Oleme kohal

Kalender

<<  Aprill 2021  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

FIA News

Ärge tehke nii

auto g_2

 

 

Oleme nüüd saabunud lõunanaabrite kuurortlinnast kodumaile ning väike võistluspuhkus on asendunud taas igapäevase töörutiiniga.
2015 Palanga pakkus samasugust kehva suusailma nagu Eestiski oli. Nii võistlejate kui kohtunike töötingimused olid seega suhteliselt nirud. Kolmapäevase tehnilise kontrolli juhtas sisse eriti tugev paduvihm.
Sõltumata nirust ilmast tuli teha seekord ka karme otsuseid- nimelt ei vastanud ühe värskelt valminud Porsche turvapuur kehtivatele reeglitele ja seda autot ei saanud selliselt starti lubada. Meeskond oli tubli ja nad leidsid meistri, kes ööpäevaga ehitas nende autole pool uut turvapuuri. Kahjuks sellega meeskonna tublidus lõppes, sest nad pidasid vajalikuks seejärel Delfi.lt-s avaldada kohtunikke halvustava ja enda kangelaslikkust ülistava artikli...

Vahelduvad ilmaolud ja mõned tehnilised rikked ning sõitjate tormakus põhjustasid ajasõitudes paar „efektisõpradele“ meeldivat väljasõitu. Nende tagajärjel jäi stardirivi kahe auto võrra lühemaks. Üks neist oli poodiumikohta püüdlev belglaste siluett-BMW (Sluis, Colembie, Verhagen). Sama tiimi teine auto (Matijošaitis, Jasionauskas, Joudviršis) tegi samuti avarii kvalifikatsioonis, kuid see oli võimalik ööga võistluskorda saada.
Eestit esindanud Rednut Racing tiimi auto ajasõit läks seekord vähese pikamaasõidu kogemuse nahka- piduriklotsid ei pidanud vastu kahe päeva treeninguid. Meeskonna mehhaanikud tegid sellest õiged järeldused ning võistluseks monteeriti autole juba sobivaks töödeldud detailid.

Laupäevane võistlus kulges vaheldumisi vihma, tuule ja pilvetaguse päikesega. Toimus paar suuremat avariid, kus sõitjad pääsesid siiski vigastusteta. Nii turvaauto kui mõlemad rajateenistuse autod said palju tööd teha, sest libe rada ja lombid põhjustasid hulga kergemaid väljasõite, mille tagajärjel liikusid paigast rajatähised. Kohati oli rajal näha rohkem ehitusvilla tooni kui musta asfalti.
Tehnilisele kontrollile sujus võistlus ladusalt, sest sel aastal olid meeskonnad väga koostöövalmid ja jälgisid hoolsalt kehtivaid reegleid. Võimalik, et üheks distsiplineerivaks põhjuseks oli pika stop-and-go karistuse rakendamine.

Ettevalmistused järgmise aasta võistluseks on juba alanud; peakorraldaja Darius Jonušis soovib hiljemalt septembris avaldada uuendatud tehnilised tingimused.


Raul, Piret, Juta, Raivo, Sandra, Urmas tänavad meeldiva koostöö ja hea seltskonna eest Rednut`meeskonda ja nende eestlastest fänne. Eraldi tänud ka meie endi fännklubile- Getlin, Airi ja Lea.

Kohtumiseni 2016 Palanga 1000km võidusõidul!

 

* * *

 

Juba ootavad meid ees uued võistlused- järgmisel nädalal elab maailma autosport legendaarse Jyväskylä ralli rütmis. Seekord läheb Eestist põhjanaabritele abiks neli kohtunikku (lisaks FIA Tehnilise delegaadi assistent Karmo Uusmaale): võroke Marek Mõistus, „võidusõiduabilised“ Rait Rõõm, Raivo Sarv ja Raul koov. Kui Marek ja Rait on varem juba osalenud WRC rallidel, siis Raivole on see esmakordne kogemus osaleda maailmameistrivõistlustel. Väärt kingitus teisipäevasele sünnipäevalapsele! Tegelikult on Raivol olnud kutse Jyväskylässe olnud ka eelmistel aastatel, kuid eraettevõtja töökohustused Stop&Fix autotöökojas pole teda seni vabaks lasknud.

Esmase plaani järgi on Raul ja Marek ametis juba kolmapäeva hommikust kui hoolduspargis algab tehasemeeskondade autode ja sõiduvarustuse kontroll.
Pärast lõunat jätkub juba Jyväskylä Täiskasvanute Kutsekoolis kõigi ülejäänud meeskondade kontroll. Marek tegeleb plommimisega, Rait ja Raivo kontrollivad sõitjate turvavarustust ning Raul on tavapäraselt turvapuuride kontrollijaks.
Võistluse ajal peaks Raul olema Hyundai meeskonna kolme auto juures, Marek juhib DDFT (Drive DMACK Fiesta Trophy) kontrollijate tööd. Raivo ja Raidi ülesandeks on jälgida prioriteedita võistlejate mehhaanikute tööd.
Ka võistluse järgseks tehniliseks kontrolliks on meile planeeritud ülesandeid: Raul WRC-de kontroll; Raivo ja Rait WRC2 kontroll ning Marek jätkab ka siin juhtimisega- tema vastutab DDFT võiduautode kontrollimise eest.

Loodame, et eestlastest võistlejad pakuvad meie fännidele toredaid elamusi ning fännid saavad lisaks nautida sel aastal eriti esinduslikku meelelahutusprogrammi ralli keskuses.

 

Meeleolukaid rallielamusi!

MTÜ Võidusõiduabi

Sõbrad

Facebook