Oleme kohal

Kalender

<<  Aprill 2021  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

FIA News

Ärge tehke nii

408857_26999601...

Soojad tervitused Venemaa lõunapoolseimast kuurortlinnast.
Just 5 päeva tagasi sõideti Pärnus SMP F4 NEZ sarja finaalvõistlus, mis oli algselt planeeritud siia Sochi. Mingitel Sochi ringraja seisukorraga seotud põhjustel (loodetavasti kuulen ka tegelikku põhjust) ei saadud F4 võistlust siin pidada. Andres Hall oli nõus ja võimeline oma meeskonnaga ka kahenädalase etteteatamisega auto24ringil läbi viima FIA kalendrisse kuuluva rahvusvahelise võistluse. Respect!

Sel aastal ei saanud ma töö tõttu realiseerida itaallaste kutset Monzasse. Ka Venemaalt tuli juba suve algul hoiatus vähendatud eelarve kohta, kuid lootust Sochi suunas siiski oli. Õnneks sel aastal tulid vajalikud kinnitused ja dokumendid varem kui eelmisel korral. 30% vähendatud eelarve tähendas seda, et Tallinnast algav ja lõppev lennureis tuli nüüd ise osta. Samuti ei võetud välismaalaste hulgast uusi inimesi meeskonda st. et Piretile saadeti vaid vabandused äraütlemise kohta. Tehnilise kontrolli 56-st liikmest on välismaalaseid viis- 1 eestlane, 1 hindu ja 3 lätlast.
RAFi inimeste auks saan märkida, et kogu vajalik eeltöö kokkusobivate reiside kohta oli neil hästi planeeritud.

Esimese ööpäeva põhjal võib öelda, et promootor Omega ja RAF on kõvasti õppinud eelmise aasta kitsaskohtadest. Ja eks kitsam eelarve on pannud asju paremini planeerima J. Elamiseks on hotellikompleks, mis asub kilomeetri jagu rajale lähemal. Transpordi korraldamiseks on rohkem kaasatud vabatahtlikke. Söömised ja bussitransport on planeeritud erinevate teenistuste kaupa. Igal „ühikul“ on oma kindel kellaaeg ning busside arv rajale ja tagasi liikumiseks. Näiteks rajakohtunikke, tehnilist kontrolli, evakueerijaid, päästjaid, meedikuid ja pit-lane kohtunikke on kokku ca 700! Kõik need grupid liiguvad erinevatel aegadel; busside vajadus eraldi on ühest kümneni.

Kahanenud eelarve tähendas ka seda, et võimalusel tuli kaasa võtta eelmise aasta RAFi triiksärgid, millega tuleb töötada reedest pühapäevani. Uutele inimestele, ja neile kel pole seda kaasas, jagati täna välja uued särgid, kuid suurustega 2XL...4XL! Ka promootori jagatav „nänn“ koosnes vaid ühest T-särgist ja kahest nokatsist.

Tänane päev möödus väga põhjaliku seminariga, kus lisaks tehnilisele kontrollile räägiti üle ka üldised teemad kohtunike tööst ja eetikast. Oluline osa ettekannetest puudutas ohutust; eriti seda, mis on seotud kõrgepinge kasutamisega F1 autodele lisavõimsuse saamiseks. Päeva lõpuks jagati välja kohustuslikud läbipääsuload ning ametipostid. Kõik 2014 osalejad jätkasid samas ametis, uued inimesed pandi vaid puudujate asemele. F1 meeskondade kontrolörid tõmbasid taas loosi oma meeskonna leidmiseks. Mulle tuli Red Bulli kirjaga lipik. Täitsa OK. Huvitav on näha, kas ja kuidas on mehaanikute tegevus muutunud kolme aasta ja uute sõitjate ning muutunud positsiooniga üldises pingereas. Olin ju nende meeskonna juures 2012 aastal Monzas kui Vettel oli liikumas oma 3. MM-tiitli poole.

Neljapäev tähendab meile autode ja sõitjate turvavarustuse kontrolli. Kuigi ilmateade ennustab tänaseks ööks tugevat tormi (tund tagasi lõppes korralik äikesevihm), siis päevaks on loota kuiva ilma. Sooja küll „vaid“ 19 kraadi J

Tervitustega,
Raul Koov

Sõbrad

Facebook