Soome AKK avaldas kurva teate, et nädalavahetusel suri haiglas võistlustel saadud vigastuste tõttu autospordikohtunik. Õnnetus leidis aset 22.juunil Poris toimunud autokrossil. Juhitavuse…
Mai 02, 2018

Azerbaijan GP 2018, Baku.

Pealkirjaks märgitud ingliskeelse nimega toimus eelmisel nädalal põnev spordisündmus eestlastele suhteliselt tundmatus riigis. Teen seekord ka kokkuvõtva loo lisaks igapäevastele blogidele.…
Apr 29, 2018

Pühapäev. Azerbaidžaani GP.

Täna oli vist võimaluste mittekasutamise päev. Meie toanaabriga jätsime kasutamata võimaluse pikalt magada ja hulk sõitjaid jätsid võistluse ajal oma edutoovad võimalused kasutamata. Mind…
Apr 28, 2018

Bakuu GP. Laupäev.

Laupäev on GP-nädalavahetusel lisaklassi(de)le esimese võistlusstardi päevaks ning F1-le kolmandaks vabatreeninguks ja kvalifikatsiooniks. Bakuus on kavas vaid üks lisaklass, see on F2.…
Apr 27, 2018

Bakuu GP. Reede.

Eile hilisõhtul toimus meil veel üks erakorraline koosolek. Kuna paar tegelast olid suutnud ennast vigastada ja mõned tegelesid keelatud ajal pildistamisega, siis peeti meile…
Apr 26, 2018

Bakuu GP, neljapäev.

Nagu ma ennustasin, läks eile õhtul F1 kontrolöride kohtade jagamisel korralikuks mölluks. Õnneks küll mitte pahatahtlikuks. Nagu Sotšis, jagati ka siin kohad loosimisega. Alustuseks…
Apr 26, 2018

Bakuu GP. Kolmapäev.

Ülevaate eilsest päevast lõpetasin enne õhtusööki. Võib öelda, et see oli parem kui hommikul jagatud kotitäis saiu ja näkse. Tegemist oli teoreetiliselt sooja toiduga, mis toodi kohale…
Apr 25, 2018

Bakuu F1- uus märk meie võistluspaikade kaardil.

Esimesed 14 tundi Bakuus seoses nädalavahetusel toimuva Vormel 1 etapiga on mööda saanud. Siia sisse mahub öine saabumine, mõned tunnid uinakuks ning pool päeva rajal mitte liiga sihipärast…
Apr 21, 2018

MTÜ Võidusõiduabi laiendab tegevust.

13.-14 aprillil korraldasid Ramasec OÜ, auto24ring ja MTÜ Võidusõiduabi juba 9. korda Pärnu ringrajal päästekoolituse. Aastatetagune esimene õppus sisaldas vaid ühe auto põletamist-…
Apr 21, 2018

Lumi sulanud...

Ennustustele vastavalt püsis tänavune talv pikalt ning alles nädal pärast karjalaskepäeva sai avada asfaldilsõidu hooaja. Sel korral alustasime Andres Halli ja auto24ringi meeskonna…
Veebr 13, 2018

RINGRAJASÕIDU HOOAEG ON AVATUD.

Veebruari esimesel nädalavahetusel toimus Helsingi Messikeskuses traditsiooniline mootorrattamess. Sündmus on tõusnud Põhjamaade suurimaks mootorrattaid, nende varustust ja tsiklisõitu…
Jan 02, 2018

HUA!

HEAD UUT AASTAT!
Aug 18, 2017

Motoringraja Alastaro EMV ja SM etapp.

Augusti esimesel nädalavahetusel toimus Soomes Alastaro ringrajal motoringraja Eesti ja Soome MV 3. etapp. Helsingist 200km kaugusel asuv Alastaro ringrada on hetkel Soome parim ja mugavaim…
Aug 01, 2017

IMATRA. TARTU. PALANGA.

Suviste tervitustega jagan muljeid meie tegevustest juulis. Sai osaletud huvitavatel võistlustel ning kaasatud mitmeid uusi inimesi. Mõni täiesti uue tegijana ja mitmed said kogeda uusi…
Jun 15, 2017

Meie hooaeg 2017- Road Racing ja endurance.

Kohe saabuval Võidupühal on viimane aeg anda teada MTÜ Võidusõiduabi tegemistest käesoleval hooajal. Sel aastal oleme väljunud juba (veidi) rutiiniks kujunenud kalendrist/ ülesannetest ning…
Veebr 28, 2017

Invitation to the workshop: How to make tire work properly

Kutse koolitusele. Eriti soovituslik neile, kes plaanivad sel aastal startida kestvussõitudel Palangas või Pärnus. Dear drivers, team managers, engineers, We are inviting You on 22nd of…
Nov 03, 2016

Lõpetasime rallihooaja. Saaremaa ralli.

