MTÜ Võidusõiduabi

Nagu ma ennustasin, läks eile õhtul F1 kontrolöride kohtade jagamisel korralikuks mölluks. Õnneks küll mitte pahatahtlikuks. Nagu Sotšis, jagati ka siin kohad loosimisega. Alustuseks jaotati eraldusvestid ja käepaelad juba eelnevalt määratud inimestele: F2 kontrolörid, mõlema sarja kontrollplatvormide meeskonnad ja mõlema sarja „lükkajad“. Pusher on siis see tüüp, kes peaks stardijoonele seisma jäänud auto lükkama pitlane`ile ning pärast kvalifikatsiooni ja võistlust lükkama autosid kaaludele jm vastavalt tehnilise kontrolli korraldustele.
Kui Venemaal käis meeskondade loosimisega kaasas lihtsalt vaikne sumin ja kommenteerimine, siis siin oli see päris äge etendus. Kindlasti on lisaks lõunamaisele päritolule toeks ka inimeste kogenematus. Enamik on ikka väga erutatud F1 võistlusel osalemisest. Omavahel rääkides paistab, et nende arust võidusõidumaailm ongi nagu F1. Nad ei tea ega saa aru, et tegelikult on see ainus sari, kus asjad on nii hullusti reglementeeritud ning võimalused näiteks kvaliteetse varustuse hankimiseks piiramatud.
Kui loosimine algas, siis paar aktiivsemat tüüpi alustas ennustamisega ja korraldasid improviseeritud totalisaatori (ilma panusteta). Eraldusvestide kättesaamisel oli tublil kolmandikul vaja lasta endast pildile jäädvustada nagu oleks tegemist auraha saamisega. Kui loosipilet oli võetud tulid kõvad emotsioonid nii peategelase kui ka kaasaelajate poolt. Täiesti uus ja vahva kogemus.

Neljapäev on GP-nädalavahetuse esimeseks ametlikuks päevaks. See kulub võistluseelsele tehnilisele kontrollile. F2 klassi kontrolörid jagati 4 rühma: kaks neist kontrollisid autode turvavarustust ja detailide seisukorda etteantud nimekirja alusel; üks grupp kontrollis sõitjate turvavarustust ning üks käis ametlike šabloonidega autode sõitjaruumi (kokpiti) mõõtusid kontrollimas. Teatud kohad auto kerel on ettenähtud mõõtude-joonistega, et tagada sõitjale turvalisus kokkupõrkel ning piisav väljumisruum. Juba paar aastat on kõikides vormeliklassides standartne istmekoorik, millel on ka spetsiaalsed väljatõstmise rihmad. Sellise istme abil saab sõitja stabiilselt autost välja tõsta ja ei tekitata väljatõstmisega uusi vigastusi. Spetsiaalse plaadi ja rihmadega saab ka võistleja pea kinnitada istme külge tagades ka kaela stabiilsuse.
Suures plaanis olid meie kontrollitavad autod ja nende varustus korras. Üksikud küsimused, mille mu nooremad kolleegid pidasid vajalikuks Tehnilisele delegaadile ära märkida, loeti tema poolt kõlbulikeks. Vaid üks auto jäi kontrollimata, sest eilsel uue mootori käivitamisel hakkas see kohe lekkima igasuguseid vedelikke ning täitis nendega ka kokpiti. Seepärast hakkas meeskond täna hommikul uutest tükkidest täiesti uut autot komplekteerima ning nad ei jõudnud sellega valmis ettenähtud ajaks. Selle auto kontroll ootab ees homme hommikul enne esimest treeningut.
Veidi elevust lisas ka ühe F2 meeskonna mehaanik, kes kontrolöridele tulekustuti korrasolekut demonstreeris täiesti naturaalselt- testimise asemel ta hoopis käivitas selle… Eks tal endal tuli auto puhastada kui ka uus kustuti sinna paigaldada.
Päeva aktiivse osa lõpetuseks treenisime veelkord rehvide markeeringute kontrollimist. Ja siis ootasime. Kuna rajal sõitsid oma ringe Safety Car ja Medical Car ning treenisid erinevate situatsioonidega lipukohtunikke, siis kõik inimesed, kes olid raja sees ja ei soovinud või ei saanud jalgsi või ühistranspordiga liikuda, pidid ootama raja avamist. Selleks oli hulk kohtunikke ning ka paarsada ehitajat, kelle töö oli valmis.
Nagu öeldud, olid noored kolleegid väga elevil sellest sündmusest, mida nad teenindavad. Kuna kõigile boksialale pääsemiseks käepaelu ei jagunud, siis nad tekitasid paar trikki, kuidas neid omavahel jagada. Tänu sellele pääsesid nad boksidesse sõitjate autogrammide jagamisele ja ka muidu seda melu nautima. Kõige õnnelikum oli ilmselt üks noormees, kes võttis täna kaasa oma tsiklikiivri, mis on värvitud Martini värvidega. Ja tal õnnestus sinna saada autogrammid nii Sirotkinilt kui Strollilt!

Lõpuks saabusime ka hotelli, tegime hilise õhtusöögi ja kell 21.30 ootab ees veel kiire koosolek. Homme väljub buss juba 7.30. Eile plaanisime Kartikuga täna õhtuks Bakuuga tutvumist, kuid see atraktsioon tuleb vist lükata esmaspäevaks kui enne kohtunikele korraldatavat „tänupidu“ on vaba päev.

 

Värvilisi unenägusid soovides,

Raul

 

Kommenteerimine on suletud.