Oleme kohal

Kalender

<<  Aprill 2019  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011
15161718192021
22232425262728
2930     

FIA News

Ärge tehke nii

385546_26999880...

Selle aasta Jyväskylä ralli sai ajalooks juba 1,5 nädalat tagasi. Võistluse dramaatika ja „oleksid“ on ajakirjanike abiga avaldatud-loetud. Võtan omalt poolt ette selle pildi, mida nägin võistluse sees olles ning milliseid emotsioone pakkus mulle minu 11.-s Soome ralli. Vähem rallit ja rohkem heietusi.

Soomlastele tavapäraselt oli tehnilise kontrolli meeskond komplekteeritud üsna rahvusvahelisena: 62 kontrolöri hulgas olid lisaks kohalikele veel eestlased, lätlased, iirlased, sloveenid ja rootslased. Eestist mina ja Marek Mõistus. Ametnike poolelt lisandus Karmo Uusmaa, kes osaleb kõikidel MM-etappidel FIA Tehnilise Delegaadi assistendina. Nii suurt hulka välismaalastest kohtunikke teistel WRC võistlustel ei kohta. On mitmeid võistluseid, kuhu välismaalased pääsevad vaid FIA delegaadi eestkostel selleks, et oma kodumaal toimuva võistluse jaoks kogemusi saada; kogu meeskonna moodustavad kohalikud inimesed.

Minu suvine kalender kiskus juulis väga tihedaks. Palangast saabumise järel oli vaid üks päev asjade ümberpakkimiseks ja koduste kohustuste täitmiseks kui tuli teele asuda üle Soome lahe.

Sellel aastal oli elukohaks kohtunikele ja vabatahtlikele uus kooli- ja internaadi kompleks. Varem meile ööbimist pakkunud kool oli kolinud täiesti uude majja, mis asus nüüd ka rallikeskusele lähemal. Erivajadustega (valdavalt nägemis-, kuulmis- ja rääkimishäiretega) lastele on ehitatud suurepärane õppe- ja elamiskompleks. Raha on kulunud vägevalt, et nende elu võimalikult lihtsaks teha. Kui pregu räägitakse palju probleemidest viimasel minutil valminud Rio olümpiaehitustel, siis viperusi juhtus ka Soomes juba pool aastat käigus olnud koolimajas. Nimelt olid suureks probleemiks elektroonilised ukselukud. Ei tea, kas neid häiris suvepuhkus või see, et kohtunike liikumiseks tuli kiipkaardid ümber programmeerida või miski muu. Kord ei saanud sisse, siis jälle välja. Õnneks elas osa kohtunikke ka esimesel korrusel ja rohkem kui kord tuli mõnel kolleegil siseneda majja nende akna kaudu. Mõtlema pani ettekujutus olukorrast, kus tulekahju või elektrikatkestuse korral need turvalised, paksud ja helikindlad uksed jäävadki kinni seesolijatele...

