Oleme kohal

Kalender

<<  Detsember 2019  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

FIA News

Ärge tehke nii

auto b_3

Mul on laupäevahommikune hooldus läbi, VW autod startivad esimeste hulgas. Teised poisid tukuvad veel meie kontori nurgas mattidel ja varsti asuvad ametisse. Ma võtan neilt siis lebamiskoha üle.


Reedene päev oli pikk ja kurnav võistlejatele ja autodele. Nimelt polnud tavapärast lõunast hooldust. Selle asemel oli Himos1 katse järel sealsamas suusakeskuses rataste vahetuseks mõeldud lühihooldus. Lisaks võis meeskond teha autole ka remonti, kuid ainult nende tööriistade ja varuosadega, mis on autos kaasas.
Ummikute kartuses siirdusime kahe autoga juba varakult kohale. Kuna hooldusala oli kohe kiiruskatse lõpus,siis õnnestus mul isegi näha rajal liikuvaid rallikaid! Tehnilisel kontrollil on ju tavaliselt võimalus näha vaid hoolduses aeglselt liikuvaid masinaid.
Mõned meeskonnad improviseerisidki lühihoolduses mutrivõtmetest ja juhtmesidemetest õõtshobasid- roolilatte ning tagusid poritiibasid selliselt,et rattad saaksid veereda. FIA Tehnilise delegaadi assistendi Karmo Uusmaa otsusel tuli mitmel autol ka võistlus lõpeteda. Kahjuks ka Kristen Kelementi autol oli turvapuur
avariis vigastatud  ning ta pidi pöörduma hoopis tagasiteele.
Enne õhtust hooldust jäi mul tunnike isegi tukkumiseks (meie ruumis on põrandale pandud mõned lamamismatid ja  padjad).
Ennelõunal tegi avarii ka VW -l kolmas sõitja Mikkelsen. Meeskond tõi auto oma boksi ja pidi otsustama, kas autot remontida või mitte. Kui mina jõudsin teiste autode flexiserviceks kohale, oli katete taha peidetud Mikkelseni autost alles vaid puhas metallkere. Kahe tunniga olid autolt eraldatud kõik detailid!  Kuigi Karmo tunnistas terveks, tahtis meeskond auto kere tehases üle kontrollida, sest väljasõit toimus suurel kiirusel. Samuti muudeti istmed ja turvavööd kasutuskõlbmatuteks.
Autode nr 1 ja 2 hooldused tehti nüüd järgemööda, mõlemal kasutati kaheksat mehhaanikut. Ralli liidritel probleeme polnud ning hooldus piirdus tavapärase kontrolliga. Mõlemal autol vahetati küll amordid, kuid seda vaid hooldamiseks. Täna hommikul vahetati eilsed amordid tagasi. Tehasemeeskonnal on kasutada kahele autole 5 komplekti markeeritud amorte.
Mareki valvatavatel DDFT sarja autodel kasutati ka flexiservice võimalust, et igat autot saaks hooldada suurema arvu mehhaanikutega. Nimelt on selle sarja Fiestadel nõrgaks kohaks tagasild, mis vahetati komplektsena kõigil autodel selle pika võistluspäeva järel. Lisaks muud remonti vajavad detailid.

Soome rallidele traditsiooniliselt on siin eriti pikad võistluspäevad. Eile saime magama keskööl ja täna alustasin kell 7:02 kui Ogieri auto saabus 15-minuti hooldusse. Lühike öö on näha kõigi ametis olevate inimeste nägudelt ja mõõduka kiirusega liikumisest.
Täna ootab ees veel pealelõunane 30 minutiline hooldus ning õhtul taas 45- minutiline flexi. Parc ferme sulgemise ajaks on 24:00.

Uniste tervitustega Jyväskylast,
Raul & kolleegid

Sõbrad

Facebook