Oleme kohal

Kalender

<<  Detsember 2020  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

FIA News

Ärge tehke nii

397362_26999584...

F1 nädalavahetuse pikim päev algas taas väikese segadusega. Seekord läksid lahku kirjutatud ja suuliselt antud ajakavad. F1 kontrolöride koosoleku algus oli kirjas kell 10:20- 11:45. Ja kohe 11:45 pidime olema töökohtadel kolmanda vabatreeningu alguseks. Eilse suulise info järgi pidi algus olema siiski tund varem. Nii oligi.
Suundusime teisele korrusele ootama instrueerimise algust. F1 pressiruumi kõrval oleva ukse pealt leidsime sildi „Grid girl room“. Kohe tulid „meeste naljad“ , et meie koosolek võiks toimuda selles ruumis ja siis võiks need girlid kah kohale tulla jne. Jo Bauer saabus 9:20 ja juhataski meid sellesse tüdrukute tuppa! Saime ennast maha istutada ning Jo alustas instrueerimist kui avanes uks. Sisse astus mingi FOMi (Formula One Managament, F1 promootor) härra ja teatas, et kohe tulevad tüdrukud. Ja tüdrukud tulidki! Paraadvormis Vene kaunitare tuli tuppa nii palju, et me tõusime toolidelt püsti ning lõpuks olime sunnitud seisma ruumi tagumises nurgas suht tihedalt koos... Tõeline Girl Power!
Tavakodanikust onu Antsuna ( meessoost vaste tädi Maalile) julgen arvata, et neidudele disainitud kleidid ei ole ilusad. Enamike tüdrukute puhul jätab see mulje, et preili on päris viimaseid päevi lapseootel.
Jo Bauer vahetas selle FOMi ametnikuga veidi mõtteid ja siis juhtas meid ikkagi F1 pressiruumi. Võiks öelda, et pärast eelnevat ei tundunud see pressiruum sugugi nii glamuurne kui varem.

Saime siis 1,5 tunni jooksul instrueeritud, mida peame tegema kahel järgneval päeval. Ja asusime tööle. Eilse jaheda ja niiske ilmaga palju ei sõidetud. Seepärast kasutati tänase P3 jooksul aktiivselt allesjäänud sõiduaega. RedBullidele möödus treening suhteliselt rahulikult. Treeningu lõpus tegi Sainz jr. raske avarii ning treening katkestati punase lipuga ega jätkatudki. Sainz viidi kopteriga haiglasse kontrolli ning kuuldavasti on temaga kõik korras.
Selle koprteriteemaga seoses tuli mul pähe taas küsimus võistluste meditsiiniabist ja FIA nõuetest. Loomulikult on Sochis olemas reeglitega ettenähtud meditsiinikeskus, kuid ikkagi toimetatakse patsiendi huvist lähtudes ta haiglasse. Kui 2 kuud tagasi oli Pärnus ringrajale FIA grade saamiseks probleemiks just meditsiinikeskus, siis ei olnud ametnikud kuidagi nõus selgitustega meie raja ja Pärnu Haigla lähedusest. Minu teada on aastate jooksul läinud nõuded raja meditsiinikeskusele (kõikide FIA tasemete jaoks) järjest suuremaks, kuid reaalselt pole neid vormel 1-s kasutatud juba kümmekond aastat. Kui mitte rohkem. Väga kummaline ning materiaalselt kulukas seis...

Nii vabatreeningute kui ka kvalifikatsiooni ajal oli näha, et RedBulli meeskond tegeles oluliselt rohkem ja närvilisemalt Kvjati autoga. Q2 ajal võeti tema autol korra ka mootorikate maha ning Renault` insener katsus mootori peal olevate erinevate katete vahelt midagi leida-kontrollida. Kurvalt pead vangutades kehitas ta õlgu ja kate pandi tagasi. Kvjat suundus uuesti rajale, kuid 11. aja tõttu enam Q3 sõitma ei pääsenud. Ricciardo ei suutnud kah oluliselt edukam olla- talle 10. stardikoht homseks.
Kvalifikatsiooni järel võeti kõik esikümne autod FIA boksi kontrolli. Samal ajal toimus GP2 klassi esimene sõit. Kohe avaringil tegi avarii kokku 3 autot ning sõit peatati punase lipuga. Palju aega kulus plastikust põrkepiirde pehmenduste asendamiseks ja kordaseadmiseks. Kordusstarti tuli kõvasti lühendada, sest päikeseloojang oli lähedal. Finiši saidki sõitjad samal ajal kalendrisse märgitud päikeseloojanguga. Ilmselt see on ka üks kaalukas argument, miks järgmised Sotši GP-d toimuvad mai alguses. Siis läheb päike looja 1,5 tundi hiljem.
Igatahes kulus täna väga kaua aega kuni esikümne autod sai loa liikuda boksidesse. Siis oli jäänud vaid tund aega kuni lubatud tööaja lõpuni. Selle tunniga jõuti Ricciardo autol kontrollida osaliselt pidureid ja mootorit ning tühjendada paak kütusest. Kvjati auto oli lahti võetud nii palju kui seda reeglid lubavad. Käigukast tagasillaga eemaldatud ning mootori ja siduri juures käis päris kõva uurimine.
Laupäeva õhtul kella 19:30-ks tuleb katta kõik autod ja nende küljes olnud detailid (kui need on demonteeritud) spets kattega, millele pannakse FIA numbriga plomm. Selle katte all on tehnike kuni pühapäeva hommikul kella 9-ni. Siis võetakse plomm lahti ja meeskond saab töid jätkata kuni 13:30ni. Siis on aega 15 minutit, et sõita stardijoonele.
Meie homsetele tegevustele on lisandunud üks uuendus. Nimelt on nüüd vaja kontrollida ka stardis all olevate rataste rehvirõhkusid.

Homme ootab ees taas pikk päev, mis annab teada, kes on teise Venemaa Suure Auhinna võitja.

Rahulikku puhkeaega soovides,

Raul

Sõbrad

Facebook