Oleme kohal

Kalender

<<  Oktoober 2019  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  913
14151617181920
21222324252627
28293031   

FIA News

Ärge tehke nii

385546_26999880...

Pärast 30-aastast pausi korraldati Imatras taas mootorrataste ringrajasõidu võistlus. Aastakümnete eest said legendaarsele Imatra tänavarajale saatuslikuks rohked õnnetused ja tiitlivõistluste siirdumine statsionaarsetele ja ohutumatele „päris“ ringradadele.
Paljude soomlaste südames elanud mälestus legendaarsest võistluspaigast, maailmameister Jarno Saarise jätkuv populaarsus maailmas (ka rohkem kui 40 aastat pärast tema hukkumist) ning Euroopas tänavaradadel sõidetav IRRC sari panid Imatra Moottorinkerho ja Soome Moottoriliito inimesed tööle, et taaselustada võidusõidud Imatras. Väga oluline osa selle saavutamiseks on Imatra linnavalitsusel ja ka linnaelanikel. Linnavalitsus võttis enda kanda suure osa raja kasutamiseks vajalike teetööde ja muudest ehituskuludest ning andis omalt poolt loa võistluste pidamiseks ka järgnevatel aastatel. Kogu üritus oli üles ehitatud suurte talgutena. Ühe boonusena pakuti kogu ringraja alal vaba võrguga wifi-ühendust.

Kui SML andis loa pidada sel suvel A2Racingu korraldusel auto24ringil üks SM etapp, algas ka meil varasemast tihedam koostöö Soome motoringraja korraldajatega. Tänu sellele saime Piretiga kandideerida Imatra võistluse kohtunikeks. Kui kõik „nimelised“ ja juhtivad ameti olid varem juba komplekteeritud, siis pakuti meile võimalust osaleda sellel võistlusel lipukohtunikuna. See andis meile suurepärase kogemuse rahvusvahelise võistluse nö. tagatoast. Ja näitas ka seda, et vaatamata suurele tahtmisele ja optimismile tuleb teatud asju teha ikkagi planeeritult ning arvestada igasuguseid ressursse reserviga. Excelis tundub küll kuluna, kuid kui selle reservi puudumise tõttu võistlus seisma jääb või juhtuvad traagilised õnnetused, on kahju tõeliselt suur.

IMK klubist saime lühida instruktsiooni enne võistlust- peate olema tund enne raja sulgemist stardi juures. Kõik vajalik antakse ja öeldakse seal. Selge siis.
Olles ise aastaid mootorispordi kohtunikke koolitanud, ei jäänud me lootma ainult korraldajale, vaid tegime ka omalt poolt ettevalmistusi. Auto24ringilt saime laenuks nende rajakohtunike kombinesoonid, lisaks varusime pikkade tööpäevade jaoks ka joogi-söögi varu, mis säilib soojas ja on lihtne tarbida. Kohtunikuna töötamine on paljuski sarnane ühe matkaga- sul peab olema riietus ja jalatsid, mis on mugavad, kaitsvad ning võimaldavad pika päeva väljas liikuda; samuti tuleb toituda nagu matkal või muul kestvusalal osaledes.
Korraldaja kiituseks tuleb öelda, et kohtunike ja teiste vabatahtlike toitlustamisega probleeme ei tekkinud. Mitu korda päevas toodi mile toidupakikesed söögi-joogiga. Isegi termosega kohvi oli korraldaja poolt mõlemal pikal päeval valikus. Nurinat vääris vaid kempsude vähesus ja kaugus, et meie tiheda töögraafiku juures saaks need probleemid nobedalt lahendatud.
Õigel ajal stardikohta saabudes ootas meid ees juba suurem osa kohtunikest. Peagi hakati jagama raadiojaamasid ja nimetati ka igaühe amet oma postil. Valdavalt olid KP-d komplekteeritud 3-4 inimesega. Meile Piretiga anti KP15, kus piisas kahest kohtunikust. See KP oli lisatud rajaplaani alles paari nädala eest kui toimus rajal viimane ülevaatus SML-i poolt. Nimelt on vajalik, et kohtunike punktide vahel oleks ka otsene silmside ning algselt see puudus meie rajalõigul. Meie post asus ühe 90-kraadise kurvi järel, millele järgnes tõusuga sirge üle raudteesilla. Kuigi olime näiliselt sirgel lõigul, tekitas see võistlejatele piisavalt probleeme. Kui kurvi keskel oli asfalt uuendatud, siis kurvist väljumise ja kiirendamise trajektooril oli vana asfalt sügavate vagudega. Meie töölõigus oli küll paar kergemat kokkupõrget ja mõned tasakaalukaotused, kuid kõik sõitjad püsisid ratastel.
Postil olles selgus, et korraldajad olid jätnud osa pealtvaatajate aladest piiramata. Lisaks ei olnud ka piisavalt turvamehi ning olemasolevaid ei olnud instrueeritud. See tähendas, et reede õhtust kuni laupäeva lõunani (kõikide treeningute ajal) tuli meil ka publiku ohutusega tegeleda. Startide alguseks leiti paar turvajat, kes suutsid hoida inimesed kõige ohtlikumate kohtade pealt eemal. Pühapäeva hommikuks toodi sinna ka mõned moodulaia jupid ja plastiklinti, millega oli võimalik ohualad piirata. Samas anti pühapäevase lõunapausi ajal raadiost korraldus minna meie ja järgmise KP kohtunikel turvama raudteesilla juurde, et inimesed ei jalutaks üle raudtee! Vedurimeestelt oli tulnud (põhjendatud) kaebusi selle kohta. Paarikümne minutiga suudeti leida sellele kohale siiski õiged turvajad ning me saime jätkata oma tööd võistlejate ohutuse tagamisel. Hämmastav, et selline olukord lasti üldse tekkida.

