MTÜ Võidusõiduabi

Bakuu GP. Laupäev.

28.04.2018

Laupäev on GP-nädalavahetusel lisaklassi(de)le esimese võistlusstardi päevaks ning F1-le kolmandaks vabatreeninguks ja kvalifikatsiooniks. Bakuus on kavas vaid üks lisaklass, see on F2. Meie klassi stardieelseks koosolekuks kogunedes nägime Ametlikul Teadetahvlil võistluste juhtide eilseid otsuseid. Selgus, et minu ja Carlose rehvirõhkude mõõtmisel oli ka üks ohver- nimelt auto nr 17 rehvide rõhud olid olnud lubatust madalamad ja tema ajasõidu tulemus tühistati. Samuti tühistati autode nr 11 ja 12 tulemused, sest nende meeskond oli kasutanud ajasõidul pitlanel 13 inimest lubatud 12 asemel. F2 autod startisid keskpäeval. Meie ülesandeks oli rehvide kontroll esmalt pitlanel enne rajale suundumist. Seejärel sõitsid autod ühe soojendusringi ning osa neist tuli tagasi pitlanele ja osa suundus otse stardijoonele. Kõik neist vahetasid veelkord teise komplekti rehve, millega ka starditi. Vahepealseks ringiks all olnud rehvid võeti kasutusele sõidu teises pooles pärast kohustuslikku boksipeatust. Nagu karta oli, pakkus F2 autode võidusõit ohtralt sündmuseid ja emotsioone. Mitu autot jäi stardijoonele seisma. Mecachrome toodetud uued mootorid on suhteliselt kehvad, lisaks nõrgale töökindlusele kipuvad nad ka kergesti välja surema. Noortele uljastele sõitjatele kohaselt tehti ka mitmeid avariisid ning kurvidest väljasõite; rajal käis kahel korral Safety Car. Äksi oli palju ja seis muutus pidevalt. MP Motorspordi sõitjatele ei sujunud sõidu algus eriti hästi, kuid lõpuks platseerusid Ralf Boschung ja Roberto Merhi 7. ning 8. kohale. See annab neile siis homseks stardiks esirea kohad, sest tänane esikaheksa stardib vastupidises järjekorras. Tänase võistlussõidu järgselt saime Carlosega uuesti kontrollida mõnedel autodel rehvide rõhkusid. FIA tehnilisel delegaadil tekkis taas küsimus ühe auto ühe rehvi kohta. Seekord oli madalama rõhu põhjuseks torke saanud ja kergelt lekkiv rehv ning karistust ei järgnenud. Lisaks kontrolliti mitmel autol põhja all olevat nn. kulumisplaati. See on spetsiaalne vineertahvel, mis tohib kuluda sõidu jooksul vaid teatud protsendi. Sellega välistatakse autode liiga madalaks reguleerimist ja seeläbi parema aerodünaamika saamist. Samadel autodel kontrolliti ka pidurite vastavust reeglitele ja paaki jäänud vajaliku minimaalse kütusekoguse olemasolu. Kui meie autode kinnise pargi aeg sai läbi, hakkasid peagi ka vormel 1 autod homseks stardikohti välja sõitma. Pärast seda saime tulla rajakohtunikke vedava bussiga hotelli. F1 meeskondade kontrolöride tööpäev võib kesta täna kella 23ni. See on viimane aeg, mil meeskond peab tänaseks lõpetama autode hoolduse. Meie Carlosega kasutasime võimalust pärast õhtusööki külastada teisel pool teed asuvat populaarset Maf lounge´i ja nautisime veidi kohalike õllemeistrite pruulitud jooki. Värskelt saabunud homse päevaplaani järgi ongi homme pühapäev- bussid väljuvad alles kell 9:30. Seega märkimisväärselt hilisem ärkamine kui eelnevatel hommikutel. Ja siis on F2 autodel teine võistlusstart. Loodetavasti ei raiska MP Motorspordi võistlejad oma häid stardikohti ära ning suudavad lõpetada taas tervete autodega väärikatel positsioonidel. Kindlasti pakub põnevust ka võistluse põhiklass, F1. Loodan väga, et Kimi Räikkonen ei tee tänasega sarnaseid sõiduvigu ning saab hoopis parema lõpukoha kui tänane ajasõit talle pakkus.   Kaunist õhtut soovides, Raul

Bakuu GP. Reede.