Mulle, Marekile ja veel kuuele kontrolörile algas ralli kolmapäeva varahommikul (kohalolek kell 7:15) tehasemeeskondade autode ja varustuse kontrolliga nende boksides. Marek kontrollis sõitjate turvavarustust (kombe, pesu, kiiver+ FHR, saapad, kindad) ja mina autodes olevat turvavarustust (tulekustutussüsteem, istmed, turvavööd, turvavpuuri pehmendused). Selle kontrollimise ajal olid kõik need vastavavuses reeglitele. Kui keegi on näinud võistluse ajal auto sisekaamera pildist, et mõnel meeskonnal mõned asjad ei vasta nõuetele, siis see on olnud meeskonna poolt teadlikult tehtud muudatus, millesse kuuldavasti hakkavad järgmistel võistlustel karmilt sekkuma ka FIA kohtunikud.
Lõunast alagas ülejäänud autode kontroll tavapäraselt Jyväskylä Ametikoolis. Minu ülesandeks taas turvapuuride kontroll ning Marekil mootorite ja jõuülekannete plommimine. Et anda kõikidele võistlejatele võimalus neljapäeval osaleda testikatsel, olid korraldajad planeerinud kogu tehnilise kontrolli ühele päevale. See tähendas, et viimane auto pidi saabuma meile kell 23. Kuna viimaste autode hulgas on tavaliselt ka neid, kelle tehnika ei ole nõetele vastavalt ettevalmistatud, siis lõppes meie tööpäev veidi pärast keskööd.
FIA poolt tehtud muudatused uute võistlusklasside loomisega viimastel aastatel (eelkõige R-rühm ja WRC autode kasutamine eratiimide poolt) on andnud häid tulemusi osalevate autode kvaliteedis. Sel aastal ei olnud Soome rallil ühtki autot, mille turvapuur poleks vastanud tehnilistele tingimustele või puuri keevitused oleksid olnud puudulikud! Minu kontrollitud autode hulgas (tegime seda ühe soomlasega kahes liinis) leidus vaid 4 autot, millel oli vaja täiendada või paremini kinnitada turvapuuri pehmenduspadjad. Sama sai öelda ka Marek- vaid mõnel üksikul autol puudusid plommimiseks vajalikud avad-traadid.

Võistluse ajal oli minu ülesandeks taas VW esindusmeeskonna mehaanikute töö jälgimine. Marek sai oma „klientideks“ samuti tuttavad persoonid, M-Spordi Poola osakond, kes tegeleb DDFT juuniorite sarja autodega. Marekil ja tema rootslasest kolleegil oli jälgida algselt kümne auto hooldused. Kuna autod nr 1 ja 2 startisid esimeste hulgas, siis jõudsin nende tööde lõppedes appi ka Marekile.
Vaatamata Latvala ja ka Ogieri (!) väljasõitudele ning tehnilistele probleemidele, sujusid nende autode hooldused planeeritult ja rahulikult. Erinevalt eelmiste aastatega, oli sel korral Soomes väga vähe „superrallyt“ ehk erakorralist pikka remonti, kus avariiline auto taas korda tehakse ja meeskond jätkab karistusminutitega hiljem võistlust.
VW meeskonna töö on suurepärane näide heast planeerimisest ja kogenud ning kiiretest spetsialistidest. MM-sarjas võistlevatel meeskondadel ja autodel on mitmeid piiranguid, et muuta võistlust võrdsemaks ning veidi ka odavamaks. Auto mootor ja jõuülekanne peavad olema kasutusel mitmel etapil. Igal autol on varuks üks käigukast ja differentsiaalid ning turbo, roolilatt ja eesmine/ tagumine poolraam. Lisaks on kahe auto peale ka 5 komplekti amortisaatoreid, mida võib vabalt vahetada ja hooldada ning väliselt reguleerida. Muud detailid on vabalt vahetatavad kui nad vastavad auto tehnilistele dokumentidele ehk homologatsioonile. Ja kõigi vajalike tööde tegemiseks võib kasutada kahe auto peale kaheksat mehaanikut. Need on siis inimesed, kes konkreetselt võivad auto kallal midagi teha, nemad peavad kandma töö tegemise ajal vastavat märgistust. Sõltuvalt töö iseloomust ja remonditavast sõlmest, saab inimesi vahetada, et iga asja teeks ikka oma ala spets. Meeskond otsustab, mitu meest korraga kummagi auto juures ametis on. Kui mõlema auto hooldus on praktiliselt samal ajal, siis on ikka 4 ja 4 kummagi auto juures. Kui tööde alustamisel on pikem vahe, siis teeb vajadusel ka 8 meest tööd ühe auto juures. Seda eriti õhtuti 45-minutilises hoolduses kui meeskond saab ise valida töö alustamise aja. Lisaks konkreetset tööd tegevatele mehaanikutele on väga oluline nende abiliste tegevus. VW-l on neid abilisi tavaliselt 3-4 ühe auto juures. Nende ülesandeks on autoga tööd tegeva kolleegi abistamine: tema ulatab tööriistad, otsib vajalikud abivahendid ja- materjalid ning ulatab need kätte ja viib ära, et tööaeg ei kuluks nende otsimisele. Vahel on neil vaja ka lihtsalt põrandat pühkida, et tööd tegev kolleeg ei peaks liival- kividel (talvel ka lumel ja jääl) lamama ja saaks keskenduda vaid tööle.
Enne hooldusaega panevad insenerid ja konkreetse auto „peamehaanik“ täpse tööplaani paika ja iga mees teab, millises järjekorras midagi teha. Samuti ka seda, millal üks töö peaks saama valmis, et näiteks mingi teise kindla töölõigu spets (kütusesüsteem, elektroonika, plekitööd vms) saaks võtta töötegemist lubava käepaela ja alustada oma töölõiguga. Üldjuhul on nad need lukksepad, kes tegelevad varuosade ja sõlmede hooldusega meeskonna tagumistes ruumides.
Juuniorite DDFT sarja Forde hooldaval meeskonnal oli iga auto jaoks üldjuhul 2 mehaanikut ja üks abiline kolmele- neljale autole. Aga nende autod on ka suhteliselt standardsed ning vahetatavaid detaile palju vähem ning seadistused oluliselt lihtsamad.

