Oleme kohal

Kalender

<<  September 2021  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

FIA News

Ärge tehke nii

auto b_3

Jyväskylän Moottoriurheilijat ry. klubi auks tuleb öelda, et kohtunike ja kogu korraldusmeeskonna heaolu on hästi korraldatud: elame rajast 3k kaugusel kämpingukülas, kolm korda päevas antakse süüa jms. Kämpingutes on kõik mugavused kuni köögini; lisaks ka sauna kasutamise võimalus.

Samas on võistluse läbiviimiseks selgelt liiga vähe inimesi. Päris mitu KP-d on rajal mehitamata, mille tõttu minu meelest kannatab kõvasti võistluste turvalisus. Kohtunike asenduseks on seal valgusfoorid, kuid need ei reaageri iga kord juhtpuldi käsklustele ega asenda inimest, kes saaks anda hinnangu toimunust või lükata kukkunud mootorratta ohutusse kohta. Selle kohtunikuga käib infovahetus käemärkide ja karjumise abil.... Õnneks möödusid kõik tänased kukkumised sõitjatele leebete vigastustega.

Tänane hommik tervitas meid jaheda ilma ja kohati tugeva vihmaga, mis lakkas vahetult enne ajasõitude algust. Päeva jooksul temperatuur tõusis ja pilved vaheldusid päikesega ning rada püsis kuiv. Olime Raivoga määratud raja viimasesse kurvi. Üks inimene on lippude ja raadiosaatajaga KP-s, teine aga paikneb teisel pool rada (väliskurvi alguses ohutus kohas). Tema ülesandeks on joosta avariipaika, selgitada sõitja seisukord ning aidata võistleja ja ratas ohutusse kohta. Ajasõitudes saime kohe ka tegutseda kahele väljasõidule reageerimisega. Ülejäänud osa päevast möödus meile vaid rutiinsete protseduuride täitmisega.

Meie võistlustest erinevalt ei kasutata Soomes sinist lippu- iga kiire peab ise suutma aeglastest võistlejatest mööduda. Rajal on üks sinine lipp, mis asub stardis pealipu punktis, kuid seda ei kasutatud kordagi. Samas oli võistlusstartides mitu olukorda, kus liidrid jõudsid mahajääjatele järgi just stardisirgel...

Tänased stardid olid kõik 8 ringilised, kuid pühapäeval sõidetakse erinevates klassides 15-18 ringi, seega tuleb aeglastest möödumisi palju rohkem. Meist erinev inimeste rakendamine stardi läbiviimiseks pingestas vähest inimressurssi veelgi: suure võistlejaarvuga startides pidid stardikohti näitama isegi žürii liikmed ja SMLi järelvaataja. Sandra abi oli korraldajale väga tänuväärne. Meile harjumatult seisavad stardikohtunikud pärast võistlejatele kohtade juhatamist raja servas, 4-5 meetri kaugusel rajast. Vahetud elamused mootorispordist, mida saad kogeda vaid kohtunikuna!

Kui lipukohtunike juhil (!) oli vaja võistlejatega lahendada ühte vaidlusalust olukorda, tuli stardifoori lülitamiseks appi kutsuda üks tehnilistest kontrollidest... Aga nagu öeldud, lõppes kõik suhteliselt hästi.

Homme ootavad meid ees pikemad võistlussõidud ja ilmateate poolt pilves ning jahe (+12 C) ilm, mis pealelõunaks hakkab vihma andma.

Tervitustega sääskederohkest Kemorast!

Sõbrad

Facebook