Oleme kohal

Kalender

<<  Oktoober 2019  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  913
14151617181920
21222324252627
28293031   

FIA News

Ärge tehke nii

betoon

Tervitused väga palavast Põhja-Itaaliast. Paljud teisipäevasele Itaalia GP kohtunike koosolekule saabujad tervitasid siin üksteist väljendiga: tere tulemast viimasele Monza GP-le. Mäletatavasti andis hr. Ecclestone kevadel teada, et talle ei sobi Monza GP korraldajate pakutud tingimused lepingu pikendamiseks. Kolmapäeval tuli Itaalia meediasse küll teade, et nüüd on hr. Ecclestone`iga käed löödud uue 3-e aastase lepingu suhtes ja juristid saavad üksikasjades teksti lõpetatud nädala jooksul. Loodetavasti nii ka juhtub.
Kohalikud kohtunikud rääkisid, et üheks „Böörni“ jonnimise põhjuseks olla olnud Monza raja eelmise presidendi tegevus. Ta investeeris 3 aastat tagasi 7 milj.€ selleks, et rada muuta rohkem vastavaks Superbike reeglitele. Selle peale tekkis juba kõvem tüli FOM-iga (Formula One Managament), mille järel ei ole 2 aastat Monzas enam WSBK etappi peetud. Hr. Ecclestone hakkas lisaks nõudma, et itaallaased peavad nüüd rada oluliselt renoveerima vormel ühele vastavaks...

Pärast aastast vaheaega osalesin taas itaallaste tähtsaimal võistlusel tehnilise kontrolli meeskonnas. Sel korral oli minu ülesandeks McLareni tiimi autode rehvide kontroll ja ka Buttoni auto ja tema mehaanikute tegevus kvalifikatsiooni, sellele järgneva parc ferme ja võistluse ajal. Minu partneriks oli Gabriele. Tema ametinimetus oli garaažikontrolör. Parmast pärit mees, kellele see oli esimeks korraks F1 meeskonna juures töötada. Eelmisel aastal tegeles ta Porschedega.
Suurem osa McLareni mehaanikutest olid samad, kes 2 aastat tagasi. Samuti on jätkuvalt ametis „parempoolse“ (vaadates garaaži sees meeskonna poolelt) auto juures soomlane Kari. Meeskonna jaoks ei ole töö korralduse mõistes oluline, kes antud hooajal konkreetse autoga sõidab. Kumbagi autot teenindavad läbi hooaegade samad inimesed, et töö sujuks ja töövõtted oleksid samad. Kahe aasta eest istus selles autos Magnussen, nüüd Alonso. Ja vasakpoolses autos siis Jenson Button, kes just Monzas teatas oma F1 karjääri lõpetamisest.
Juhtimise poolelt liitus McLareni meeskonnaga sel aastal Jos Capito, senine VW WRC-meeskonna juht. Kuu aja eest külastas ta oma endist meeskonda ka Jyväskylä rallil. Olen ilmselt olnud piisavalt palju MM-rallidel just VW meeskonna juures kontrolöriks, et hr. Capitole tundus mu nägu tuttav. Laupäeva hommikul tervitades tekkis tal küsimus, kas me oleme varem kohtunud. Vastasin, et jah, VW meeskonna juures. Siis mäletas ta kohe, et see on juhtunud korduvalt Soomes. Ka pühapäeva hommikul pidas ta sobivaks kulutada paar minutit, et uurida minult, kuidas minu arvates meeskond töötab ja kumb siis on parem- WRC või F1?