Raadiosidest moodustas üsna suur osa korraldusküsimuste lahendamine. Ilmselt polnud IMK piisavalt asju läbi mõelnud ja osa teemasid said probleemiks seetõttu, et nende teostamine võttis rohkem aega või oli lihtsalt keerulisem kui algselt planeeriti. Samuti ei olnud võistluse juhtimine väga kindel. Kohtunikele jagati korraldusi vähe, korduvalt muudeti eelnevaid otsuseid. Võib-olla oli stardi juures ja boksialal selgemalt näha, miks mingid tõrked tekkisid. Olles juhtimisest kõige kaugemas punktis ja saades infot vaid raadio teel (veidi aitas ka võistluste kommentaator), ei olnud küll selge, mis ja millal hakkab toimuma. Kummaline tundus ka see, et hilinemisi ajakavas ei püütudki tagasi tõmmata mingite paremate otsustega, vaid töötati edasi samal moel. Kuna võistlusest ei tehtud otseülekannet, siis võis seegi olla põhjuseks, miks ajakavast kinnipidamine ei olnud esmaseks prioriteediks.
Õnneks möödusid kukkumised ilma tõsisemate tagajärgedeta ning ambulantsi abi vajati vaid paaril korral.
Üllatavalt suurt tähelepanu pälvisid auto24ringi kirjadega kohtunike tööriided. Esiteks olid ülejäänud kohtunikud ilma ühtse vormita ning nemad olid selgelt kadedad. Teiseks tuli meiega rääkima- tervitama mitmeid soomlastest sõitjaid ja muid võidusõiduga seotud inimesi. Neilt sai ainult positiivset hinnangut meie raja ja selle meeskonna töö kohta ning jagati lubadusi tulla edaspidigi Pärnusse võistlema.
Kui meie olime nö. peidetud Eesti esindajad Imatras, siis võistlejate hulgas leidus ka Eesti trikoloori kandvaid sportlaseid. Külgvankripaar Tempel- Kuusk ja EMFi litsensiga võistlev Aimo Heinonen. Tema võistles oma legendaarse 250-kuubikulise tsikliga vanade tsiklite klassis.
Võistlejaid startis Imatras palju, võistlused olid pea igas stardis väga põnevad ning võistlust kohtade pärast jagus ka võistlejaterivi tagumisele poolele.

