Oleme kohal

Kalender

<<  Detsember 2020  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

FIA News

Ärge tehke nii

ck5r6590

Eile toimunud pika viivitusega mitu avariid lõid kogu võistluse ajagraafiku segamini. Kuna oktoobris on Sotšis päevavalgust lühidalt ning F1 peab oma teleaegadega olema kindlalt paigas, siis tehti tänaseks mitmeid muudatusi teiste klassidega. GP3 autod tegid täna 2 võistlussõitu ja kogu päev alagas rajateenistustele ja –kohtunikele ning ka osadele tehnilistele konrolöridele tund varem. GP3 mõlemad stardid olid sündmusterohked ning on heaks õppematerjaliks erinevatele kohtunikele. Teises sõidus pälvis esikoha soomlaste meeskonnas startiv rootslane Eriksson, kelle autoga tegelevad eestlastest mehaanikud. Tublid poisid!

F1 kontrolöride töö alagas ikkagi kell 9 kui autodelt võeti maha plommitud katted. Ricciardo auto juures toimetati ka täna üsna rahulikult ning tehti vaid vajalikke kontrollimisi. Rohkem tähelepanu pälvis tagumine vasak ülemine õõtshoob, mis eilses kvalifikatsioonis oli saanud mingid jäljed peale. Kogu õõtshoob kontrolliti ultraheli aparaadaiga üle, kuid ühtegi vigastust materjalis ei leitud.

Kvjati auto põhjal leiti küll mitu pragu ja need liimiti uuesti kinni. Samuti vahetati tema autol mitmeid detaile. Nende vahetatud detailidega on kasutusel veel nn naabrivalve. Alustuseks võtavad FIA ametnikud need enda kätte ja pärast võistlust võrdlevad autole pandud sama detailiga. Tund enne võistluse starti avaldatakse kõigile meeskondadele kogu vahetatud detailide nimekiri koos vahetuse põhjusega. Sellega kontrollivad meeskonnad üksteise tegevuse vastavust reeglitele.
Kvjati auto saadi ratastele kella 12 paiku ja veidi pärast seda hakkasid mehaanikud tegema sellega boksipeatuse trenni. Samal ajal tekkis väike segadus ja paus, sest RedBulli boksist kadus ära kogu elekter. Vaid avariivalgustus jäi tööle. Kümne minuti pärast taastus taas elektrivarustus ning meeskonna tegevused läksid edasi.

Eile kvalifikatsioonijärgses parc fermes oodates oli näha, kuidas AMG vormis mehaanikud tegelesid pingsalt ühe Medical Cariga. Sellel vahetati mingeid vedelikke ja uuriti nõutu näoga auto esiosa juures. Täna tuli üks AMG mees RedBulli meeskonnalt abi paluma. Üksikute kõnekatkete ja käeliste selgituste järgi sain kõrvalt aru, et neil on probleem radiaatoriga. Meeskand saatis ühe mehaaniku mingi spets liimiga neile appi. Huvitav, et AMG tuli abi paluma RedBullilt, mitte Mercedeselt.

Veidi pärast 13:30 sõitsid autud rajale ning suundusid ühe tutvumisringiga otse stardikohtadele. Seoses Spas tekkinud rehviprobleemiga on nüüd kontrolöridele ja meeskondadele lisandunud kohustus enne starti kontrollida ja fikseerida rehvide rõhk. Minimaalseks lubatud rõhuks on esirehvidel 21,5 Psa ja tagumistel 20,5 Psa. Ricciardo rehvid olid üle miinimumi.
Võistlus ise oli palju huvitavam ja sündmusterohkem kui eelmisel aastal. Naljakalt kummaline oli vaadata, kuidas rajateenistus lappis Grosejani avarii järel lööki neelavaid piirdeid „MacGyveri teibiga“. RedBulli meeskonnale pakkus see palju nalja. Ricciardo auto insener võttis sahtlist samasuguse rulli ja pakkus ühele nooremale mehaanikule, et see peataks järgmisel ringil Safety Cari ja saadaks sellega uue rulli rajateenistusele kingiks.
Ricciardo oli oluliselt parandamas oma kümnendat stardikohta, kuid kahjuks jäi tema auto mingi probleemi tõttu seisma. Tõesti kahju!

Kuigi meile eelnevatel päevadel seda kuidagi ei rõhutatud, siis austas kogu võistlust oma kohalviibimsega ka hr. Putin. Tema andis ka võitjatele autasud üle.
Meie aitasime kõik autod FIA platvormile ja maha lükata ning paigutada neid kitsal parc ferme alal. Seejärel tulid tänusõnad Jo Bauerilt ja mitmed ühispildistamised. Ning 2. Venemaa GP oligi ajalooks saanud. Homme ootab kojulend vahemaandumisega Peterburis.

Ah jaa, tänast päeva häiris minu jaoks oluliselt see, et mingil teadmata põhjusel jäime ilma lõunata. Ja ka kempsus käimiseks anti vahetust vaid 5 minuti jagu. Seega oli meil 12- tunnine tööpäev jalgadel ilma söögita ja ühe pissipausiga... Pole see F1 nii ilus ja glamuurne midagi!

Tehnilise kontrolli juht tänas viisakalt abi eest, aga järgmise aasta võimaliku kutse suhtes ei hakanud ta lubadusi jagama. Kuuldavasti tõmmatakse eelarvet veelgi koomale ning rohkem tahetakse kasutada kohalikke inimesi, et sellega säästa kulusid. Kui karud õpetatakse tantsima, asi siis neid vormeleid kontrollida on!

Elame- näeme!

Väsinud tervitustega,

Raul

Sõbrad

Facebook