Juba aastaid Jyväskylä ralli keskuseks olnud Paviljonki messikeskuse ümbrusse ehitakse pidevalt juurde elumaju. See sunnib korraldajat muutma nii rallipargi asendit kui ka võistlusautode liikumisteid. Elamute lähedus on sundinud ka viima tavapärased kontserdid rallikeskusest eemale. Ilmselt seegi vähendas võistluse glamuuri ja publiku käitumist. Kui eelmistel aastatel on kontserdid käinud kuni keskööni, siis nüüd oli vaikus ja turvamehed ajasid juba kell 23 minema need pealtvaatajad, kes tahtsid jälgida mehaanikute tööd õhtuse pika hoolduse ajal. Täitsa kummaline.

Igal aastal on suureks probleemiks korraldajale kogu abimeeskonna toitlustamine. Väidetavalt süüakse liiga palju ja jäetakse talongid andmata. Selleks korraks oli tekitatud talongide asemele väidetavalt paremini toimiv süsteem: igale töölõigule eraldati mõned kiipkaardid kindla arvu toiduportsudega, millega tuli iga sööja söögikord registreerida. Täpset arvu ma ei tea, aga minu meelest oli tehnilise kontrolli 60-le inimesele neid kaarte 5..7, kindlasti alla kümne. Kui tahtsid süüa, siis pidid leidma inimese, kellel oli vastav kaart (ja kaardile laetud piisavalt söögikordi). Lisaks oli hea leida veel mõned kohtunikud, kellega koos sööma minna, sest üksiku sööja pärast polnud kaardiomanikul mõtet seda käest ära anda. Võib-olla, et korraldaja sai nüüd täpsema arvestuse söömiste üle, kuid kasutamiseks oli see väga ebamugav süsteem. Itiriik Soome oleks võinud iga kohtuniku kaelakaardile installida vastava info või triipkoodi, et iga inimene saaks süüa siis kui soovib. Ehk järgmisel korral?

Erinevatel põhjustel jäid mitmed kogemustega kontrolörid sellel aastal koju. See pani tehnilise kontrolli juhi Kari Erola raske seisu ette enne lõpukontrolli. Kõigi kuue kontrollitava auto juurde ei jätkunud piisavalt kogenud ja oskajaid kohtunikke. Nii juhtuski, et kui olime oma väikese brigaadiga lõpetanud Latvala auto sõlmede kontrollimise, saadeti meid appi WRC2 klassi auto juurde. Seal olid veel mõned töömahukamad protseduurid tegemata.


Lõpuks olid kõik autod kontrollitud ja kõik olid vastavuses reeglitega. Siis jäi veel üle kolleegidega veidi muljetada ja kätt suruda ning soovida kõigile head koduteed.

Mootorispordi hooaeg jätkub!