Mulle ja Piretile oli 52. Imatranajo suurepäraseks õppematerjaliks nii tulevaste võistluste töö planeerimisel kui ka oma koolitusprogrammide täiendamisel. Järgmise aasta võistlusel osalemiseks saime kutse juba koduteel olles. Loodetavasti õnnestub selle pealt arendada edasi koostööd rahvusvahelisel suunal.

Kellel järgmiseks aastaks puhkuseplaanid tegemata, siis augusti lõpus Imatra ja IRRC võistlus on kindlasti kaalumistvääriv valik. Eriti mootorrattaga liiklejatele, sest neile oli korraldatud oma kogunemissõit, mille pilet sisaldas pääsu ka võistlustele. Lisaks suurepärasele võistlusele ja julgetele sõitjatele kaasaelamisele on ka Imatra linn ja selle ümbrus suurepärane turismiobjekt. Ja linnatänavatel sööv, joov ja rokkiv rahvamass samuti.

Kohtume rajal!

Tervitustega

Raul & Piret

September 21, 2019

RING ÜMBER SUVE

Käesoleva nädalaga lõppeb ka suvi. Seega on sobiv aeg anda väike tagasivaade meie tegevustest hooajal 2019. FINSBK Mootorrataste ringrajasõidu Soome MV korraldamiseks moodustati sel aastal uus organisatsioon. Etappe korraldavad klubid panid seljad kokku ning hakkasid ise kogu sarja…
Mai 09, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Teine.

Võib veendunult öelda, et Assenis on lihtne korraldada võistluseid. Rada haldava ja seda toetava meeskonna kogemus on lihtsalt nii suur, et peaaegu kõik, mida nägime, oli täiuslik. Nende kümnete aastate jooksul on nad kõik erinevad süsteemid juba läbi katsetanud. Nüüd on kasutusel vaid…
Apr 22, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Esimene.

12.-14.04.2019 toimus Assenis WSBK 4. etapp. Tänu eelmisel aastal tekkinud kontaktidele Hollandi kohtunikega, sai võimaluks Eesti (ja ka Soome) motoringraja kohtunike osalemine MM-etapil…
Mär 26, 2019

Teooria õpitud. Praktikaga alustame Assenis.

Kalender näitab juba kevadet ning enamikes ülemaailmsetes võidusõidusarjades on juba esimesed stardid tehtud. MTÜ Võidusõiduabi ja meie sõbrad on aktiivselt osalenud erinevatel koolitustel.…
Dets 14, 2018

MIS TEHTUD, MIS TEOKSIL.

2018 võidusõiduhooaeg kujunes MTÜ Võidusõiduabi inimestele vaheldusrikkaks- kevad ja sügis möödusid vaid paarile võidusõidule kaasa aidates, kuid suvel teenindasime 8 nädala jooksul 6…
Jul 12, 2018

Langetame pea…

Soome AKK avaldas kurva teate, et nädalavahetusel suri haiglas võistlustel saadud vigastuste tõttu autospordikohtunik. Õnnetus leidis aset 22.juunil Poris toimunud autokrossil. Juhitavuse…
Mai 02, 2018

Azerbaijan GP 2018, Baku.

Pealkirjaks märgitud ingliskeelse nimega toimus eelmisel nädalal põnev spordisündmus eestlastele suhteliselt tundmatus riigis. Teen seekord ka kokkuvõtva loo lisaks igapäevastele blogidele.…
Apr 29, 2018

Pühapäev. Azerbaidžaani GP.

Täna oli vist võimaluste mittekasutamise päev. Meie toanaabriga jätsime kasutamata võimaluse pikalt magada ja hulk sõitjaid jätsid võistluse ajal oma edutoovad võimalused kasutamata. Mind…
Apr 28, 2018

Bakuu GP. Laupäev.

Laupäev on GP-nädalavahetusel lisaklassi(de)le esimese võistlusstardi päevaks ning F1-le kolmandaks vabatreeninguks ja kvalifikatsiooniks. Bakuus on kavas vaid üks lisaklass, see on F2.…
Apr 27, 2018

Bakuu GP. Reede.

Eile hilisõhtul toimus meil veel üks erakorraline koosolek. Kuna paar tegelast olid suutnud ennast vigastada ja mõned tegelesid keelatud ajal pildistamisega, siis peeti meile…
Apr 26, 2018

Bakuu GP, neljapäev.