Töö McLareni autode juures sujus rahulikult, suuri probleeme ja mahukat tööd ei olnud kummagi autoga kuni pühapäeva lõunani. Selle meeskonna mehaanikutega on lihtne töötada, nad selgitavad küsimuste korral meelsasti oma tegevust. Lisaks andsid nad aegsasti ka meile eelinfot, kus peaksime seisma või kuhu liikuma, et neile oluliste kiirete tööde korral me ei segaks, kuid saaksime oma kontrollimised tehtud. Eriti käis see minu tegevuse kohta rehvide kontrollimisel: pole vaja minna mehaanikutele ette nende liikumisel, rehvid tuuakse ühte kindlasse kohta kärule. Laupäeval koguti rehvid kokku ukse juures, pit-lane joonel, võistluse ajal aga garaaži tagumises osas. Lisaks soovitati alustada skänneerimist tagumistest rehvidest, sest need laotakse kärul allapoole. Kui mõni triipkood jääb lugemata, siis ei pea tervet virna taas ümber laduma.
FIA ja Pirelli on oma rehvide kontrollimise süsteemi oluliselt parendanud. Nüüd on uued ja mugavamad skännerid ning ei pea enam kasutama mingit lisakaarti oma tegevuse fikseerimiseks. Rehvil on peal triipkood, mille skännimine on esmane tegevus rehvi tuvastamiseks. Kui seda aparaat ei loe, siis sama triipkoodi juures on ka numbrikombinatsioon. Üldjuhul loetamatu triipkoodi puhul ei ole ka need numbrid tuvastatavad. Siis on veel varuks rehvi sisemisel küljel olev tootja seerianumber, mis on rehvile sulatatud ja selgemini loetav.
Uutel skänneritel on ka kaamera, millega tuli pärast kvalifikatsiooni algust pildistada mõlema auto kõikide pidurite ventileerimise katteid. Nimelt ei tohi neid muuta kvalifikatsiooni algusest kuni finišini. Erandiks on vaid järsult muutuvad ilmaolud, mille kohta peab tulema ametlik info. Siis on lubatud muuta pidurite jahutust teipide lisamise või eemaldamisega. Ja kaamerat tuleb kasutada ka muude probleemsete küsimuste fikseerimiseks; näiteks lubatust madalam kütusetemperatuur tankimisel vms.
Meil Gabrielega sujus töö planeeritult- kuna nii Alonso kui Button lõpetasid kvalifikatsiooni samal ajal (Q2-st edasi ei pääsenud), siis kumbki meist valvas seda autot, mis algselt tööplaani märgitud. Kui Alonso oleks pääsenud kaugemale kui Button, oleksin pidanud mina hakkama jälgima tema autoga tehtavat parc ferme ajal. Rehvide kontroll on vajalik kuni autod osalevad võistluses. Kui samal ajal teise auto hooldus käib, siis nn. garaažikontrolör peab hakkama seda jälgima.

Parc ferme režiim (aeg kui autoga tohib teha väga piiratud hulga tegevusi ja ei tohi enam vahetada varuosi ilma eriloata FIA ametnike poolt) algab sellest hetkest kui auto sõidab kvalifikatsioonis esimest korda boksist välja üle valge joone ning kestab kuni pühapäeval soojendusringile startimiseni. Laupäeval on see kuni 3,5 tundi pärast kvalifikatsiooni lõppu ja pühapäeval alates kella 9-st. Sel korral oli Buttoni autol vaid 2 punkti, milleks nad küsisid eriluba. Need olid sisselaskesüsteemi liikuvate osade määrimine ja käiguvahetussüsteemis kahe „tüki“ vahetus. Viimane toimus pühapäeva hommikul FIA tehnilise Delegaadi assistendi järelvalve all. Pühapäeval oli näha kui keeruline ja kompaktne on tegelikult tänane vormal 1 auto. Käiguvahetussüsteemi ühe bloki vahetuseks kulus meestel ligi kolmveerand tundi. Ilmselt seda sõlme vahetatakse väga harva ning sellepärast oli neil nuputamist palju, et sõlme küljes olevad voolikud-juhtmed niimoodi paigutada ja kinnitada, et sõlm õigesse kohta ära mahuks.
Veidi üle kahe tunni enne auto rajale suundumist oli käigust uuesti monteeritud ja kõik muud süsteemid (hüdraulika, pidurid jm) taas ühendatud ning täidetud. Mootor oli proovikäivitamisel töötanud alla minuti kui tuli Honda mootoritega tegelevatelt jaapanlastelt käsk see peatada. Ilmselt mingi probleem, sest tagatoast tuli hulk tähtsamaid mehi ja kostus närvilist juttu, et kohe tuleb käigukast uuesti maha võtta. Alguses taskulampidega ja veidi hiljem ka endoskoobiga uuriti paremal pool mootorit sisselaskekollektorite tagant midagi. Vaid 2 minutit pärast probleemi tekkimist tuli boksi FIA tehniline Delegaat Jo Bauer ja ütles mulle, et ta annab loa käigukasti eemaldamiseks ja mootori küljes ühe sõlme vahetamiseks. Allkirjastatud paber tekkis ka mõne minutiga. Tublid Jaapani insenerid arutasid omavahel asja ja siis lubasid McLareni meeskonnale, et nad saavad selle tüki vahetada ka ilma käigukasti eemaldamiseta. Käigukasti oleks pidanud võtma ära, et saada lahti mootori sisselaskekollektor. Probleemiks oli ühe hüdraulikavooliku kiirühenduse leke. Jaapanlased suutsidki günekoloogiliste võtetega kollektori vahel toimetades vajaliku vooliku asendada! Tund enne pit-lane`i avamist tehti juba uus proovikäivitus autole ja siis komplekteeriti see juba stardiks lõplikult.