Raul Koov

Märts 26, 2019

Teooria õpitud. Praktikaga alustame Assenis.

Kalender näitab juba kevadet ning enamikes ülemaailmsetes võidusõidusarjades on juba esimesed stardid tehtud. MTÜ Võidusõiduabi ja meie sõbrad on aktiivselt osalenud erinevatel koolitustel. Pärnu auto24ringil paljudel võistlustel päästeteenistuste juhi ja planeerijana tegutsev Enn Eberg…
Detsember 14, 2018

MIS TEHTUD, MIS TEOKSIL.

2018 võidusõiduhooaeg kujunes MTÜ Võidusõiduabi inimestele vaheldusrikkaks- kevad ja sügis möödusid vaid paarile võidusõidule kaasa aidates, kuid suvel teenindasime 8 nädala jooksul 6 erinevat võistlust. Autoralli EMV etappidel olime ametis suve alguses Viru rallil ning hooaja lõpetasime…
Jul 12, 2018

Langetame pea…

Soome AKK avaldas kurva teate, et nädalavahetusel suri haiglas võistlustel saadud vigastuste tõttu autospordikohtunik. Õnnetus leidis aset 22.juunil Poris toimunud autokrossil. Juhitavuse…
Mai 02, 2018

Azerbaijan GP 2018, Baku.

Pealkirjaks märgitud ingliskeelse nimega toimus eelmisel nädalal põnev spordisündmus eestlastele suhteliselt tundmatus riigis. Teen seekord ka kokkuvõtva loo lisaks igapäevastele blogidele.…
Apr 29, 2018

Pühapäev. Azerbaidžaani GP.

Täna oli vist võimaluste mittekasutamise päev. Meie toanaabriga jätsime kasutamata võimaluse pikalt magada ja hulk sõitjaid jätsid võistluse ajal oma edutoovad võimalused kasutamata. Mind…
Apr 28, 2018

Bakuu GP. Laupäev.

Laupäev on GP-nädalavahetusel lisaklassi(de)le esimese võistlusstardi päevaks ning F1-le kolmandaks vabatreeninguks ja kvalifikatsiooniks. Bakuus on kavas vaid üks lisaklass, see on F2.…
Apr 27, 2018

Bakuu GP. Reede.

Eile hilisõhtul toimus meil veel üks erakorraline koosolek. Kuna paar tegelast olid suutnud ennast vigastada ja mõned tegelesid keelatud ajal pildistamisega, siis peeti meile…
Apr 26, 2018

Bakuu GP, neljapäev.

Nagu ma ennustasin, läks eile õhtul F1 kontrolöride kohtade jagamisel korralikuks mölluks. Õnneks küll mitte pahatahtlikuks. Nagu Sotšis, jagati ka siin kohad loosimisega. Alustuseks…
Apr 26, 2018

Bakuu GP. Kolmapäev.

Ülevaate eilsest päevast lõpetasin enne õhtusööki. Võib öelda, et see oli parem kui hommikul jagatud kotitäis saiu ja näkse. Tegemist oli teoreetiliselt sooja toiduga, mis toodi kohale…
Apr 25, 2018

Bakuu F1- uus märk meie võistluspaikade kaardil.

Esimesed 14 tundi Bakuus seoses nädalavahetusel toimuva Vormel 1 etapiga on mööda saanud. Siia sisse mahub öine saabumine, mõned tunnid uinakuks ning pool päeva rajal mitte liiga sihipärast…
Apr 21, 2018

MTÜ Võidusõiduabi laiendab tegevust.

13.-14 aprillil korraldasid Ramasec OÜ, auto24ring ja MTÜ Võidusõiduabi juba 9. korda Pärnu ringrajal päästekoolituse. Aastatetagune esimene õppus sisaldas vaid ühe auto põletamist-…
Apr 21, 2018

Lumi sulanud...

