Oleme kohal

Kalender

<<  Aprill 2021  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

FIA News

Ärge tehke nii

86 kinnas

Neljapäeva hommikul kl 7:30 jätkasime tehnilise kontrolliga. 15 prioriteedita sõitjate autot ning kolmapäevased "vigadeparandused". Samas tuli ka hommikustel autodel palju märkuseid. Enamasti turvavarustuse ja nende paigutuse kohta. Sel aastal oli vaid üks auto, mille pidin saatma keevitamisele (üks istmekinnitustoru oli osaliselt keevitamata). Kella 11ks olid kõik autod kontrollitud ja FIA delegaatide poolt võistlema lubatud.
Samal ajal sõideti ka testikatset, kus Neuville lõhkus oma auto tagaosa. Uurisin, kas peaksin minema auto remonti jälgima. Siis selgus, minu jälgimisel ei ole Hyundai, vaid hoopis VW kolm autot. Et algne info oli olnud väike arusaamatus komade ja punktide paiknemisega erinevates arvutiprogrammides.


Väikeseks meeleolukaks vahepalaks oli auto nr 115 saabumine kontrolli. Nimelt on käesolev võistlus Fabrizio de Sanctisele 30nes kord startida Soome rallil. Kohtunike poolt kingiti itaallasele 30 roosi ja ralli postkaart kõikide kontrolöride allkirjadega.

Enne õhtust starti tehti meile taas instrueerimine ja uute plaanide tutvustamine. Lisaülesandena kuulun mina kümne kohtuniku hulka, kes lähevad reede päeval Himosele. Seal on nn. rehvivahetuse lühihooldus.

Raivo ja Rait jagavad koos ühe noore Soome kohtunikuga paaarikümne prioriteedita sõitja autode jälgimist. Keeruline ülesanne, sest need autod paiknevad hooldusalal viies eri kohas.


Õhtune hooldus oli 45 minutiline flexiservice. Õnneks alustas VW autode hooldamist 10 minutiliste vahedega ning programm ei veninud eriti pikaks. Autodel nr 1 ja 2 (tehasemeeskonna autod) on lubatud kasutada kokku 8 mehhaanikut + üks nn meedik, kes tegeleb sõitjate jookide- söökide ja sõiduvarustusega.
Eilne flexi sujus VW meeskonnal rahulikult. Põhiautode hoolduseks kasutati valdavalt nelja mehhaanikut. Vahepeal tuli küll paar meest teise auro juurest appi, et planeeritud tööd saaksid tehtud. Latvala autol vahetati esimene kaitseraud, mis sai linnakatsel vigastada. Mikkelsen kurtis siduri üle, aga tundus, et see viga kõrvaldati nobedasti.
Selle võistluse esimese "pikapäevarühma" sai omale Marek Mõistus. DDFT sarja hollandlane Mats van den Brand lõhkus avakatsel auto esisilla. Kuna liigume sel korral ühe autoga, siis jäime Raivo ja Raidiga Marekile seltsiks. 1,5 tunniga said ungarlastest mehhaanikud uue roolilati ja veovõllid külge ning rattad sirgeks reguleeritud.
Öömajale jõudsime 00:30, et hommikul kl 6 ärgata. Reede algab kell 7:30 lühikese hooldusega. Siis on teistel pikalt vaba aega, et pikendada lühikest ööund. Minul tuleb paar tundi tiksuda meie kontoris,et siis sõita Himosele. Sealt naaseme ilmselt tunnike enne õhtust flexiservicet. Loodetavasti saan autos tagapingi koha ning teha ka väikese uinaku.

Moi!

Raul

Sõbrad

Facebook