Läbi vihmase ja 5..6 soojkraadiga Rootsi sõitsime koos Rait Rõõmu ja Marek Mõistusega Karlstadi ning otsisime talvralli tunnet. Esialgu seda ei tekkinud.

Selle aasta Rootsi WRC rallil on mitmeid planeeritud ja planeerimata muudatusi. Planeerimatute alla lähevad soojast ilmast tingitud ajakava ja trassi muudatused.
Planeeritutest olulisim on see, et kogu ralli paigalseisvad põhitegevused on nüüd kõik koos Karlstadis. Eelmistel aastatel oli hoolduspark 80km kaugusel Hagforsis ning nii tuli võistlejatel palju asjatult ringi sõita. Muudatuse peamiseks põhjuseks oli Hagforsi ümbruses puuduvad ööbimisvõimalused. Maakaardil lihtsamaks muutunud pilt tekitas täiesti uue ajakava- igal päeval on Karlstadis varahommikune ja õhtune hoolus ning ralliautod on terve pika päeva katsetel liikvel. Sinna vahele on sobitatud tankimise-, rehvivahetuse- ja lisatulede paigaldamiseks mõeldud lühihooldused.

Täna õhtul toimus ralli võistluskeskuses tehnilise kontrolli sissejuhatav koosolek. Homme on eelkontrolli päev. Rait Rõõm ja mina osaleme hommikul hoolduspargis toimuval WRC tehasemeeskondade autode kontrollimisel. Marek Mõistus läheb samal ajal koos ühe Taani kohtunikuga kontrollima, kas meeskonnad peavad kinni rajaga tutvumise reeglitest.
Pealelõunal jätkub meie töö ühes tehnoülevaatuspunktis, kus ülejäänud võistlejate autod tulevad kontrolli ajakava järgi. Minu ülesandeks on seal mootorite plommimine ja R5-klassi autodel pop-up rõhuklapi kontroll ja plommimine. Rait ja Marek on koos käigukastide ja differentsiaalide plommimisel. Tõotab tulla toimekas 12-tunnine tööpäev.

Võistluse ajal oleme kõik koos Fordidega sõitvate WRC ja WRC2 autode pika rivi juures. Meile lisaks ka lätlane Girts Auzins.

Homseks lubab ilmajaam nullilähedast temperatuuri ning neljapäevaks juba ka miinust. Loodetavasti peavad teed vastu ning korraldaja ei pea lisaks veel mõnda kiiruskatset tühistama.

Tervitustega mittetalvisest talveralli keskusest.

Raul Koov