Ennustustele vastavalt püsis tänavune talv pikalt ning alles nädal pärast karjalaskepäeva sai avada asfaldilsõidu hooaja. Sel korral alustasime Andres Halli ja auto24ringi meeskonna…
Veebr 13, 2018

RINGRAJASÕIDU HOOAEG ON AVATUD.

Veebruari esimesel nädalavahetusel toimus Helsingi Messikeskuses traditsiooniline mootorrattamess. Sündmus on tõusnud Põhjamaade suurimaks mootorrattaid, nende varustust ja tsiklisõitu…
Jan 02, 2018

HUA!

HEAD UUT AASTAT!
Aug 18, 2017

Motoringraja Alastaro EMV ja SM etapp.

Augusti esimesel nädalavahetusel toimus Soomes Alastaro ringrajal motoringraja Eesti ja Soome MV 3. etapp. Helsingist 200km kaugusel asuv Alastaro ringrada on hetkel Soome parim ja mugavaim…
Aug 01, 2017

IMATRA. TARTU. PALANGA.

Suviste tervitustega jagan muljeid meie tegevustest juulis. Sai osaletud huvitavatel võistlustel ning kaasatud mitmeid uusi inimesi. Mõni täiesti uue tegijana ja mitmed said kogeda uusi…
Jun 15, 2017

Meie hooaeg 2017- Road Racing ja endurance.

Kohe saabuval Võidupühal on viimane aeg anda teada MTÜ Võidusõiduabi tegemistest käesoleval hooajal. Sel aastal oleme väljunud juba (veidi) rutiiniks kujunenud kalendrist/ ülesannetest ning…
Veebr 28, 2017

Invitation to the workshop: How to make tire work properly

Kutse koolitusele. Eriti soovituslik neile, kes plaanivad sel aastal startida kestvussõitudel Palangas või Pärnus. Dear drivers, team managers, engineers, We are inviting You on 22nd of…
Nov 03, 2016

Lõpetasime rallihooaja. Saaremaa ralli.

Paar nädalat pärast Saaremaa rallit sai tehnilise kontrolli poolt lugeda autoralli meistrivõistlused lõppenuks. EAL Tehnikakolleegium kontrollis üle Tartu rallil plommitud E-rühma autode…
Sept 05, 2016

MONZA F1 GP 2016- viimane(?)

Tervitused väga palavast Põhja-Itaaliast. Paljud teisipäevasele Itaalia GP kohtunike koosolekule saabujad tervitasid siin üksteist väljendiga: tere tulemast viimasele Monza GP-le.…
Aug 24, 2016

52. Imatranajo 2016- IRRC etapp. Tõeline Road Racing!

Pärast 30-aastast pausi korraldati Imatras taas mootorrataste ringrajasõidu võistlus. Aastakümnete eest said legendaarsele Imatra tänavarajale saatuslikuks rohked õnnetused ja…
Aug 10, 2016

2016 a Soome MM-ralli- rahulik võistlus ja uus võitja.

Selle aasta Jyväskylä ralli sai ajalooks juba 1,5 nädalat tagasi. Võistluse dramaatika ja „oleksid“ on ajakirjanike abiga avaldatud-loetud. Võtan omalt poolt ette selle pildi, mida nägin…
Jul 31, 2016

SUVE KESKPAIK SAI VÄGA TIHE.

Toimekas suvi on jõudnud juba üle mõttelise keskjoone. Erinevaid toimetusi on meil olnud nii palju, et tehtud võistlustest muljetamiseni polegi jõudnud veel. Juuli algas MTÜ Võidusõiduabi…
Mai 30, 2016

BOTNIARING. Ettevalmistus Soome motoetapiks auto24ringil.

Kui jaanuaris kinnitas Soome Moottoriliitto 2016 hooaja kalendri, siis 8.-10.juuliks toimuvale ringrajasõidu Pärnu etapile pandi mitmeid tingimusi. Erandina anti luba korraldamiseks SML-i…
Default Image
Apr 02, 2016

auto24ring päästekoolitus 2016

Täna oli auto24ringil päästeõppuse teine päev. Kui eilne päev oli peamiselt teooriaga täidetud, siis tänane päev hõlmas peamiselt praktilisi ülesandeid alates kiivririhma…
Mär 17, 2016

FIM CCR seminar. Frankfurt.

