Suviste tervitustega jagan muljeid meie tegevustest juulis. Sai osaletud huvitavatel võistlustel ning kaasatud mitmeid uusi inimesi. Mõni täiesti uue tegijana ja mitmed said kogeda uusi ameteid.
Juuli algas MTÜ Võidusõiduabile Soomes Imatras. Seal sõideti taas mootorrataste IRRC etapp. Sel aastal pakkus see mitmeid positiivseid emotsioone: eelmise aastaga võrreldes oluliselt paremat korraldust, Martin Pärtelpojalt suurepärast sõidukiirust Superbike võistlusstartides ning Legendide näidissõidul sai nähe mitmeid iidoleid, kes lapsepõlves andsid selle impulsi, mis pani mind mootorisporti harrastama. Eelkõige 15-kordne ringrajaõidu maailmameister Giacomo Agostini ja tema omaaegne konkurent Phil Read. Lisaks veel mitmeid sõitjaid, kes ka kunagi Imatras GP etappidel startinud.
Eestlastest lipukohtunikke oli sel korral Imatras neli – meie Piretiga ning lisaks auto24ringi päästemeeskonna liige Urmas Mesi ja uustulnuk Ragnar Atonen. Urmas on mitmeid aastaid olnud MTÜ Tehnilised Päästetööd liikmeks ja talle oli ringrajavõistluse sisu tuttav. Seekord tuli tal küll tulekustuti asemel lippu käes hoida. Aga kukkunud tsiklit lükata, rada puhastada ja harjata sai ta ikkagi 🙂 . Ragnarile pakkusime ringrajasõidust kõiki ägedaid emotsioone- meetri kauguselt suurel kiirusel mööduvaid tsikleid, põnevat võistlust, paari kukkumist ja veidi ka korraldajapoolset segadust ning pisikest planeerimatust. Ta ise väitis, et on valmis ka edaspidi oma vaba aega sellise harrastuse jaoks kulutama. See on tore, sest juba käesoleval nädalal peaks Soomes toimuma pressikonverents, kus antakse ametlik info Kouvolasse ehitatava ringraja ja sinna planeeritud Moto GP toimumise kohta. Ja sellestki, milline võimalus on Soomel korraldada F-1 etappi.
Siit lingist näed videot kukkumisest, mis toimus just Pireti ja Ragnari KP-le eelneval lõigul ning lõpetas laupäeval SB stardi punaste lippudega: https://www.youtube.com/watch?v=A5AfleuuVZE
Juuli keskel tegime lühitripi Tartu rallile. Olime abiks Marek Mõistuse juhitud tehnilise kontrolli meeskonnal ning saime seda kasutada praktiliseks meeldetuletuseks enne Palanga kestvussõitu. Palanga meeskonna uutest liikmetest olid kohal Marek Aardevälja, Aili Lepik ja Dan Grišin. Tenel Tilk oli sel päeval seotud oma põhitööga auto24ringil. Täname ralli korraldajat antud võimaluse eest!
Suve olulisemaks võidusõiduks on juba aastaid olnud meile Palanga tänavarajal peetav autode 1000km kestvussõit. Jutale, Piretile ja mulle oli see kümnendaks korraks leedulasi abistada. Nagu varem kirjutasin, olime sel aastal Leedus kohal täiesti uue meeskonnaga. Lisaks Marekile, Ailile, Danile ja Tenelile kuulus raja päästemeeskonda auto24ringi päästejuht ja MTÜ Tehnilised Päästetööd eestvedaja Enn Eberg. Enn Eberg näitas oma professionnalsust reedel kui boksiteel süttis põlema üks Synergy Cupi auto (taanlaste noortesari, mis Palangas osales lisaklassina). Enn oli esimene, kes haaras kustuti ja suutis tulekahju likvideerida enne kui tema leedulastest kolleegid oma kustutitega kohale jõudsid.
Tehnilise kontrolli poolel tegime käesoleval aastal mõned uuendused. Enne võistlust markeerisime autodel mootorid, et võimaliku vahetuse korral oleks see tuvastatav. Nimelt on eelmistel aastatel mitmel korral väidetud, et mõned autod saavad pärast kontrollimist omale suurema kubatuuriga jõuallika. Sel aastal oli meil asjade käigust kontroll ning paar mootorit vahetati meie teadmisel ja need olid reeglitele vastavad.
Siin on video võistluseelsest tehnilisest kontrollist, kus vilksavad läbi kõik meie tehnilise kontrolli kohtunikud: https://youtu.be/JfuqDP6h3UU .
18.-s Palanga kestvussõit oli esimeseks oma ajaloos, kus kõik osalejad kasutasid sama tootja rehve. Hankook tegi korraldajale parima pakkumise ning sai sponsorina ka oma brändi võistluse nime sisse. Üllatav oli see, et nii mõnigi meeskond lootis “dopinguga” (materiaalset)edu saavutada. Mitmel meeskonnal on teistest võistlussarjadest soetatud samasugused rehvid. Nende pettumuseks selgus pärast kvalifikatsiooni tehtud kontrollimisel, et rehvimüüjal on lisaks valgele kleepsule ka muid andmeid, mille järgi õiget rehvi tuvastada. Seejärel tekkis rehvimüüja ukse taha kohe järjekord ning võistluspäevaks olid kõik meeskonnad ostnud välja sellise koguse rehve, millega nad reaalselt 1000- kilomeetrise võistluse peaksid läbima…
Võistlus möödus huvitavalt, paar esikoha taotlejat pidi tehniliste rikete tõttu katkestama. See andis küll lihtsama võimaluse leedulaste Skuba Dream`i Porschel võita, kuid järgmiste kohtade pärast käis heitlus kuni finišijooneni. Vähemalt publiku jaoks. Tegelikult tuvastasid kohtunikud viimase ringi ajal, et belglaste meeskond ei olnud täitnud kahe sõiduvooru vahel kohustusliku puhkeaja nõuet ja nende tulemusest lahutati karistuseks 3 ringi ja nemad jäid poodiumilt välja.
Kahjuks tekkis väike segadus võistluse järel kui leedulastest võistluste juhid ja korraldaja ei saanud omavahel täpset kokkulepet, kuidas ja millal teostada võistlusjärgset kontrolli. Nii tekkis olukord, kus publik tormas üle võistlusraja parc ferme`sse, et oma lemmikuid õnnitleda. Lõpuks saadi siiski kõik autasustatavad poodiumile ja nende autod finisijoonele ning pidu võis alata.
Tänan kõiki meie meeskonnas osalenuid hea meeskonnavaimu ja tubli panuse eest. Aitähh Piret, Juta, Marek, Aili, Dan, Tenel ja Enn! Samuti Malle ja Elizabeth taustatiimina 🙂
Sel nädalal suundume Piretiga Soome, Alastarosse, et taas teha tükike ajalugu. Kuna see on ka Eesti MV etapp, siis näitab stardinimekiri ka suure hulga Eesti võistlejate osalemist. Lisaks kaunistavad West Coast Racing Clubi poolt korraldatavat võistlust ka Soomega seotud tiitlivõistlustel osalejad: Kallio Racing terve oma meeskonnaga ning Hipaanias võistlev Niko Mäkinen konkureerib Superbikel meie Hannes Soomeri ja Martin Pärtelpojaga.
Kohtume Alastaros! (Või septembris auto24ringil!)
Raul Koov