MTÜ Võidusõiduabi

?

Kohe saabuval Võidupühal on viimane aeg anda teada MTÜ Võidusõiduabi tegemistest käesoleval hooajal.
Sel aastal oleme väljunud juba (veidi) rutiiniks kujunenud kalendrist/ ülesannetest ning ka isikkoosseisust. Kuna Raivo ja Alo on seotud rohkem oma ettevõtete juhtimisega ning Sandra välismaale ülikooli astumisega, siis peame oma huviklubi tegevuses tegema samuti korrektuure. Raul on loobunud sel aastal nii Rootsi kui Soome WRC rallil osalemisest ning  ei kandideerinud ka ühelegi F1 etapile. Selle asemel on meil Piretiga rohkem tähelepanu pööratud mootorrataste ringrajasõidule ning erinevatele kestvussõitudele.

Märtsi keskel toimus Itaalias Adria ringrajal TCR kereautode sarja seminar nii võistluste korraldajatele kui tehnilistele kontrollidele. Lisaks viidi samal ajal seal läbi ka erinevate automudelite võrdsustamiseks mõeldud testid. Raul viibis seminaril koos Darius Jonušise ja Martynas Tankeviciusega. Leedulaste Promosportas on TCR klassi „maaletooja“ Baltikumis. Nende eestvedamisel toimuvad ka antud klassi Balti MV-d nii sprindidistantsidel kui kahel kestvussõidul, Palangas ja Pärnus. Balti sarjas saab koguda ka üldpunkte EM arvestuseks. Selle finaalvõistlus on sügisel Adria ringrajal ning kokkuvõttes kolm esimest võistlejat saavad auhinnaks auto! Igaüks oma võistlusauto tänavasõidu versiooni.
Märtsi lõpus korraldasime koos SA Pärnu Haigla ja MTÜ Tehnilised Päästetööd inimestega päästekoolituse auto24ringil. See oli juba 8.-s koolitus, mis mõeldud mootorispordi meedikutele, päästjatele ja kohtunikele !

Hiljemalt aastal 2019 peaks Soomes valmival uuel Iitti ringrajal toimuma Moto GP MM-etapp. MTÜ Võidusõiduabi on võtnud eesmärgiks olla seal korraldusmeeskonnas kohal oma kohtunikebrigaadiga. Jõudumööda toetab seda projekti ka EMF Ringrajakomisjon. Selle tõttu oleme suunanud fookuse rohkem tsiklite ringrajavõistlustele ja koostööle soomlastega. Samuti oleme koos EMF Ringrajakomisjoni ning Vihurmoto ja Marko Rohtlaanega korraldamas 9. septembril mootorratastele Eestis uut võistlust- kestvussõitu. 200 miilisel distantsil (100 ringi Pärnus) osalevad 2-3 liikmelised meeskonnad. Võistelda saab nii ühise rattaga (endurance klass) kui ka iga võistleja oma rattaga (relay klass).
Et kõiki neid teemasid paremini siduda ja vähendada võimalikke bürokraatlikke tõkkeid, astusime koos Piretiga Turus tegutseva West Coast Racing Clubi liikmeteks ning taotlesime endale Soome Mootoriliidu litsentse. Kuigi meil on Soomes läbitud A-taseme koolitused, siis esialgu väljastati meile B-taseme litsentsid. A-taseme saamiseks pidime kevadel osalema mõnel SML-i võistlusel ettenähtud ametis, et saaksime vajalikud praktikapunktid kätte.
Mai keskel olimegi ametis Virtasalmis Motoparki rajal toimunud soomlaste 200-miili kestvussõidul. Lisaks täiendasid meie meeskonda ka Tenel ja Timmo Tilk auto24ringilt. See oli hea „treeninglaager“ nädal enne Eesti MV esimest etappi kui ka kogemuste saamiseks meie enda kestvussõidu läbiviimisel. Motoparkis oli stardis 28 meeskonda (eelmisel aastal oli vaid 13). Sealhulgas ka üks noorsõitjatega võistkond Moto3 ratastega ning paar meeskonda täiesti harrastajate tasemelt. Aeglasemad rattad või väiksem kogemus ei tähendanud lõpuprotokollis sugugi viimast kohta.
Sel nädalal saime WCRC-lt teate, et SML on meie kogemust lugenud nüüd piisavaks ja meile vormistatakse A-taseme litsentsid.
Mai lõpus toimus Eesti ja Balti MV etapp motoringrajas, mida seekord korraldasid koostöös A2Racing ja EMF Ringrajakomisjon. Meeldivalt üllatas suur võistlejate hulk. Heameel on märkida, et uute sõitjate kaasamiseks loodud Vihurmoto Rahvaliiga oli kohe esimesel võistlusel populaarne- stardis 14 võistlejat.

Alates juulist läheb meie kalender taas tihedaks. Alustame Imatras peetava IRRC (tänavaringradade EM) etapiga. Kuigi lipukohtunik täidab vaid oma neutraalseid kohustusi, on siiski teine emotsioon olla oma postil kui kaasmaalane osaleb põhiklassis võidu selgitamisel. Äksi MC39 klubi sõitja Martin Pärtelpoeg on liitunud sel hooajal Vihurmoto meeskonnaga ning osaleb oma BMW rattaga Superbike klassis. Esimeselt etapilt Hollandist tuli Martin koju 4. kohaga. Imatra on vaid 300km Helsingist. IRRC ON piisavalt äge võistlus, et võtta see oma väikese puhkuse kavasse. Motomatkajatele on kohapeal ka eraldi laager jm lõbustused. Ning kindlasti väärib ka Martin rohkem kaasmaalastest pöidlahoidjaid raja äärde kui seda on 3-5 eestlasest kohtunikku. 7.-9.juulil kohtume Imatras!

Pärast Imatrat aitame kaasa kodumaisele rallisarjale ning osaleme lühendatud kava ja uute inimestega  ka Tartu rallil. Kohe pärast seda sõidame Leetu, et uuenenud meeskonnaga toetada Palanga 1000km autode kestvussõidu läbiviimist.
Augusti algul ootab meid taas uus väljakutse: 4.-6.agustini toimub Soomes Alastaros motoringraja Soome ja Eesti MV etapp, mille korraldab „meie koduklubi“ ehk WCRC. Tänu värskelt saadud litsentsidele oleme Piretiga seal ametis võistluste juhtidena.
Augustis peaks toimuma Riias autode BaTCC etapp, kus on eraldi arvestus TCR klassile ning MTÜ Võidusõiduabi viib läbi selle klassi tehnilise kontrolli.
9.-10.septembrini on Pärnu ringrajal kavas suurem motoringraja festival, kus laupäeval toimub kestvussõit ja pühapäeval selguvad Eesti ja Balti meistrid. Lisaks peaks olema rajal ka Mini GP noored võistlejad.
2017 Tartu Rattamaratoni peame vahele jätma, sest septembri neljandal nädalavahel oleme hoopis auto24ringil. Seekord siis autode 1000km kestvussõit. Korraldamisel teevad koostööd A2Racing ning leedulaste Promosportas st Palanga võistluse korraldaja. Nädalavahetuse lõpetavad BaTCC sarja kereautode stardid.

 

Suvistest kordaminekutest ja emotsioonidest loodame teada anda operatiivsemalt.
Kohtume rajal!

 

MTÜ Võidusõiduabi, Raul ja Piret

Kommenteerimine on suletud.