Paar nädalat pärast Saaremaa rallit sai tehnilise kontrolli poolt lugeda autoralli meistrivõistlused lõppenuks. EAL Tehnikakolleegium kontrollis üle Tartu rallil plommitud E-rühma autode…
Sept 05, 2016

MONZA F1 GP 2016- viimane(?)

Tervitused väga palavast Põhja-Itaaliast. Paljud teisipäevasele Itaalia GP kohtunike koosolekule saabujad tervitasid siin üksteist väljendiga: tere tulemast viimasele Monza GP-le.…
Aug 24, 2016

52. Imatranajo 2016- IRRC etapp. Tõeline Road Racing!

Pärast 30-aastast pausi korraldati Imatras taas mootorrataste ringrajasõidu võistlus. Aastakümnete eest said legendaarsele Imatra tänavarajale saatuslikuks rohked õnnetused ja…
Aug 10, 2016

2016 a Soome MM-ralli- rahulik võistlus ja uus võitja.

Selle aasta Jyväskylä ralli sai ajalooks juba 1,5 nädalat tagasi. Võistluse dramaatika ja „oleksid“ on ajakirjanike abiga avaldatud-loetud. Võtan omalt poolt ette selle pildi, mida nägin…
Jul 31, 2016

SUVE KESKPAIK SAI VÄGA TIHE.

Toimekas suvi on jõudnud juba üle mõttelise keskjoone. Erinevaid toimetusi on meil olnud nii palju, et tehtud võistlustest muljetamiseni polegi jõudnud veel. Juuli algas MTÜ Võidusõiduabi…
Mai 30, 2016

BOTNIARING. Ettevalmistus Soome motoetapiks auto24ringil.

Kui jaanuaris kinnitas Soome Moottoriliitto 2016 hooaja kalendri, siis 8.-10.juuliks toimuvale ringrajasõidu Pärnu etapile pandi mitmeid tingimusi. Erandina anti luba korraldamiseks SML-i…
Default Image
Apr 02, 2016

auto24ring päästekoolitus 2016

Täna oli auto24ringil päästeõppuse teine päev. Kui eilne päev oli peamiselt teooriaga täidetud, siis tänane päev hõlmas peamiselt praktilisi ülesandeid alates kiivririhma…
Mär 17, 2016

FIM CCR seminar. Frankfurt.

5.-6.märtsini toimus Frankfurtis DMSB eestvedamisel samaaegselt mitu FIMi seminari: meedikutele, tehnilisele kontrollile ja ringrajavõistluste juhtidele. Mina osalesin EMFi poolt lähetatuna…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Pühapäev.

Et maailma asjad oleks tasakaalus, siis sõbrapäeva hommikul saime teha selle ralliaja pikima une. Hommikune 15- minutiline hooldus kulus Östbergi mehaanikutel taas vaid auto…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Laupäev.

Niiiii vara ei tohi ikka inimesi üles ajada! Kell 4:30 ei ole väga mõistlik aeg ärkamiseks. Selline meie hobi juba on- kui esimene hooldus algab kell 6:10, siis peavad ka kohtunikud olema…
Veebr 13, 2016

Rally Sweden 2016. Reede.

Täna varahommikul hakkas siis Rootsi MM-ralli tegelikult pihta. Kell 6:40 alanud esimene hooldus tähendas tehnilise kontrolli kohtunikele kella viiest äratust. Ühiste sanitaarruumide ja…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Neljapäev.

Head uudised Rootsist- ralli toimub! Tänasel tegevusvabal päeval tegelesime koos Marekiga veidi professionaalse kretinismiga. Nimelt külastasime seda tehnoülevaatuspunkti, kus eile toimus…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Kolmapäev.

Meie toas oli täna varajane äratus kui Marek pidi Norra piiri äärde jõudmiseks teele asuma juba kl. 6:15. Nagu (kahjuks) selliste tavapärasest graafikust erinevate kohustustega kipub olema,…
Veebr 10, 2016

Rally Sweden 2016. Teisipäev.

Läbi vihmase ja 5..6 soojkraadiga Rootsi sõitsime koos Rait Rõõmu ja Marek Mõistusega Karlstadi ning otsisime talvralli tunnet. Esialgu seda ei tekkinud. Selle aasta Rootsi WRC rallil on…
Jan 26, 2016

SARMA Rally 2016. Pühapäev.