27.04.2018

Eile hilisõhtul toimus meil veel üks erakorraline koosolek. Kuna paar tegelast olid suutnud ennast vigastada ja mõned tegelesid keelatud ajal pildistamisega, siis peeti meile „motivatsioonikoolitus“ teemal, kuidas tuleb ennest säästa ja täita kõiki ettenähtud reegleid. Kuna täna hommikul väljus buss juba 7:20, siis tähendas see kella 6 ajal tõusmist, et mitte oodata korterinaabrite järgi sansõlme pääsemist. Kuna duši kasutamine ujutab täis terve ruumi põranda, kaasaarvatud ka potiesise, siis on essa olla palju mugavam. Rajale ja tagasi liikumise logistikaga on siin igapäev uued süsteemid. Sama on see, et buss sõidab. Ning igal rajalõigul ja teenistusel on oma buss sama juhi ja politseinikuga. Tegemist on ju rahvusvahelise ja suure inimeste arvuga üritusega. Seepärast on politseid ja sõjaväge päris palju meie turvamiseks. Sisse- ja väljapääsud nii rajale kui hotellikompleksi on turvaväravate ja turvameeste ning politseinikega. Muutub see, kas meid sõidutatakse mingist väravast läbi koos bussiga või peame jalgsi minema läbi turvakontrolli. Täna õhtul pidime bussile minema jalgsi väljapoole raja territooriumi, sest rada oli õhtul avatud jooksjatele ja nende turvalisuse tagamiseks ei lubatud busse rajale. F2 kontrolöride päev algas toimekalt. Kõigepealt F2 mõõteplatvormi juures koosolek tänase päeva tegevuste selgitamiseks. Siis peagi esimene treening meie autodele. Mul tekkis treeningu alguses väike probleem kui tundus, et minu skänner ei loe. Väikese sebimise ja kontrolli järel selgus, et ereda päikese käes hajub valguskiir triipkoodi valgele põhjale ära ning aparaat ei loe seda. Et saaks tulemuse kätte, tuleb käe või millegi muuga varjata loetavat kohta ning siis skänner toimib. Essa trenn oli väga rahulik. MP Motorspordi mõlemad autod sõitsid seal vaid ühe komplekti rehvidega. Pärast seda pidi olema 2,5 tundi vaba, kuid meie pealik pidas vajalikuks teha vahepeal ühe koosoleku. Nimelt oli ikkagi paar inimest meie meeskonnast reegleid rikkunud- keegi tegeles trenni ajal pitlanel pildistamisega ja keegi oli ohtlikult autode vahel karanud ja ka meeskonna tööd seganud. Kvalifikatsiooni ajaks saadeti nad parc fermed korraldama ning nende asemele võeti varus olnud kohtunikud. Asi on siin lihtne ja konkreetne. Hommikul oli mul võimalus rääkida veidi võistluse tehnilise kontrolli juhi Ilqar Kerimoviga meie meeskonna inimestest, nende tegevusest ja ka ettevalmistusest. Nagu varem kirjutasin, ei ole ju Azerbaidžaanis üldse mootorisporti, mistõttu kohtunikud peavad harjutama ja õppima imiteeritud vahenditega. Seetõttu satub kandidaatide hulka ka mitmeid inimesi, kelle ettevalmistus teoreetiliselt sobib selliseks võistluseks (kui välja arvata mootorispordi kogemuse puudumine), kuid tegelikult ei ole neil tahtmist ja initsiatiivi või on muud meeskonnaga mittesobivad omadused. Seepärast on Ilqaril tulnud iga aasta järel välja vahetada ca kolmandik meeskonnast. Ja nagu näha, pole ka sel aastal kõik inimesed aru saanud, et võistlust ei peeta siin nende jaoks. Kohalikud kohtunikud kuuluvad kõik Baku Marshals Clubi, mis on osa Baku City Circuiti organisatsioonist. Sealtkaudu saavad nad raha ja abivahendeid, et treeninguid ja õppuseid läbi viia ning ka mõnede inimestega sõita välisvõistlustele praktikale. Osalemine võistlusel on neile vabatahtlik, kuid korraldaja poolt jagatakse päris hulk kingitusi, millega inimesi motiveerida. Võimalik, et osa neist ongi kohal vaid sellise motivatsiooni pärast. Päris mitmed, kes kõvasti F1 meeskondade juurde tahtsid, on eilse ja tänase suhteliselt kerge päeva järel juba üsna mossis. Paistab, kuidas nad pühapäevale vastu lähevad kui homne päev võib neil kesta kuni kella 23-ni. Peale lõunat sõitsid F2 autod juba kvalifikatsiooni. 