Võistlus sujus Buttonil ja Alonsol suures plaanis rahulikult. Korra oli tõrge rehvivahetuse fooriga, kus Alonso boksipeatuse ajal ei süttinud rohelist tuld ja ta saadeti rajale käemärkidega. Soome MTV uudiste järgi oli Alonsol ka väike sõnavahetus oma inseneriga sõidutempo osas. Ma ei tea, kas reageeringuks sellele või hoopis testimiseks tuleviku jaoks, otsustas vanameister veel 2 ringi enne lõppu vahetada autole alla superpehmed rehvid. Igatahes, mõlemad Mclarenid olid suht selgelt punktisaajate hulgast väljas ning meeskond võttis seda väga raulikult. Heameel oli finišilipu üle.

Tehniline kontroll aitas pärast finišit autode kaalumised ja välised mõõtmised teha ning siis oligi aeg üksteist tänada koostöö eest. Kuna meie meeskonnas on ka paar farmerit, siis tavapäaselt pakkusid nad oma kodumajanduse saaduseid- juustu, vorsti ja veini.

Elasin sel korral täiesti Monzas. Ööbimiseks oli mul kasutada üks tuba apartmendist, mis asus stardikohast ca 5km kaugusel. Lahke peremees andis mulle rajale liikumiseks oma jalgratta ning sellega ei sõltunud minu liikumised üldse mingitest ummikutest. Auto24ringi meeskond (Andres ja Gerli) olid tribüünidel vaatamas ja ööbisid Milanos. Nemad oskavad anda oma kommentaarid, kui lihtne või keeruline oli rajale pääseda pealtvaatajana.
Minu naabriteks apartmendi teises toas oli ingalstest abielupaar. Nad on suured Buttoni fännid ning olid rahul, et nägid rajal sõitvat iidolit. Küll aga olid üsna üllatunud kui eile õhtul kuulsid, et mul oli kohustuseks 3 päeva seista Buttoni auto kõrval. Väikest kadedust oli tunda :) .
Kolmapäevasel vabal päeval külastasin Villa Reale`t. Kuningalossi, mille pargis asubki Monza ringrada. Väga vinge elamuse sain sealt. Nutiprillide ja kõrvaklappidega oli huvitavalt lahendatud ekskurisoon osale lossist. Prillidele kuvati pildid lossi ruumidest ja detailist sellisena, millised nad olid sajandite jooksul. Lisaks sain osaleda ka giidiga ekskursioonil kuninga ruumides, kuhu vabalt ei pääse. Kel Monzasse asja, tasub planeerida aega ka lossiga tutvumiseks.
Külastasin ka Ayrton Sennale pühendatud näitust, mis terve septembri on avatud Monza vanalinnas. GP ajal oli see lahti igal päeval kuni kella 23-ni!

