Oleme kohal

Kalender

<<  Aprill 2021  >>
 E  T  K  N  R  L  P 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

FIA News

Ärge tehke nii

betoon

Sarma ralli viimasest päevast tagasivaate teen juba kodustes tingimustes. Pühapäev tervitas rallil osalejaid -14 kraadi ja kerge tuulega. Kuna temperatuur ei langenud nii madalale kui prognoositi, siis õnnestus kõigil autode käivitamine ka suuremate probleemideta.
Pühapäev koosnes 6 kiiruskatsest ja kolmest hooldusajast. Esimesed neli katest sõideti korduvkatsetena paarikaupa koos vahepealse hooldusega. Sain võimaluse nende teistkordse läbimise järel sõita kaasa nn. rohelise autoga ehk lõpuautoga. Selle meeskonna ülesandeks on kontrollida trassi korrasolekut katsete järel ja katkestajate fikseerimine. Kui katkestamise põhjuseks on väljasõit, siis lõpuautos kaasas olev tehnilise kontrolli esindaja teeb sõidukile ja turvavarustusele esmase kontrolli ning hindab järelkontrolli vajadust.
Meeldiv ja kindel oli sõita meeskonnaga, kes väga täpselt teadis, mida teevad ja kuidas ka džiibiga kiiresti sõidetakse erinevates teeoludes.
Sel korral sujus kogu ralli rahulikult ja ohutult, suuremate väljasõitudeta. Meie poolt läbitud kahel kiiruskatsel oli vaid üks katkestaja. Lätlaste miniralli üks liidritest pidivõistluse lõpetama mootoririkke tõttu.

Võistluse statistika ja piltidega on saanud huvilised juba tutvuda nende väljaannete abiga, kellele see on põhitegevuseks. Omalt poolt märgin ära ikkagi noore Kalle Rovanperä ülikindlat sõitu. Isegi samasugusel autol sõitnud meeskonnakaaslast Kisielsi võitis ta keskmiselt sekundiga kilomeetrile ning vaatamata avapäeva tehnikarikkele võttis kindla võidu. Teisalt on selle eelduseks väga suur ja tipptasemel abilistega tehtava töö vili. Papa-Rovanperä sõnul on Kalle läbinud trenniks kiiruskatsetena viimase 3 kuu jooksul ca 1000 km! See on umbes sama palju kui autoralli EMV etappidel on kiiruskatseid tervel hooajal.
Järgmiseks mõõdupuuks noormehele on Liepaja ERC etapp, kus konkurents on selgelt kõvemast puust.
Rallijärgses tehnilises kontrollis olnud sõidukitel vastasid kontrollitud sõlmed etteantud reeglitele ja võistluste žürii sai kinnitada tulemused ajamõõdu antud paremuse alusel.

Võistlusega võrreldes suuremaks katsumuseks sai aga kodutee läbi lumetuisu. Kui eestlased pahurdavad, et sahk on lükanud teie sõidetavat teed tund tagasi ning sinna on siiski sadanud uut lund, siis Lätis lumekoristust lihtsalt ei toimunudki. Näiteks Smiltene ja Valka vahelisel riigimaanteel oli lund ca 15 cm ning 75km/h oli seal liiklemiseks juba liiga kiire...

Mulle oli Sarma rallil osalemine heaks trenniks enne veebruari keskel toimuvat Rootsi MM-rallit, kuhu sõidame koos Marek Mõistuse ja Rait Rõõmuga.

 

Rahulolevana kodus,

Raul Koov

Sõbrad

Facebook