Sarma ralli viimasest päevast tagasivaate teen juba kodustes tingimustes. Pühapäev tervitas rallil osalejaid -14 kraadi ja kerge tuulega. Kuna temperatuur ei langenud nii madalale kui…
Jan 23, 2016

SARMA Rally 2016. Laupäev.

Nagu Pilvi Kirsi ilmajaamast lubas, oli tänane temperatuur languses. Ennelõunal autode kontrollimisel polnud seda eriti tunda, kuid stardialas ja pärast hoolduspargis oli küll. Õnneks on…
Jan 22, 2016

SARMA Rally 2016. Reede.

Reedene päev oli sissejuhatuseks Gulbenes toimuvale Läti ja Eesti MV etapile. Hommikul alustasime tehnilise kontrolliga. Kuna ajakava oli planeeritud 80-le autole, aga kohale saabus veidi…
Jan 22, 2016

FIA European Rally Sporting & Safety Seminar. Riga.

15.-16.janauaril toimus Riias Läti Autospordi Föderatsiooni korraldusel FIA seminar, mis mõeldud Euroopa riikide rallide korraldajatele ja vanemkohtunikele. Sellise taseme ja mahuga…
Okt 12, 2015

SOTŠI F1 2015. Pühapäev. Russian GP.

Eile toimunud pika viivitusega mitu avariid lõid kogu võistluse ajagraafiku segamini. Kuna oktoobris on Sotšis päevavalgust lühidalt ning F1 peab oma teleaegadega olema kindlalt paigas,…
Okt 11, 2015

SOTŠI F1 2015. Laupäev.

F1 nädalavahetuse pikim päev algas taas väikese segadusega. Seekord läksid lahku kirjutatud ja suuliselt antud ajakavad. F1 kontrolöride koosoleku algus oli kirjas kell 10:20- 11:45. Ja…
Okt 10, 2015

SOTŠI F1 2015. Reede.

Reedene hommik sujus eilsega võrreldes ladusalt. Aga „vene värki“ sai ikkagi natuke tunda. Meie tänase päeva instrueerimine toimus F1 ametlikus pressiruumis. Koosoleku lõpuosas hakkasid…
Okt 09, 2015

SOTŠI F1 2015. Neljapäev.

Ilmselt selleks, et kõiki asjaosalisi erksad hoida, on korraldajad välja mõelnud hulga erinevaid harjutusi. Üheks on näiteks meie toitlustamine kolmes erinevas kohas. Siin hotellikompleksis…
Okt 08, 2015

SOTŠI F1 2015. Kolmapäev.

Soojad tervitused Venemaa lõunapoolseimast kuurortlinnast. Just 5 päeva tagasi sõideti Pärnus SMP F4 NEZ sarja finaalvõistlus, mis oli algselt planeeritud siia Sochi. Mingitel Sochi…
Sept 27, 2015

Lõpetasime kodumaise ringrajasõidu hooaja.

Septembri keskel toimunud mootorrataste võistlusega lõppes 2015 Eesti ringrajasõidu hooaeg. Autode ringrajasõidu EMV lõppes juba augusti viimasel nädalavahel. Antud nädal oli märkimisväärne…
Aug 05, 2015

NORF 2015. Pühapäev. Tehtud!

Pühapäeva hommikul sai magada tunnikese kauem kui eelmistel päevadel. VW vahetas alla taas hoolduse läbinud amordid. Enne viimase päeva kahte kiiruskatset kontrolliti veel olulised poldid-…
Aug 02, 2015

NORF 2015. Laupäev

Laupäev oli traditsiooniline rallipäev kolme hooldusega. Volkswagenitel vahetati hommikul tagasi amordid, mis öösel läbisid hoolduse. Lõunase 30-minutilise hoolduse eel sai Raivo…
Aug 01, 2015

NORF 2015. Reede

Mul on laupäevahommikune hooldus läbi, VW autod startivad esimeste hulgas. Teised poisid tukuvad veel meie kontori nurgas mattidel ja varsti asuvad ametisse. Ma võtan neilt siis lebamiskoha…
Jul 31, 2015

NORF 2015. Neljapäev. Start!

Neljapäeva hommikul kl 7:30 jätkasime tehnilise kontrolliga. 15 prioriteedita sõitjate autot ning kolmapäevased "vigadeparandused". Samas tuli ka hommikustel autodel palju märkuseid.…
Jul 29, 2015

NORF 2015. Kolmapäev.

