Oleme kohal

Kalender

<<  Detsember 2020  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

FIA News

Ärge tehke nii

86 kinnas

Pühapäeva hommikul sai magada tunnikese kauem kui eelmistel päevadel.
VW vahetas alla taas hoolduse läbinud amordid. Enne viimase päeva kahte kiiruskatset kontrolliti veel olulised poldid- mutrid üle ning autod saadeti rajale.

Nagu spordiuudistest teada, võitis Jari-Matti Latvala selle ralli Sebastian Ogier`i ees. Enne poodiumile sõitmist oli veel 10-minutiline hooldus autode korda sättimiseks. Selles hoolduses enam senised tiime jälgivad kohtunikud ei osalenud. Me kogunesime JAO-sse, et valmistuda valitud võiduautode kontrollimiseks.
Kuna mina olin võistlusel VW meeskonnaga, siis juhatasin väikest brigaadi, kes kontrolliski Latvala autot. Abiks oli Girts Auzins Lätist ning üks noor soomlane. Meil oli ette antud 25 detaili, mida kontrollida.
Rait osales ühe ja Raivo teise WRC2 auto kontrollimisel. Mareki ülesandeks oli kontrollida WRC3 klassis 2.-koha autot. Kui teistel sujus kontroll ladusalt ja kiiresti, siis Mareki kontrollitava auto mehhaanikud ei saanud oma ülesannetega kuidagi hakkama. Ei tea, kas nad olid löödud lõpptulemusest (nende meeskond kaotas võitjale kokku 0,5 sekundiga) või osanudki nad vajalikke sõlmi kontrollimiseks lahti võtta. Igatahes suutsid nad käigukasti avamisel murda pooleks 2 polti ja kulutada 2 korda rohkem aega kui sama marki võitja auto mehhaanikud...

Lõpp hea, kõik hea! Lõpuks said kõik autod kontrollitud ning FIA tehnilise delegaadi ja tema assistentide poolt reeglitele vastavaks tunnistatud.
Pärast seda kulus veel aega kogu suure meeskonnaga hüvastijätuks ning üksteise tunnustamiseks. Raivo Sarv ning Rait Rõõm jätsid oma tubli töö ja asjadest arusaamisega hea mulje nii soomlastele kui ka rootslastele ja ka FIA delegaadile. Arvata võib, et järgmistele võistlustele meeskonna koostamisel on nad mõlemad juba algses nimekirjas sees.

Võistlusvälise infona saan lisada, et Eesti ja Läti kohtunikele pikaaegseks õpetajaks- mentoriks olnud Iiro Palmi on nüüd tööl AKK Tehnikaosakonna juhina. Samuti jätkab ta rallikrossi MM-sarja tehnilise delegaadi ametis. Edu!

Mina tänan Marekit, Raivot ja Raiti meeldiva seltskonna ning korrektse töö eest, millega näitasime taas, et Eesti autospordi kohtunikud on maailmatasemel.

Kellel mahti, võib (järel)vaadata ERRi kokkuvõtet 2015 aasta Soome rallist: http://sport.err.ee/v/autoralli/bfee5853-1504-4095-ade8-f9004db49d8e

Rõõmsalt kodus,

Raul Koov

Sõbrad

Facebook