Nagu ma ennustasin, läks eile õhtul F1 kontrolöride kohtade jagamisel korralikuks mölluks. Õnneks küll mitte pahatahtlikuks. Nagu Sotšis, jagati ka siin kohad loosimisega. Alustuseks…
Apr 26, 2018

Bakuu GP. Kolmapäev.

Ülevaate eilsest päevast lõpetasin enne õhtusööki. Võib öelda, et see oli parem kui hommikul jagatud kotitäis saiu ja näkse. Tegemist oli teoreetiliselt sooja toiduga, mis toodi kohale…
Apr 25, 2018

Bakuu F1- uus märk meie võistluspaikade kaardil.

Esimesed 14 tundi Bakuus seoses nädalavahetusel toimuva Vormel 1 etapiga on mööda saanud. Siia sisse mahub öine saabumine, mõned tunnid uinakuks ning pool päeva rajal mitte liiga sihipärast…
Apr 21, 2018

MTÜ Võidusõiduabi laiendab tegevust.

13.-14 aprillil korraldasid Ramasec OÜ, auto24ring ja MTÜ Võidusõiduabi juba 9. korda Pärnu ringrajal päästekoolituse. Aastatetagune esimene õppus sisaldas vaid ühe auto põletamist-…
Apr 21, 2018

Lumi sulanud...

Ennustustele vastavalt püsis tänavune talv pikalt ning alles nädal pärast karjalaskepäeva sai avada asfaldilsõidu hooaja. Sel korral alustasime Andres Halli ja auto24ringi meeskonna…
Veebr 13, 2018

RINGRAJASÕIDU HOOAEG ON AVATUD.

Veebruari esimesel nädalavahetusel toimus Helsingi Messikeskuses traditsiooniline mootorrattamess. Sündmus on tõusnud Põhjamaade suurimaks mootorrattaid, nende varustust ja tsiklisõitu…
Jan 02, 2018

HUA!

HEAD UUT AASTAT!
Aug 18, 2017

Motoringraja Alastaro EMV ja SM etapp.

Augusti esimesel nädalavahetusel toimus Soomes Alastaro ringrajal motoringraja Eesti ja Soome MV 3. etapp. Helsingist 200km kaugusel asuv Alastaro ringrada on hetkel Soome parim ja mugavaim…
Aug 01, 2017

IMATRA. TARTU. PALANGA.

Suviste tervitustega jagan muljeid meie tegevustest juulis. Sai osaletud huvitavatel võistlustel ning kaasatud mitmeid uusi inimesi. Mõni täiesti uue tegijana ja mitmed said kogeda uusi…
Jun 15, 2017

Meie hooaeg 2017- Road Racing ja endurance.

Kohe saabuval Võidupühal on viimane aeg anda teada MTÜ Võidusõiduabi tegemistest käesoleval hooajal. Sel aastal oleme väljunud juba (veidi) rutiiniks kujunenud kalendrist/ ülesannetest ning…
Veebr 28, 2017

Invitation to the workshop: How to make tire work properly

Kutse koolitusele. Eriti soovituslik neile, kes plaanivad sel aastal startida kestvussõitudel Palangas või Pärnus. Dear drivers, team managers, engineers, We are inviting You on 22nd of…
Nov 03, 2016

Lõpetasime rallihooaja. Saaremaa ralli.

Paar nädalat pärast Saaremaa rallit sai tehnilise kontrolli poolt lugeda autoralli meistrivõistlused lõppenuks. EAL Tehnikakolleegium kontrollis üle Tartu rallil plommitud E-rühma autode…
Sept 05, 2016

MONZA F1 GP 2016- viimane(?)

Tervitused väga palavast Põhja-Itaaliast. Paljud teisipäevasele Itaalia GP kohtunike koosolekule saabujad tervitasid siin üksteist väljendiga: tere tulemast viimasele Monza GP-le.…
Aug 24, 2016

52. Imatranajo 2016- IRRC etapp. Tõeline Road Racing!

Pärast 30-aastast pausi korraldati Imatras taas mootorrataste ringrajasõidu võistlus. Aastakümnete eest said legendaarsele Imatra tänavarajale saatuslikuks rohked õnnetused ja…
Aug 10, 2016

2016 a Soome MM-ralli- rahulik võistlus ja uus võitja.