Kolmapäeva hommikul kl 8 alustas kaheksa tehnilist kontrolöri FIA delegaatide juhtimisel WRC tehasemeeskondade autode kontrolli ja sõlmede plommimist. Minu ülesandeks oli autode…
Jul 26, 2015

ENEOS Palanga 1000km võidusõit- tehtud! Neste Oil Rally Finland- teeme ära!

Oleme nüüd saabunud lõunanaabrite kuurortlinnast kodumaile ning väike võistluspuhkus on asendunud taas igapäevase töörutiiniga. 2015 Palanga pakkus samasugust kehva suusailma nagu Eestiski…
Jul 14, 2015

Juuli keskpaik = Palanga 1000km kestvussõit

Kuigi kliima ei näita kuidagi suve keskpaika, toimuvad pikalt planeeritud kesksuvised mootorispordi sündmused ikkagi. Käesoleva nädala lõppu on sattunud taas samaaegselt autoralli ERC etapp…
Jun 17, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Kokkuvõte.

Laupäevase võistluspäeva lõpus kerkis boksialal üles kõvasti emotsioone. Alustuseks said ebameeldiva üllatuse osaks meie tublimad sõitjad, keda ei kutsustud poodiumile autasustamisele. Kui…
Jun 14, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Laupäev.

Jyväskylän Moottoriurheilijat ry. klubi auks tuleb öelda, et kohtunike ja kogu korraldusmeeskonna heaolu on hästi korraldatud: elame rajast 3k kaugusel kämpingukülas, kolm korda päevas…
Jun 13, 2015

Motoringraja hooaeg jätkub Soomes, Kemoras.

2015 aasta Eesti mootorrataste ringrajasõidu hooaeg on mitmeti uue näoga- Balti Meistrivõistluseid viib läbi üks promootor (Dolcemoto Leedust) ning sarja kokkuvõtteks jagatakse rahalisi…
Apr 24, 2015

"Tõde ei ole olemas. Kõik on võimalik."*

Lõpuks on ilmunud EAL/ringrada lehele ka 2.-3.05 toimuva EMV etapi juhend, millel EAL registreerimisnumber küljes (41/RR) . See dokument tekkis sinnna täna (24.04) kl10 ja kl13 vahel. Seega…
Apr 14, 2015

Abiks autovõidusõitjatele

Meie poole on nüüdseks juba väga palju pöördutud küsimusega, et kas mai alguses toimub EMV ja BaTCC etapp või siis mitte. Vastavalt EMV üldjuhendile oleks dokumendid pidanud avaldama…
Apr 07, 2015

FIA kuldsed reeglid liiklusohutuse suurendamiseks - FIA ACTION FOR ROAD SAFETY

KULDSED REEGLID MA TAHAN LIIGELDA OHUTULT, MA LUBAN: -KINNITADA TURVAVÖÖD(jälgida, et ka minu kaasreisijad sõidavad kinnitatud turvavöödega) -JÄRGIDA LIIKLUSEESKIRJU(liikluseeskirjad on…
Mär 22, 2015

Mootorispordi päästeõppus auto24ringil.

Koos kevade saabumisega toimus Pärnumaal auto24ringil EAL Kohtunike komitee ja EMF Ringrajakomisjoni eestvadeamisel ja auto24ringi, MTÜ Tehnilised päästetööd ja MTÜ Võidusõiduabi toetusel…
Veebr 16, 2015

Rally Sweden 2015. Pühapäev.

Ralli viimane päev oli küll lühike kolme kiiruskatse ja kolme hooldusega, kuid põnevust ja dramaatikat pakkus ohtrasti. Sportliku poole statistika ja emotsioonid jätan ajakirjanike…
Veebr 15, 2015

Rally Sweden 2015. Laupäev.

Tänane päev oli korralikuks proovikiviks kõigile Rootsi rallil osalejatele. Kui eile saadi magama umbes keskööks, siis täna hommikul alustati veidi peale kella 6. Ralli hooldusalasse sõites…
Veebr 14, 2015

Rally Sweden 2015. Reede.

Eilne päev Rootsi rallil kulges kohtunikele pikaks ja venivaks. Hommikune 15-minutiline hooldus algas kell 7. Enamik päevastest kiiruskatsetest sõideti Norras. Sel aastal ei olnud kavas…
Veebr 12, 2015

Rally Sweden 2015. Neljapäev.

Eilne P2, P3 ja prioriteedita võistlejate autode tehniline kontroll Karlstadis oli kuidagi kummaline. Eelmistel aastatel on tehnilises kontrollis olnud hõivatud vähem inimesi ja võistlemas…

Facebook