Oleme kohal

Kalender

<<  September 2021  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

FIA News

Ärge tehke nii

Polt treis velj...

 

Veebruari esimesel nädalavahetusel toimus Helsingi Messikeskuses traditsiooniline mootorrattamess. Sündmus on tõusnud Põhjamaade suurimaks mootorrattaid, nende varustust ja tsiklisõitu tutvustavaks messiks. Ettevõtmise tõsidust näitab ka halli tehtud ajutine 600m pikkune ringrada. 6m laiune ringrada ning boksitee vajasid kokku ca 4000 ruutmeetrit asfalti. Pühapäeval kohe messi sulgemise järel sõitsid sisse väikesed ekskavaatorid, mis hakkasid asfalti üles võtma. Järgmisel nädalavahetusel ootas juba paadimess...
Seda rada kasutati nii potentsiaalsetele ostjatele uute mudelitega proovisõidu tegemiseks kui ka ringrajavõistlusteks. Samuti said paaris sõiduvoorus rajal käia need inimesed, kellel puudub üldse mootorratta juhiluba. Nii mõnigi neist kulutas aja selleks, et õppida sidurit-pidurit kasutama ja tasakaalu hoidma. Messi käigus korraldati ka väga soodsa hinnaga juhilubade taotlejatele teooriakoolitusi. Väärt ettevõtmine! Kas Eesti teeb järgi?

Messi eksponentide hulgas oli ka mitmeid Eesti esindajaid. Näiteks meie võidusõidu muuseum MoMu, juunis Tallinnas toimuva enduro MM-etapi korraldajad ning legendaarne Jõgeva Treff. Ja külastajate hulgas oli eesti keelt kuulda päris sagedasti.
Kes veel ei tea, see märgib kalendrisse: nädal 22 Tallinnas enduro MM ja nädal 24 Kiviõlis korvide krossi MM ning quadide EM.

 

Nimetatud sise-ringrajal toimuvaid tegevusi koordineeris ja tagas rajal ohutuse West Coast Racing Club. Selle Turu motoklubi liikmed on Piret ja Raul. Pühapäevase karge talvepäeva (õues -15) veetsime hoopis ringraja ääres võidu- ja muidusõidu korraldamisele kaasa aidates. Klubi juhataja Mika Mäkinen oli klubiliikmetest vabatahtlikele teinud mõnusa graafiku, millega sai olla raja ääres ametis erinevatel positsioonidel kui ka vabal ajal tutvuda messiga.
Talvine ringrajasõit ei olnud mingi naljasõit. Tegemist oli Mini Supermoto Soome Karikavõistluste avaetappidega Stock klassile. Riigi karikavõistlustele kohaselt oli stardis 22 võistlejat. Konkurents oli tihe. Väga värskelt paigaldatud asfalt oli kohati libe ning see pakkus põnevust ja veidi hooletutele ka kaotusekibedust.
Siit näed pilte ka.

 

Traditsioone lõhkudes avasime 2018 võidusõidu hooaja hoopis ringraja asfaldil, mitte mõnel talirallil. Järgnevaks aastaks on kokkulepped mõne olulisema korraldajaga olemas, näiteks Imatranajot IRRC etapp ja Palanga 1000km kestvussõit juulis ning Alastaro motoringraja EMV ja SM etapp augustis. Ilmselt oleme korraldamas ka ühe Eestis toimuva ralli tehnilist kontrolli. Lisaks on suur võimalus, et saame lisada võistluste teenindamise kaardile mõne uue riigi.
Muudel võistlustel osalemise kohta on hulk küsimärke. Aasta alguses astus Raul välja EMF Ringrajakomisjonist, sest tema vaated ja põhimõtted võistlusreeglitest ning võistluste korraldamisest olid suures vastuolus komisjoni juhi omadega ja ei võimaldanud jätkata koostööd. Kuna komisjonist oli teisigi lahkujaid, siis tuleb loota, et väiksema koosseisuga Ringrajakomisjon suudab kehtestada uued võistlusreeglid, leida EMV etappidele korraldaja ning nõuda viimaselt ka reeglite täitmist. Vastasel juhul ootab meie sportlaseid ees hooaeg, kus võistledakse auklike reeglite ja litsentsita kohtunikega või hoopis suuliste kokkulepete alusel...

 

 

 

Põnevat ja elamusterohket mootorispordi hooaega soovides

 

MTÜ Võidusõiduabi.

Sõbrad

Facebook