Selle aasta Jyväskylä ralli sai ajalooks juba 1,5 nädalat tagasi. Võistluse dramaatika ja „oleksid“ on ajakirjanike abiga avaldatud-loetud. Võtan omalt poolt ette selle pildi, mida nägin…
Jul 31, 2016

SUVE KESKPAIK SAI VÄGA TIHE.

Toimekas suvi on jõudnud juba üle mõttelise keskjoone. Erinevaid toimetusi on meil olnud nii palju, et tehtud võistlustest muljetamiseni polegi jõudnud veel. Juuli algas MTÜ Võidusõiduabi…
Mai 30, 2016

BOTNIARING. Ettevalmistus Soome motoetapiks auto24ringil.

Kui jaanuaris kinnitas Soome Moottoriliitto 2016 hooaja kalendri, siis 8.-10.juuliks toimuvale ringrajasõidu Pärnu etapile pandi mitmeid tingimusi. Erandina anti luba korraldamiseks SML-i…
Default Image
Apr 02, 2016

auto24ring päästekoolitus 2016

Täna oli auto24ringil päästeõppuse teine päev. Kui eilne päev oli peamiselt teooriaga täidetud, siis tänane päev hõlmas peamiselt praktilisi ülesandeid alates kiivririhma…
Mär 17, 2016

FIM CCR seminar. Frankfurt.

5.-6.märtsini toimus Frankfurtis DMSB eestvedamisel samaaegselt mitu FIMi seminari: meedikutele, tehnilisele kontrollile ja ringrajavõistluste juhtidele. Mina osalesin EMFi poolt lähetatuna…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Pühapäev.

Et maailma asjad oleks tasakaalus, siis sõbrapäeva hommikul saime teha selle ralliaja pikima une. Hommikune 15- minutiline hooldus kulus Östbergi mehaanikutel taas vaid auto…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Laupäev.

Niiiii vara ei tohi ikka inimesi üles ajada! Kell 4:30 ei ole väga mõistlik aeg ärkamiseks. Selline meie hobi juba on- kui esimene hooldus algab kell 6:10, siis peavad ka kohtunikud olema…
Veebr 13, 2016

Rally Sweden 2016. Reede.

Täna varahommikul hakkas siis Rootsi MM-ralli tegelikult pihta. Kell 6:40 alanud esimene hooldus tähendas tehnilise kontrolli kohtunikele kella viiest äratust. Ühiste sanitaarruumide ja…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Neljapäev.

Head uudised Rootsist- ralli toimub! Tänasel tegevusvabal päeval tegelesime koos Marekiga veidi professionaalse kretinismiga. Nimelt külastasime seda tehnoülevaatuspunkti, kus eile toimus…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Kolmapäev.

Meie toas oli täna varajane äratus kui Marek pidi Norra piiri äärde jõudmiseks teele asuma juba kl. 6:15. Nagu (kahjuks) selliste tavapärasest graafikust erinevate kohustustega kipub olema,…
Veebr 10, 2016

Rally Sweden 2016. Teisipäev.

Läbi vihmase ja 5..6 soojkraadiga Rootsi sõitsime koos Rait Rõõmu ja Marek Mõistusega Karlstadi ning otsisime talvralli tunnet. Esialgu seda ei tekkinud. Selle aasta Rootsi WRC rallil on…
Jan 26, 2016

SARMA Rally 2016. Pühapäev.

Sarma ralli viimasest päevast tagasivaate teen juba kodustes tingimustes. Pühapäev tervitas rallil osalejaid -14 kraadi ja kerge tuulega. Kuna temperatuur ei langenud nii madalale kui…
Jan 23, 2016

SARMA Rally 2016. Laupäev.

Nagu Pilvi Kirsi ilmajaamast lubas, oli tänane temperatuur languses. Ennelõunal autode kontrollimisel polnud seda eriti tunda, kuid stardialas ja pärast hoolduspargis oli küll. Õnneks on…
Jan 22, 2016

SARMA Rally 2016. Reede.