Monza GP 2017? Eks varsti selgub, kas see toimub. Ja siis selgub, kas on võimalust mul ka selle võistluse muljeid jagada Monzast.

Ciao!
Raul Koov

September 21, 2019

RING ÜMBER SUVE

Käesoleva nädalaga lõppeb ka suvi. Seega on sobiv aeg anda väike tagasivaade meie tegevustest hooajal 2019. FINSBK Mootorrataste ringrajasõidu Soome MV korraldamiseks moodustati sel aastal uus organisatsioon. Etappe korraldavad klubid panid seljad kokku ning hakkasid ise kogu sarja…
Mai 09, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Teine.

Võib veendunult öelda, et Assenis on lihtne korraldada võistluseid. Rada haldava ja seda toetava meeskonna kogemus on lihtsalt nii suur, et peaaegu kõik, mida nägime, oli täiuslik. Nende kümnete aastate jooksul on nad kõik erinevad süsteemid juba läbi katsetanud. Nüüd on kasutusel vaid…
Apr 22, 2019

TT CIRCUIT ASSEN- CATHEDRAL OF SPEED. Esimene.

12.-14.04.2019 toimus Assenis WSBK 4. etapp. Tänu eelmisel aastal tekkinud kontaktidele Hollandi kohtunikega, sai võimaluks Eesti (ja ka Soome) motoringraja kohtunike osalemine MM-etapil…
Mär 26, 2019

Teooria õpitud. Praktikaga alustame Assenis.

Kalender näitab juba kevadet ning enamikes ülemaailmsetes võidusõidusarjades on juba esimesed stardid tehtud. MTÜ Võidusõiduabi ja meie sõbrad on aktiivselt osalenud erinevatel koolitustel.…
Dets 14, 2018

MIS TEHTUD, MIS TEOKSIL.

2018 võidusõiduhooaeg kujunes MTÜ Võidusõiduabi inimestele vaheldusrikkaks- kevad ja sügis möödusid vaid paarile võidusõidule kaasa aidates, kuid suvel teenindasime 8 nädala jooksul 6…
Jul 12, 2018

Langetame pea…

Soome AKK avaldas kurva teate, et nädalavahetusel suri haiglas võistlustel saadud vigastuste tõttu autospordikohtunik. Õnnetus leidis aset 22.juunil Poris toimunud autokrossil. Juhitavuse…
Mai 02, 2018

Azerbaijan GP 2018, Baku.

Pealkirjaks märgitud ingliskeelse nimega toimus eelmisel nädalal põnev spordisündmus eestlastele suhteliselt tundmatus riigis. Teen seekord ka kokkuvõtva loo lisaks igapäevastele blogidele.…
Apr 29, 2018

Pühapäev. Azerbaidžaani GP.

Täna oli vist võimaluste mittekasutamise päev. Meie toanaabriga jätsime kasutamata võimaluse pikalt magada ja hulk sõitjaid jätsid võistluse ajal oma edutoovad võimalused kasutamata. Mind…
Apr 28, 2018

Bakuu GP. Laupäev.

Laupäev on GP-nädalavahetusel lisaklassi(de)le esimese võistlusstardi päevaks ning F1-le kolmandaks vabatreeninguks ja kvalifikatsiooniks. Bakuus on kavas vaid üks lisaklass, see on F2.…
Apr 27, 2018

Bakuu GP. Reede.

Eile hilisõhtul toimus meil veel üks erakorraline koosolek. Kuna paar tegelast olid suutnud ennast vigastada ja mõned tegelesid keelatud ajal pildistamisega, siis peeti meile…
Apr 26, 2018

Bakuu GP, neljapäev.

Nagu ma ennustasin, läks eile õhtul F1 kontrolöride kohtade jagamisel korralikuks mölluks. Õnneks küll mitte pahatahtlikuks. Nagu Sotšis, jagati ka siin kohad loosimisega. Alustuseks…
Apr 26, 2018

Bakuu GP. Kolmapäev.