5.-6.märtsini toimus Frankfurtis DMSB eestvedamisel samaaegselt mitu FIMi seminari: meedikutele, tehnilisele kontrollile ja ringrajavõistluste juhtidele. Mina osalesin EMFi poolt lähetatuna…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Pühapäev.

Et maailma asjad oleks tasakaalus, siis sõbrapäeva hommikul saime teha selle ralliaja pikima une. Hommikune 15- minutiline hooldus kulus Östbergi mehaanikutel taas vaid auto…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Laupäev.

Niiiii vara ei tohi ikka inimesi üles ajada! Kell 4:30 ei ole väga mõistlik aeg ärkamiseks. Selline meie hobi juba on- kui esimene hooldus algab kell 6:10, siis peavad ka kohtunikud olema…
Veebr 13, 2016

Rally Sweden 2016. Reede.

Täna varahommikul hakkas siis Rootsi MM-ralli tegelikult pihta. Kell 6:40 alanud esimene hooldus tähendas tehnilise kontrolli kohtunikele kella viiest äratust. Ühiste sanitaarruumide ja…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Neljapäev.

Head uudised Rootsist- ralli toimub! Tänasel tegevusvabal päeval tegelesime koos Marekiga veidi professionaalse kretinismiga. Nimelt külastasime seda tehnoülevaatuspunkti, kus eile toimus…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Kolmapäev.

Meie toas oli täna varajane äratus kui Marek pidi Norra piiri äärde jõudmiseks teele asuma juba kl. 6:15. Nagu (kahjuks) selliste tavapärasest graafikust erinevate kohustustega kipub olema,…
Veebr 10, 2016

Rally Sweden 2016. Teisipäev.

Läbi vihmase ja 5..6 soojkraadiga Rootsi sõitsime koos Rait Rõõmu ja Marek Mõistusega Karlstadi ning otsisime talvralli tunnet. Esialgu seda ei tekkinud. Selle aasta Rootsi WRC rallil on…
Jan 26, 2016

SARMA Rally 2016. Pühapäev.

Sarma ralli viimasest päevast tagasivaate teen juba kodustes tingimustes. Pühapäev tervitas rallil osalejaid -14 kraadi ja kerge tuulega. Kuna temperatuur ei langenud nii madalale kui…
Jan 23, 2016

SARMA Rally 2016. Laupäev.

Nagu Pilvi Kirsi ilmajaamast lubas, oli tänane temperatuur languses. Ennelõunal autode kontrollimisel polnud seda eriti tunda, kuid stardialas ja pärast hoolduspargis oli küll. Õnneks on…
Jan 22, 2016

SARMA Rally 2016. Reede.

Reedene päev oli sissejuhatuseks Gulbenes toimuvale Läti ja Eesti MV etapile. Hommikul alustasime tehnilise kontrolliga. Kuna ajakava oli planeeritud 80-le autole, aga kohale saabus veidi…
Jan 22, 2016

FIA European Rally Sporting & Safety Seminar. Riga.

15.-16.janauaril toimus Riias Läti Autospordi Föderatsiooni korraldusel FIA seminar, mis mõeldud Euroopa riikide rallide korraldajatele ja vanemkohtunikele. Sellise taseme ja mahuga…
Okt 12, 2015

SOTŠI F1 2015. Pühapäev. Russian GP.

Eile toimunud pika viivitusega mitu avariid lõid kogu võistluse ajagraafiku segamini. Kuna oktoobris on Sotšis päevavalgust lühidalt ning F1 peab oma teleaegadega olema kindlalt paigas,…
Okt 11, 2015

SOTŠI F1 2015. Laupäev.

F1 nädalavahetuse pikim päev algas taas väikese segadusega. Seekord läksid lahku kirjutatud ja suuliselt antud ajakavad. F1 kontrolöride koosoleku algus oli kirjas kell 10:20- 11:45. Ja…
Okt 10, 2015

SOTŠI F1 2015. Reede.