Reedene päev oli sissejuhatuseks Gulbenes toimuvale Läti ja Eesti MV etapile. Hommikul alustasime tehnilise kontrolliga. Kuna ajakava oli planeeritud 80-le autole, aga kohale saabus veidi…
Jan 22, 2016

FIA European Rally Sporting & Safety Seminar. Riga.

15.-16.janauaril toimus Riias Läti Autospordi Föderatsiooni korraldusel FIA seminar, mis mõeldud Euroopa riikide rallide korraldajatele ja vanemkohtunikele. Sellise taseme ja mahuga…
Okt 12, 2015

SOTŠI F1 2015. Pühapäev. Russian GP.

Eile toimunud pika viivitusega mitu avariid lõid kogu võistluse ajagraafiku segamini. Kuna oktoobris on Sotšis päevavalgust lühidalt ning F1 peab oma teleaegadega olema kindlalt paigas,…
Okt 11, 2015

SOTŠI F1 2015. Laupäev.

F1 nädalavahetuse pikim päev algas taas väikese segadusega. Seekord läksid lahku kirjutatud ja suuliselt antud ajakavad. F1 kontrolöride koosoleku algus oli kirjas kell 10:20- 11:45. Ja…
Okt 10, 2015

SOTŠI F1 2015. Reede.

Reedene hommik sujus eilsega võrreldes ladusalt. Aga „vene värki“ sai ikkagi natuke tunda. Meie tänase päeva instrueerimine toimus F1 ametlikus pressiruumis. Koosoleku lõpuosas hakkasid…
Okt 09, 2015

SOTŠI F1 2015. Neljapäev.

Ilmselt selleks, et kõiki asjaosalisi erksad hoida, on korraldajad välja mõelnud hulga erinevaid harjutusi. Üheks on näiteks meie toitlustamine kolmes erinevas kohas. Siin hotellikompleksis…
Okt 08, 2015

SOTŠI F1 2015. Kolmapäev.

Soojad tervitused Venemaa lõunapoolseimast kuurortlinnast. Just 5 päeva tagasi sõideti Pärnus SMP F4 NEZ sarja finaalvõistlus, mis oli algselt planeeritud siia Sochi. Mingitel Sochi…
Sept 27, 2015

Lõpetasime kodumaise ringrajasõidu hooaja.

Septembri keskel toimunud mootorrataste võistlusega lõppes 2015 Eesti ringrajasõidu hooaeg. Autode ringrajasõidu EMV lõppes juba augusti viimasel nädalavahel. Antud nädal oli märkimisväärne…
Aug 05, 2015

NORF 2015. Pühapäev. Tehtud!

Pühapäeva hommikul sai magada tunnikese kauem kui eelmistel päevadel. VW vahetas alla taas hoolduse läbinud amordid. Enne viimase päeva kahte kiiruskatset kontrolliti veel olulised poldid-…
Aug 02, 2015

NORF 2015. Laupäev

Laupäev oli traditsiooniline rallipäev kolme hooldusega. Volkswagenitel vahetati hommikul tagasi amordid, mis öösel läbisid hoolduse. Lõunase 30-minutilise hoolduse eel sai Raivo…
Aug 01, 2015

NORF 2015. Reede

Mul on laupäevahommikune hooldus läbi, VW autod startivad esimeste hulgas. Teised poisid tukuvad veel meie kontori nurgas mattidel ja varsti asuvad ametisse. Ma võtan neilt siis lebamiskoha…
Jul 31, 2015

NORF 2015. Neljapäev. Start!

Neljapäeva hommikul kl 7:30 jätkasime tehnilise kontrolliga. 15 prioriteedita sõitjate autot ning kolmapäevased "vigadeparandused". Samas tuli ka hommikustel autodel palju märkuseid.…
Jul 29, 2015

NORF 2015. Kolmapäev.