Ülevaate eilsest päevast lõpetasin enne õhtusööki. Võib öelda, et see oli parem kui hommikul jagatud kotitäis saiu ja näkse. Tegemist oli teoreetiliselt sooja toiduga, mis toodi kohale…
Apr 25, 2018

Bakuu F1- uus märk meie võistluspaikade kaardil.

Esimesed 14 tundi Bakuus seoses nädalavahetusel toimuva Vormel 1 etapiga on mööda saanud. Siia sisse mahub öine saabumine, mõned tunnid uinakuks ning pool päeva rajal mitte liiga sihipärast…
Apr 21, 2018

MTÜ Võidusõiduabi laiendab tegevust.

13.-14 aprillil korraldasid Ramasec OÜ, auto24ring ja MTÜ Võidusõiduabi juba 9. korda Pärnu ringrajal päästekoolituse. Aastatetagune esimene õppus sisaldas vaid ühe auto põletamist-…
Apr 21, 2018

Lumi sulanud...

Ennustustele vastavalt püsis tänavune talv pikalt ning alles nädal pärast karjalaskepäeva sai avada asfaldilsõidu hooaja. Sel korral alustasime Andres Halli ja auto24ringi meeskonna…
Veebr 13, 2018

RINGRAJASÕIDU HOOAEG ON AVATUD.

Veebruari esimesel nädalavahetusel toimus Helsingi Messikeskuses traditsiooniline mootorrattamess. Sündmus on tõusnud Põhjamaade suurimaks mootorrattaid, nende varustust ja tsiklisõitu…
Jan 02, 2018

HUA!

HEAD UUT AASTAT!
Aug 18, 2017

Motoringraja Alastaro EMV ja SM etapp.

Augusti esimesel nädalavahetusel toimus Soomes Alastaro ringrajal motoringraja Eesti ja Soome MV 3. etapp. Helsingist 200km kaugusel asuv Alastaro ringrada on hetkel Soome parim ja mugavaim…
Aug 01, 2017

IMATRA. TARTU. PALANGA.

Suviste tervitustega jagan muljeid meie tegevustest juulis. Sai osaletud huvitavatel võistlustel ning kaasatud mitmeid uusi inimesi. Mõni täiesti uue tegijana ja mitmed said kogeda uusi…
Jun 15, 2017

Meie hooaeg 2017- Road Racing ja endurance.

Kohe saabuval Võidupühal on viimane aeg anda teada MTÜ Võidusõiduabi tegemistest käesoleval hooajal. Sel aastal oleme väljunud juba (veidi) rutiiniks kujunenud kalendrist/ ülesannetest ning…
Veebr 28, 2017

Invitation to the workshop: How to make tire work properly

Kutse koolitusele. Eriti soovituslik neile, kes plaanivad sel aastal startida kestvussõitudel Palangas või Pärnus. Dear drivers, team managers, engineers, We are inviting You on 22nd of…
Nov 03, 2016

Lõpetasime rallihooaja. Saaremaa ralli.

Paar nädalat pärast Saaremaa rallit sai tehnilise kontrolli poolt lugeda autoralli meistrivõistlused lõppenuks. EAL Tehnikakolleegium kontrollis üle Tartu rallil plommitud E-rühma autode…
Sept 05, 2016

MONZA F1 GP 2016- viimane(?)

Tervitused väga palavast Põhja-Itaaliast. Paljud teisipäevasele Itaalia GP kohtunike koosolekule saabujad tervitasid siin üksteist väljendiga: tere tulemast viimasele Monza GP-le.…
Aug 24, 2016

52. Imatranajo 2016- IRRC etapp. Tõeline Road Racing!

Pärast 30-aastast pausi korraldati Imatras taas mootorrataste ringrajasõidu võistlus. Aastakümnete eest said legendaarsele Imatra tänavarajale saatuslikuks rohked õnnetused ja…
Aug 10, 2016

2016 a Soome MM-ralli- rahulik võistlus ja uus võitja.