Reedene hommik sujus eilsega võrreldes ladusalt. Aga „vene värki“ sai ikkagi natuke tunda. Meie tänase päeva instrueerimine toimus F1 ametlikus pressiruumis. Koosoleku lõpuosas hakkasid…
Okt 09, 2015

SOTŠI F1 2015. Neljapäev.

Ilmselt selleks, et kõiki asjaosalisi erksad hoida, on korraldajad välja mõelnud hulga erinevaid harjutusi. Üheks on näiteks meie toitlustamine kolmes erinevas kohas. Siin hotellikompleksis…
Okt 08, 2015

SOTŠI F1 2015. Kolmapäev.

Soojad tervitused Venemaa lõunapoolseimast kuurortlinnast. Just 5 päeva tagasi sõideti Pärnus SMP F4 NEZ sarja finaalvõistlus, mis oli algselt planeeritud siia Sochi. Mingitel Sochi…
Sept 27, 2015

Lõpetasime kodumaise ringrajasõidu hooaja.

Septembri keskel toimunud mootorrataste võistlusega lõppes 2015 Eesti ringrajasõidu hooaeg. Autode ringrajasõidu EMV lõppes juba augusti viimasel nädalavahel. Antud nädal oli märkimisväärne…
Aug 05, 2015

NORF 2015. Pühapäev. Tehtud!

Pühapäeva hommikul sai magada tunnikese kauem kui eelmistel päevadel. VW vahetas alla taas hoolduse läbinud amordid. Enne viimase päeva kahte kiiruskatset kontrolliti veel olulised poldid-…
Aug 02, 2015

NORF 2015. Laupäev

Laupäev oli traditsiooniline rallipäev kolme hooldusega. Volkswagenitel vahetati hommikul tagasi amordid, mis öösel läbisid hoolduse. Lõunase 30-minutilise hoolduse eel sai Raivo…
Aug 01, 2015

NORF 2015. Reede

Mul on laupäevahommikune hooldus läbi, VW autod startivad esimeste hulgas. Teised poisid tukuvad veel meie kontori nurgas mattidel ja varsti asuvad ametisse. Ma võtan neilt siis lebamiskoha…
Jul 31, 2015

NORF 2015. Neljapäev. Start!

Neljapäeva hommikul kl 7:30 jätkasime tehnilise kontrolliga. 15 prioriteedita sõitjate autot ning kolmapäevased "vigadeparandused". Samas tuli ka hommikustel autodel palju märkuseid.…
Jul 29, 2015

NORF 2015. Kolmapäev.

Kolmapäeva hommikul kl 8 alustas kaheksa tehnilist kontrolöri FIA delegaatide juhtimisel WRC tehasemeeskondade autode kontrolli ja sõlmede plommimist. Minu ülesandeks oli autode…
Jul 26, 2015

ENEOS Palanga 1000km võidusõit- tehtud! Neste Oil Rally Finland- teeme ära!

Oleme nüüd saabunud lõunanaabrite kuurortlinnast kodumaile ning väike võistluspuhkus on asendunud taas igapäevase töörutiiniga. 2015 Palanga pakkus samasugust kehva suusailma nagu Eestiski…
Jul 14, 2015

Juuli keskpaik = Palanga 1000km kestvussõit

Kuigi kliima ei näita kuidagi suve keskpaika, toimuvad pikalt planeeritud kesksuvised mootorispordi sündmused ikkagi. Käesoleva nädala lõppu on sattunud taas samaaegselt autoralli ERC etapp…
Jun 17, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Kokkuvõte.

Laupäevase võistluspäeva lõpus kerkis boksialal üles kõvasti emotsioone. Alustuseks said ebameeldiva üllatuse osaks meie tublimad sõitjad, keda ei kutsustud poodiumile autasustamisele. Kui…
Jun 14, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Laupäev.

