MTÜ Võidusõiduabi

 

13.-14 aprillil korraldasid Ramasec OÜ, auto24ring ja MTÜ Võidusõiduabi juba 9. korda Pärnu ringrajal päästekoolituse. Aastatetagune esimene õppus sisaldas vaid ühe auto põletamist- kustutamist. Sealt edasi on programm täienenud nii teooria kui ka erinevate praktiliste tegevustega meedikutele, päästjatele ja rajakohtunikele ning kestvus hõlmab kahte pikka päeva. Võime uhkusega öelda, et auto24ring on Baltikumi ja Soome regioonis ainus ringrada, kes korraldab sellise mahu ja ettevalmistusega päästeõppust.

Korraldajate rõõmuks oli sel aastal väga suur huvi ja kuulajaid-õppijaid tuli kohale üle 20. Suurima esinduse saatis SA Pärnu Haigla, kelle meeskonnaga on ringrajal juba mitmeid aastaid väga hea koostöö. Tore oli näha õppurite hulgas ka Häirekeskuse ning politsei esindajaid. Nemad andsid väga hea tagasiside ning loodavad, et neil on saadud teadmisi kasutades ka lihtsam tulevaste mootorispordisündmuste ajal plaane koostada ning häiretele reageerida.

Kuulajateks olnud kohtunikele lisasime uuendusena sel korral ka mootorispordi kohtunike põhitaseme koolituse.

Oma kogemusi ja teadmisi jagasid Andres Hall (auto24ring), Enn Eberg (Ramasec OÜ), Piret Koov ja Raul Koov (MTÜ Võidusõiduabi), Raul Jalast ja Lemmo Jonuks (SA Tartu Kiirabi).

https://youtu.be/fC_44RIYy-g

https://youtu.be/vnnsSRptpKI

 

Erinevate mootorispordivõistluste korraldajatele saame anda hea uudise- nimelt pakub MTÜ Võidusõiduabi nüüd abi ka ohutusplaanide koostamisel ning päästemeeskonna komplekteerimisel teie vajadustest lähtuvalt.

Avatud registreerimisega mootorispordivõistlused on Eesti seadusandluse kohaselt avalikud üritused ning vastavaid nõudeid peavad järgima kõik  korraldajad. Selleks on vaja koostada turva- ja ohutusplaanid ning saada neile ka asjaomaste ametite kooskõlastused. Meie koostööpartnerid saavad pakkuda teile turvalitsentsi omava ettevõtte poolt koostatud ohutusplaani. Lisaks on meil  võimalik mehitada ja tagada professionaalse varustusega päästemeeskonnad, mille liikmed on saanud ettevalmistuse tegutsemiseks just mootorispordivõistlustel.

Näiteks üks teema, millele enamasti võistluse korraldamisega seoses ei mõelda: tänu paiknemisele Pärnu lennujaama kõrval asub auto24ring lennukeelu tsoonis. Kui korraldaja kasutab (või plaanib lubada) droonidega filmimist, siis tuleb selleks saada kooskõlastus ka Lennuametist ning täita väga täpselt droonide lennutamise norme.

Kuna Eesti on väike, siis asuvad mitmed traditsioonilised võidusõitude korraldamise paigad sarnases keelutsoonis. Pisiasi, millele tavapäraselt ei mõelda.

Lisaks kõik muud “tavapärasemad” riskifaktorid- kas kohalolev “päästemeeskond” tõesti tagab ohutuse vaid kerghaagise, ühe 6kg käsikustuti ja sõrgkangiga; kas abijõudude liikumiseks on ühendusteed avatud või jääb kiirabiauto või tuletõrje seisma pealtvaatajate poolt kinnipargitud teede tõttu; kas kohalik haigla, päästekeskus ja politsei teavad, et nende teeninduspiirknnas on suurendatud riskiga rahvaüritus, mis võib tühjendada ühe hetkega kogu piirkonna päästeressursi; kas võistlust teenindav arst on loomaarst või teab ka tegelikult midagi inimeste traumade käsitlemisest jne.

Edukat ja ohutut hooaega ning ladusat koostööd soovib MTÜ Võidusõiduabi!

Kommenteerimine on suletud.