Selle aasta Jyväskylä ralli sai ajalooks juba 1,5 nädalat tagasi. Võistluse dramaatika ja „oleksid“ on ajakirjanike abiga avaldatud-loetud. Võtan omalt poolt ette selle pildi, mida nägin…
Jul 31, 2016

SUVE KESKPAIK SAI VÄGA TIHE.

Toimekas suvi on jõudnud juba üle mõttelise keskjoone. Erinevaid toimetusi on meil olnud nii palju, et tehtud võistlustest muljetamiseni polegi jõudnud veel. Juuli algas MTÜ Võidusõiduabi…
Mai 30, 2016

BOTNIARING. Ettevalmistus Soome motoetapiks auto24ringil.

Kui jaanuaris kinnitas Soome Moottoriliitto 2016 hooaja kalendri, siis 8.-10.juuliks toimuvale ringrajasõidu Pärnu etapile pandi mitmeid tingimusi. Erandina anti luba korraldamiseks SML-i…
Default Image
Apr 02, 2016

auto24ring päästekoolitus 2016

Täna oli auto24ringil päästeõppuse teine päev. Kui eilne päev oli peamiselt teooriaga täidetud, siis tänane päev hõlmas peamiselt praktilisi ülesandeid alates kiivririhma…
Mär 17, 2016

FIM CCR seminar. Frankfurt.

5.-6.märtsini toimus Frankfurtis DMSB eestvedamisel samaaegselt mitu FIMi seminari: meedikutele, tehnilisele kontrollile ja ringrajavõistluste juhtidele. Mina osalesin EMFi poolt lähetatuna…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Pühapäev.

Et maailma asjad oleks tasakaalus, siis sõbrapäeva hommikul saime teha selle ralliaja pikima une. Hommikune 15- minutiline hooldus kulus Östbergi mehaanikutel taas vaid auto…
Veebr 14, 2016

Rally Sweden 2016. Laupäev.

Niiiii vara ei tohi ikka inimesi üles ajada! Kell 4:30 ei ole väga mõistlik aeg ärkamiseks. Selline meie hobi juba on- kui esimene hooldus algab kell 6:10, siis peavad ka kohtunikud olema…
Veebr 13, 2016

Rally Sweden 2016. Reede.

Täna varahommikul hakkas siis Rootsi MM-ralli tegelikult pihta. Kell 6:40 alanud esimene hooldus tähendas tehnilise kontrolli kohtunikele kella viiest äratust. Ühiste sanitaarruumide ja…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Neljapäev.

Head uudised Rootsist- ralli toimub! Tänasel tegevusvabal päeval tegelesime koos Marekiga veidi professionaalse kretinismiga. Nimelt külastasime seda tehnoülevaatuspunkti, kus eile toimus…
Veebr 11, 2016

Rally Sweden 2016. Kolmapäev.

Meie toas oli täna varajane äratus kui Marek pidi Norra piiri äärde jõudmiseks teele asuma juba kl. 6:15. Nagu (kahjuks) selliste tavapärasest graafikust erinevate kohustustega kipub olema,…
Veebr 10, 2016

Rally Sweden 2016. Teisipäev.

Läbi vihmase ja 5..6 soojkraadiga Rootsi sõitsime koos Rait Rõõmu ja Marek Mõistusega Karlstadi ning otsisime talvralli tunnet. Esialgu seda ei tekkinud. Selle aasta Rootsi WRC rallil on…
Jan 26, 2016

SARMA Rally 2016. Pühapäev.

Sarma ralli viimasest päevast tagasivaate teen juba kodustes tingimustes. Pühapäev tervitas rallil osalejaid -14 kraadi ja kerge tuulega. Kuna temperatuur ei langenud nii madalale kui…
Jan 23, 2016

SARMA Rally 2016. Laupäev.

Nagu Pilvi Kirsi ilmajaamast lubas, oli tänane temperatuur languses. Ennelõunal autode kontrollimisel polnud seda eriti tunda, kuid stardialas ja pärast hoolduspargis oli küll. Õnneks on…
Jan 22, 2016

SARMA Rally 2016. Reede.