Jyväskylän Moottoriurheilijat ry. klubi auks tuleb öelda, et kohtunike ja kogu korraldusmeeskonna heaolu on hästi korraldatud: elame rajast 3k kaugusel kämpingukülas, kolm korda päevas…
Jun 13, 2015

Motoringraja hooaeg jätkub Soomes, Kemoras.

2015 aasta Eesti mootorrataste ringrajasõidu hooaeg on mitmeti uue näoga- Balti Meistrivõistluseid viib läbi üks promootor (Dolcemoto Leedust) ning sarja kokkuvõtteks jagatakse rahalisi…
Apr 24, 2015

"Tõde ei ole olemas. Kõik on võimalik."*

Lõpuks on ilmunud EAL/ringrada lehele ka 2.-3.05 toimuva EMV etapi juhend, millel EAL registreerimisnumber küljes (41/RR) . See dokument tekkis sinnna täna (24.04) kl10 ja kl13 vahel. Seega…
Apr 14, 2015

Abiks autovõidusõitjatele

Meie poole on nüüdseks juba väga palju pöördutud küsimusega, et kas mai alguses toimub EMV ja BaTCC etapp või siis mitte. Vastavalt EMV üldjuhendile oleks dokumendid pidanud avaldama…
Apr 07, 2015

FIA kuldsed reeglid liiklusohutuse suurendamiseks - FIA ACTION FOR ROAD SAFETY

KULDSED REEGLID MA TAHAN LIIGELDA OHUTULT, MA LUBAN: -KINNITADA TURVAVÖÖD(jälgida, et ka minu kaasreisijad sõidavad kinnitatud turvavöödega) -JÄRGIDA LIIKLUSEESKIRJU(liikluseeskirjad on…
Mär 22, 2015

Mootorispordi päästeõppus auto24ringil.

Koos kevade saabumisega toimus Pärnumaal auto24ringil EAL Kohtunike komitee ja EMF Ringrajakomisjoni eestvadeamisel ja auto24ringi, MTÜ Tehnilised päästetööd ja MTÜ Võidusõiduabi toetusel…
Veebr 16, 2015

Rally Sweden 2015. Pühapäev.

Ralli viimane päev oli küll lühike kolme kiiruskatse ja kolme hooldusega, kuid põnevust ja dramaatikat pakkus ohtrasti. Sportliku poole statistika ja emotsioonid jätan ajakirjanike…
Veebr 15, 2015

Rally Sweden 2015. Laupäev.

Tänane päev oli korralikuks proovikiviks kõigile Rootsi rallil osalejatele. Kui eile saadi magama umbes keskööks, siis täna hommikul alustati veidi peale kella 6. Ralli hooldusalasse sõites…
Veebr 14, 2015

Rally Sweden 2015. Reede.

Eilne päev Rootsi rallil kulges kohtunikele pikaks ja venivaks. Hommikune 15-minutiline hooldus algas kell 7. Enamik päevastest kiiruskatsetest sõideti Norras. Sel aastal ei olnud kavas…
Veebr 12, 2015

Rally Sweden 2015. Neljapäev.

Eilne P2, P3 ja prioriteedita võistlejate autode tehniline kontroll Karlstadis oli kuidagi kummaline. Eelmistel aastatel on tehnilises kontrollis olnud hõivatud vähem inimesi ja võistlemas…
Veebr 11, 2015

Rally Sweden 2015. Teisipäev ja kolmapäev.

Tehnilise kontrolli jaoks algas järjekordne Rootsi ralli eile õhtuse koosolekuga (rootsi keeles J), kus tutvustati meie ülesandeid võistluse ajaks ja jagati laiali nänn- vajalikud…
Veebr 11, 2015

Heia, Sverige!

Käesoleval nädalal sõidetakse Kesk-Rootsis selle hooaja WRC-sarja teine etapp, Rootsi ralli. Eesti kohtunikke on kohal neli: lisaks minule on meeskonnas TKTK autoeriala lõpetaja Rait Rõõm.…

Facebook