MTÜ Võidusõiduabi

Paar nädalat pärast Saaremaa rallit sai tehnilise kontrolli poolt lugeda autoralli meistrivõistlused lõppenuks. EAL Tehnikakolleegium kontrollis üle Tartu rallil plommitud E-rühma autode mootorid ning EAL Rallikomitee saab ametlikult joone alla tõmmata nii Tartu ralli, Saaremaa ralli kui ka 2016 hooaja EMV/EKV tulemustele. Loodetevasti suudab talvepuhkus kustutada nende inimeste solvumise ja pahameele, kes arvavad, et tehniline kontroll on vaid võistlejate ning mehaanikute kiusamiseks ja kohtunike poolt isikliku vaenu väljaelamiseks. Kontrolli teostatakse siiski sportliku võrdsuse tagamiseks ja erinevate kahtlus(tus)te kõrvaldamiseks. Seetõttu valitigi hooaja viimastel võistlustel kontrollimiseks sõidukeid, mis ei lõpetanud esimeste hulgas, vaid mille suhtes oli konkreetseid küsimusi ja kahtluseid. Näiteks oli Saaremaal ühe võistkonna esindaja juba hotelli saunas kui tuli teade, et nende auto kuulub võistlusjärgsesse kontrolli.

Silveston 49. Saaremaa ralli meeskonda oli kaasatud ka MTÜ Võidusõiduabi kohtunikud. Hooaja eelmistel võistlustel tehnilist ontrolli juhtinud Karmo Uusmaa ja Marek Mõistus olid seekord mõlemad Eestist ära ning seega tuli Raul Koovil võtta see amet üle hooaja viimaseks võistluseks. Lisaks tavapärasele Eesti rallihooaja finaalile oli Saaremaa ralli sel korral ka FIA European Rally Trophy osavõistlus. ERT sellest hooajast käivitunud sari, kus regionaalsete sarjade (meil on selleks Baltic Rally Trophy) parimad võistlevad novembris Austrias toimuval finaalvõistlusel ning selgitavad Euroopa parima rallimeeskonna. Erinevate võistlussarjade erinevad reeglid tekitasid mitmeid arusaamatusi eelkõige neile võistlejatele, kes osalesid vaid EMV arvestuses, kuid pidid toimetama siiski rahvusvaheliste reeglite järgi ja jätsid mõned olulised punktid tähelepanuta.

Pärast paariaastast vahet sai meie meeskond taas teenindada täies mahus rallivõistluse tehnilist kontrolli, mis nõudis suuremat meeskonda. Komplekteerimist alustasime optimistlikult, kuid erinevatel põhjustel jäid mitmed inimesed siiski eemale. Seekord kuulus meie meeskonda ka mitu inimest, kellele see oli esimeks rallivõistluseks kohtunikuna ning mõnele ka suisa esimeseks kogemuseks mootorispordis.
Võistlus sujus väga heas koostöös ralli korraldusmeeskonna, võistluste juhi Gabriel Müürsepa ja žüriiga. Saaremaa rallile tavapärastult soe ja mõnus sügisilm andis võistlejatele võimaluse sõita stabiilsetes ilmaoludes kuni viimaste katseteni. Tänu sellele oli esimesel päeval vaid kaks katkestajat. Suuremad avariid hakkasid toimuma ralli viimastel katsetel kui võeti juba riske oma tulemuse parandamiseks. Õnneks võistlejad suuremaid vigastusi ei saanud ja kahjud olid vaid materjaalsed.

Täname tubli ja mõnusa koostöö eest Urmast, Raivot, Sandrat, Ailit, Marekit, Raiti, Tenelit ja Kaiet.

Mõnusat talvepuhkust soovivad

Raul ja Piret

Kommenteerimine on suletud.