30 minutiline ajasõit katkestati kahel korral punase lipuga. Teisel korral just pool minutit enne sessiooni lõppu, millega jäi mitmel sõitjal saamata tulemus viimaselt kiirelt ringilt. MP Motorspordi autod olid 10. ja 13. F2 kvalifikatsioon ei ole samuti kontrolöridele liiga pingeline- rehve vahetatakse üldjuhul ühe korra ning kuna boksis viibivad autod tavaliselt mitu minutit, siis on aega rehvide skaneerimiseks piisavalt. Erinevalt F1-st, kus tuleb väga kiiresti tegutseda enne kui meeskond viib rehvid tagumistesse ruumidesse. Samas tuleb seal jälgida, et mehaanikute tööd ja liikumist ei segaks. Pärast ajasõitu oli parc ferme. Kus osa autodest mõõteplatvormil kaaluti ja šabloonide abil mõõdeti kere mõõtude vastavust reeglitele. Minul ja Carlosel tuli mõõta esikuuiku autodel rehvide temperatuuri ja rõhku. Kolleeg Carlos on huvitav rahvusvaheline kodanik. Sündinud ja pikalt elanud on ta Guatemaalas. Siis elas kümme aastat Kanadas, sest ta ema on sealt pärit. Ning 5 aasta eest kolis ta töö tõttu Abu Dhabisse. Paari tunniga said kõik FIA delegaatide poolt soovitud kontrollimised tehtud ja meeskonnad hakkasid autosid hooldama homseks võistluseks. Ja meie jälgisime nö esimest reast, kuidas F1 autod oma teist treeningut sõitsid. Saime sõitu jälgida esimese kurvi sees, just pitlanelt rajale sõidu juures. Paljud sõitjad kasutasid seal võimalust stardiharjutuste tegemiseks. Ohutuse tõttu ei lubatud vaadata päris betooni ja turvavõrgu äärest, kuid ka 2m kauguselt sinu ees toimuvat stardiharjutust jälgida oli päris vinge emotsioon. Tõmbas näo naerule küll. Homme on võimalus tunnike kauem magada kui täna ja ees ootab F2 esimene võistlussõit. Hoiame pöialt MP Motorspordi meeskonnale. Eelkõige, et autod tervelt lõpuni jõuaks. Ja võimalusel ka korraliku tulemusega. Kohati väga kitsas tänavarada on salakaval.   Soojade (kella 21 ajal oli väljas 22 kraadi) tervitustega, Raul

Oleme kohal

FIA uudised

Sõbrad

Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon tähistab täna uhkusega Kalevi suursõidu 65. juubelit!🥳🏍️Legendaarsest Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrajal toimunud esimesest Kalevi moto- ja autospordi suurvõistlusest möödub täna, 20. septembril juba 65 aastat! Kalevi Suursõit on kindlasti läbi aegade üks legendaarsemaid Eesti spordivõistlusi, mida on oma tippaegadel Pirital vaatamas käinud üle 100 000 inimese ning on nimetatud õigusega ka suureks spordi laulupeoks. Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrajal on võistelnud palju motolegende ja Kalevi Suursõidust on vändatud Eestis ka paar legendaarset filmi (näiteks „Vallatud Kurvid“).Seega on tegemist on kindlasti Eesti kultuuri- ja spordiloo väga olulise ja märgilise sündmusega, mis väärib tähistamist!“Head spordisõbrad, algamas on Pirita-Kose-Kloostrimetsa suursõit...“Palju õnne kõigile spordi ja eriti motosõpradele Kalevi Suursõidu 65 juubeli puhul!🥳Eesti Mootorrattaspordi FöderatsioonFoto: MOMU arhiiv ... See MoreSee Less
View on Facebook