Kolmapäeva hommikul kl 8 alustas kaheksa tehnilist kontrolöri FIA delegaatide juhtimisel WRC tehasemeeskondade autode kontrolli ja sõlmede plommimist. Minu ülesandeks oli autode…
Jul 26, 2015

ENEOS Palanga 1000km võidusõit- tehtud! Neste Oil Rally Finland- teeme ära!

Oleme nüüd saabunud lõunanaabrite kuurortlinnast kodumaile ning väike võistluspuhkus on asendunud taas igapäevase töörutiiniga. 2015 Palanga pakkus samasugust kehva suusailma nagu Eestiski…
Jul 14, 2015

Juuli keskpaik = Palanga 1000km kestvussõit

Kuigi kliima ei näita kuidagi suve keskpaika, toimuvad pikalt planeeritud kesksuvised mootorispordi sündmused ikkagi. Käesoleva nädala lõppu on sattunud taas samaaegselt autoralli ERC etapp…
Jun 17, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Kokkuvõte.

Laupäevase võistluspäeva lõpus kerkis boksialal üles kõvasti emotsioone. Alustuseks said ebameeldiva üllatuse osaks meie tublimad sõitjad, keda ei kutsustud poodiumile autasustamisele. Kui…
Jun 14, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Laupäev.

Jyväskylän Moottoriurheilijat ry. klubi auks tuleb öelda, et kohtunike ja kogu korraldusmeeskonna heaolu on hästi korraldatud: elame rajast 3k kaugusel kämpingukülas, kolm korda päevas…
Jun 13, 2015

Motoringraja hooaeg jätkub Soomes, Kemoras.

2015 aasta Eesti mootorrataste ringrajasõidu hooaeg on mitmeti uue näoga- Balti Meistrivõistluseid viib läbi üks promootor (Dolcemoto Leedust) ning sarja kokkuvõtteks jagatakse rahalisi…
Apr 24, 2015

"Tõde ei ole olemas. Kõik on võimalik."*

Lõpuks on ilmunud EAL/ringrada lehele ka 2.-3.05 toimuva EMV etapi juhend, millel EAL registreerimisnumber küljes (41/RR) . See dokument tekkis sinnna täna (24.04) kl10 ja kl13 vahel. Seega…
Apr 14, 2015

Abiks autovõidusõitjatele

Meie poole on nüüdseks juba väga palju pöördutud küsimusega, et kas mai alguses toimub EMV ja BaTCC etapp või siis mitte. Vastavalt EMV üldjuhendile oleks dokumendid pidanud avaldama…
Apr 07, 2015

FIA kuldsed reeglid liiklusohutuse suurendamiseks - FIA ACTION FOR ROAD SAFETY

KULDSED REEGLID MA TAHAN LIIGELDA OHUTULT, MA LUBAN: -KINNITADA TURVAVÖÖD(jälgida, et ka minu kaasreisijad sõidavad kinnitatud turvavöödega) -JÄRGIDA LIIKLUSEESKIRJU(liikluseeskirjad on…
Mär 22, 2015

Mootorispordi päästeõppus auto24ringil.

Koos kevade saabumisega toimus Pärnumaal auto24ringil EAL Kohtunike komitee ja EMF Ringrajakomisjoni eestvadeamisel ja auto24ringi, MTÜ Tehnilised päästetööd ja MTÜ Võidusõiduabi toetusel…
Veebr 16, 2015

Rally Sweden 2015. Pühapäev.

Ralli viimane päev oli küll lühike kolme kiiruskatse ja kolme hooldusega, kuid põnevust ja dramaatikat pakkus ohtrasti. Sportliku poole statistika ja emotsioonid jätan ajakirjanike…
Veebr 15, 2015

Rally Sweden 2015. Laupäev.

Tänane päev oli korralikuks proovikiviks kõigile Rootsi rallil osalejatele. Kui eile saadi magama umbes keskööks, siis täna hommikul alustati veidi peale kella 6. Ralli hooldusalasse sõites…
Veebr 14, 2015

Rally Sweden 2015. Reede.

Eilne päev Rootsi rallil kulges kohtunikele pikaks ja venivaks. Hommikune 15-minutiline hooldus algas kell 7. Enamik päevastest kiiruskatsetest sõideti Norras. Sel aastal ei olnud kavas…

Facebook