Reedene päev oli sissejuhatuseks Gulbenes toimuvale Läti ja Eesti MV etapile. Hommikul alustasime tehnilise kontrolliga. Kuna ajakava oli planeeritud 80-le autole, aga kohale saabus veidi…
Jan 22, 2016

FIA European Rally Sporting & Safety Seminar. Riga.

15.-16.janauaril toimus Riias Läti Autospordi Föderatsiooni korraldusel FIA seminar, mis mõeldud Euroopa riikide rallide korraldajatele ja vanemkohtunikele. Sellise taseme ja mahuga…
Okt 12, 2015

SOTŠI F1 2015. Pühapäev. Russian GP.

Eile toimunud pika viivitusega mitu avariid lõid kogu võistluse ajagraafiku segamini. Kuna oktoobris on Sotšis päevavalgust lühidalt ning F1 peab oma teleaegadega olema kindlalt paigas,…
Okt 11, 2015

SOTŠI F1 2015. Laupäev.

F1 nädalavahetuse pikim päev algas taas väikese segadusega. Seekord läksid lahku kirjutatud ja suuliselt antud ajakavad. F1 kontrolöride koosoleku algus oli kirjas kell 10:20- 11:45. Ja…
Okt 10, 2015

SOTŠI F1 2015. Reede.

Reedene hommik sujus eilsega võrreldes ladusalt. Aga „vene värki“ sai ikkagi natuke tunda. Meie tänase päeva instrueerimine toimus F1 ametlikus pressiruumis. Koosoleku lõpuosas hakkasid…
Okt 09, 2015

SOTŠI F1 2015. Neljapäev.

Ilmselt selleks, et kõiki asjaosalisi erksad hoida, on korraldajad välja mõelnud hulga erinevaid harjutusi. Üheks on näiteks meie toitlustamine kolmes erinevas kohas. Siin hotellikompleksis…
Okt 08, 2015

SOTŠI F1 2015. Kolmapäev.

Soojad tervitused Venemaa lõunapoolseimast kuurortlinnast. Just 5 päeva tagasi sõideti Pärnus SMP F4 NEZ sarja finaalvõistlus, mis oli algselt planeeritud siia Sochi. Mingitel Sochi…
Sept 27, 2015

Lõpetasime kodumaise ringrajasõidu hooaja.

Septembri keskel toimunud mootorrataste võistlusega lõppes 2015 Eesti ringrajasõidu hooaeg. Autode ringrajasõidu EMV lõppes juba augusti viimasel nädalavahel. Antud nädal oli märkimisväärne…
Aug 05, 2015

NORF 2015. Pühapäev. Tehtud!

Pühapäeva hommikul sai magada tunnikese kauem kui eelmistel päevadel. VW vahetas alla taas hoolduse läbinud amordid. Enne viimase päeva kahte kiiruskatset kontrolliti veel olulised poldid-…
Aug 02, 2015

NORF 2015. Laupäev

Laupäev oli traditsiooniline rallipäev kolme hooldusega. Volkswagenitel vahetati hommikul tagasi amordid, mis öösel läbisid hoolduse. Lõunase 30-minutilise hoolduse eel sai Raivo…
Aug 01, 2015

NORF 2015. Reede

Mul on laupäevahommikune hooldus läbi, VW autod startivad esimeste hulgas. Teised poisid tukuvad veel meie kontori nurgas mattidel ja varsti asuvad ametisse. Ma võtan neilt siis lebamiskoha…
Jul 31, 2015

NORF 2015. Neljapäev. Start!

Neljapäeva hommikul kl 7:30 jätkasime tehnilise kontrolliga. 15 prioriteedita sõitjate autot ning kolmapäevased "vigadeparandused". Samas tuli ka hommikustel autodel palju märkuseid.…
Jul 29, 2015

NORF 2015. Kolmapäev.

Kolmapäeva hommikul kl 8 alustas kaheksa tehnilist kontrolöri FIA delegaatide juhtimisel WRC tehasemeeskondade autode kontrolli ja sõlmede plommimist. Minu ülesandeks oli autode…
Jul 26, 2015

ENEOS Palanga 1000km võidusõit- tehtud! Neste Oil Rally Finland- teeme ära!

