MTÜ Võidusõiduabi

Eile hilisõhtul toimus meil veel üks erakorraline koosolek. Kuna paar tegelast olid suutnud ennast vigastada ja mõned tegelesid keelatud ajal pildistamisega, siis peeti meile „motivatsioonikoolitus“ teemal, kuidas tuleb ennest säästa ja täita kõiki ettenähtud reegleid.
Kuna täna hommikul väljus buss juba 7:20, siis tähendas see kella 6 ajal tõusmist, et mitte oodata korterinaabrite järgi sansõlme pääsemist. Kuna duši kasutamine ujutab täis terve ruumi põranda, kaasaarvatud ka potiesise, siis on essa olla palju mugavam.
Rajale ja tagasi liikumise logistikaga on siin igapäev uued süsteemid. Sama on see, et buss sõidab. Ning igal rajalõigul ja teenistusel on oma buss sama juhi ja politseinikuga. Tegemist on ju rahvusvahelise ja suure inimeste arvuga üritusega. Seepärast on politseid ja sõjaväge päris palju meie turvamiseks. Sisse- ja väljapääsud nii rajale kui hotellikompleksi on turvaväravate ja turvameeste ning politseinikega. Muutub see, kas meid sõidutatakse mingist väravast läbi koos bussiga või peame jalgsi minema läbi turvakontrolli. Täna õhtul pidime bussile minema jalgsi väljapoole raja territooriumi, sest rada oli õhtul avatud jooksjatele ja nende turvalisuse tagamiseks ei lubatud busse rajale.

F2 kontrolöride päev algas toimekalt. Kõigepealt F2 mõõteplatvormi juures koosolek tänase päeva tegevuste selgitamiseks. Siis peagi esimene treening meie autodele. Mul tekkis treeningu alguses väike probleem kui tundus, et minu skänner ei loe. Väikese sebimise ja kontrolli järel selgus, et ereda päikese käes hajub valguskiir triipkoodi valgele põhjale ära ning aparaat ei loe seda. Et saaks tulemuse kätte, tuleb käe või millegi muuga varjata loetavat kohta ning siis skänner toimib. Essa trenn oli väga rahulik. MP Motorspordi mõlemad autod sõitsid seal vaid ühe komplekti rehvidega.
Pärast seda pidi olema 2,5 tundi vaba, kuid meie pealik pidas vajalikuks teha vahepeal ühe koosoleku. Nimelt oli ikkagi paar inimest meie meeskonnast reegleid rikkunud- keegi tegeles trenni ajal pitlanel pildistamisega ja keegi oli ohtlikult autode vahel karanud ja ka meeskonna tööd seganud. Kvalifikatsiooni ajaks saadeti nad parc fermed korraldama ning nende asemele võeti varus olnud kohtunikud. Asi on siin lihtne ja konkreetne.
Hommikul oli mul võimalus rääkida veidi võistluse tehnilise kontrolli juhi Ilqar Kerimoviga meie meeskonna inimestest, nende tegevusest ja ka ettevalmistusest. Nagu varem kirjutasin, ei ole ju Azerbaidžaanis üldse mootorisporti, mistõttu kohtunikud peavad harjutama ja õppima imiteeritud vahenditega. Seetõttu satub kandidaatide hulka ka mitmeid inimesi, kelle ettevalmistus teoreetiliselt sobib selliseks võistluseks (kui välja arvata mootorispordi kogemuse puudumine), kuid tegelikult ei ole neil tahtmist ja initsiatiivi või on muud meeskonnaga mittesobivad omadused. Seepärast on Ilqaril tulnud iga aasta järel välja vahetada ca kolmandik meeskonnast. Ja nagu näha, pole ka sel aastal kõik inimesed aru saanud, et võistlust ei peeta siin nende jaoks. Kohalikud kohtunikud kuuluvad kõik Baku Marshals Clubi, mis on osa Baku City Circuiti organisatsioonist. Sealtkaudu saavad nad raha ja abivahendeid, et treeninguid ja õppuseid läbi viia ning ka mõnede inimestega sõita välisvõistlustele praktikale. Osalemine võistlusel on neile vabatahtlik, kuid korraldaja poolt jagatakse päris hulk kingitusi, millega inimesi motiveerida. Võimalik, et osa neist ongi kohal vaid sellise motivatsiooni pärast. Päris mitmed, kes kõvasti F1 meeskondade juurde tahtsid, on eilse ja tänase suhteliselt kerge päeva järel juba üsna mossis. Paistab, kuidas nad pühapäevale vastu lähevad kui homne päev võib neil kesta kuni kella 23-ni.

Peale lõunat sõitsid F2 autod juba kvalifikatsiooni. 30 minutiline ajasõit katkestati kahel korral punase lipuga. Teisel korral just pool minutit enne sessiooni lõppu, millega jäi mitmel sõitjal saamata tulemus viimaselt kiirelt ringilt. MP Motorspordi autod olid 10. ja 13. F2 kvalifikatsioon ei ole samuti kontrolöridele liiga pingeline- rehve vahetatakse üldjuhul ühe korra ning kuna boksis viibivad autod tavaliselt mitu minutit, siis on aega rehvide skaneerimiseks piisavalt. Erinevalt F1-st, kus tuleb väga kiiresti tegutseda enne kui meeskond viib rehvid tagumistesse ruumidesse. Samas tuleb seal jälgida, et mehaanikute tööd ja liikumist ei segaks.
Pärast ajasõitu oli parc ferme. Kus osa autodest mõõteplatvormil kaaluti ja šabloonide abil mõõdeti kere mõõtude vastavust reeglitele. Minul ja Carlosel tuli mõõta esikuuiku autodel rehvide temperatuuri ja rõhku. Kolleeg Carlos on huvitav rahvusvaheline kodanik. Sündinud ja pikalt elanud on ta Guatemaalas. Siis elas kümme aastat Kanadas, sest ta ema on sealt pärit. Ning 5 aasta eest kolis ta töö tõttu Abu Dhabisse.
Paari tunniga said kõik FIA delegaatide poolt soovitud kontrollimised tehtud ja meeskonnad hakkasid autosid hooldama homseks võistluseks. Ja meie jälgisime nö esimest reast, kuidas F1 autod oma teist treeningut sõitsid. Saime sõitu jälgida esimese kurvi sees, just pitlanelt rajale sõidu juures. Paljud sõitjad kasutasid seal võimalust stardiharjutuste tegemiseks. Ohutuse tõttu ei lubatud vaadata päris betooni ja turvavõrgu äärest, kuid ka 2m kauguselt sinu ees toimuvat stardiharjutust jälgida oli päris vinge emotsioon. Tõmbas näo naerule küll.

Homme on võimalus tunnike kauem magada kui täna ja ees ootab F2 esimene võistlussõit. Hoiame pöialt MP Motorspordi meeskonnale. Eelkõige, et autod tervelt lõpuni jõuaks. Ja võimalusel ka korraliku tulemusega. Kohati väga kitsas tänavarada on salakaval.

 

Soojade (kella 21 ajal oli väljas 22 kraadi) tervitustega,

Raul

Kommenteerimine on suletud.