Oleme nüüd saabunud lõunanaabrite kuurortlinnast kodumaile ning väike võistluspuhkus on asendunud taas igapäevase töörutiiniga. 2015 Palanga pakkus samasugust kehva suusailma nagu Eestiski…
Jul 14, 2015

Juuli keskpaik = Palanga 1000km kestvussõit

Kuigi kliima ei näita kuidagi suve keskpaika, toimuvad pikalt planeeritud kesksuvised mootorispordi sündmused ikkagi. Käesoleva nädala lõppu on sattunud taas samaaegselt autoralli ERC etapp…
Jun 17, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Kokkuvõte.

Laupäevase võistluspäeva lõpus kerkis boksialal üles kõvasti emotsioone. Alustuseks said ebameeldiva üllatuse osaks meie tublimad sõitjad, keda ei kutsustud poodiumile autasustamisele. Kui…
Jun 14, 2015

Kemora. RR Soome ja Eesti MV etapp. Laupäev.

Jyväskylän Moottoriurheilijat ry. klubi auks tuleb öelda, et kohtunike ja kogu korraldusmeeskonna heaolu on hästi korraldatud: elame rajast 3k kaugusel kämpingukülas, kolm korda päevas…
Jun 13, 2015

Motoringraja hooaeg jätkub Soomes, Kemoras.

2015 aasta Eesti mootorrataste ringrajasõidu hooaeg on mitmeti uue näoga- Balti Meistrivõistluseid viib läbi üks promootor (Dolcemoto Leedust) ning sarja kokkuvõtteks jagatakse rahalisi…
Apr 24, 2015

"Tõde ei ole olemas. Kõik on võimalik."*

Lõpuks on ilmunud EAL/ringrada lehele ka 2.-3.05 toimuva EMV etapi juhend, millel EAL registreerimisnumber küljes (41/RR) . See dokument tekkis sinnna täna (24.04) kl10 ja kl13 vahel. Seega…
Apr 14, 2015

Abiks autovõidusõitjatele

Meie poole on nüüdseks juba väga palju pöördutud küsimusega, et kas mai alguses toimub EMV ja BaTCC etapp või siis mitte. Vastavalt EMV üldjuhendile oleks dokumendid pidanud avaldama…
Apr 07, 2015

FIA kuldsed reeglid liiklusohutuse suurendamiseks - FIA ACTION FOR ROAD SAFETY

KULDSED REEGLID MA TAHAN LIIGELDA OHUTULT, MA LUBAN: -KINNITADA TURVAVÖÖD(jälgida, et ka minu kaasreisijad sõidavad kinnitatud turvavöödega) -JÄRGIDA LIIKLUSEESKIRJU(liikluseeskirjad on…
Mär 22, 2015

Mootorispordi päästeõppus auto24ringil.

Koos kevade saabumisega toimus Pärnumaal auto24ringil EAL Kohtunike komitee ja EMF Ringrajakomisjoni eestvadeamisel ja auto24ringi, MTÜ Tehnilised päästetööd ja MTÜ Võidusõiduabi toetusel…
Veebr 16, 2015

Rally Sweden 2015. Pühapäev.

Ralli viimane päev oli küll lühike kolme kiiruskatse ja kolme hooldusega, kuid põnevust ja dramaatikat pakkus ohtrasti. Sportliku poole statistika ja emotsioonid jätan ajakirjanike…
Veebr 15, 2015

Rally Sweden 2015. Laupäev.

Tänane päev oli korralikuks proovikiviks kõigile Rootsi rallil osalejatele. Kui eile saadi magama umbes keskööks, siis täna hommikul alustati veidi peale kella 6. Ralli hooldusalasse sõites…
Veebr 14, 2015

Rally Sweden 2015. Reede.

Eilne päev Rootsi rallil kulges kohtunikele pikaks ja venivaks. Hommikune 15-minutiline hooldus algas kell 7. Enamik päevastest kiiruskatsetest sõideti Norras. Sel aastal ei olnud kavas…

Facebook