MTÜ Võidusõiduabi

????????????

Meie toas oli täna varajane äratus kui Marek pidi Norra piiri äärde jõudmiseks teele asuma juba kl. 6:15. Nagu (kahjuks) selliste tavapärasest graafikust erinevate kohustustega kipub olema, siis jäid nad koos taanlase Christianiga ilma hommikusöögita. Esimese päeva põhjal tundub, et kohtunike toitlustamine ongi üheks suureks probleemiks sellel võistlusel ning selle planeerimine on selgelt nõrgem võrreldes kogu muu värgiga tehnilises kontrollis.
Ööbimiseks on meil kohad vanaaegses kasarmus asuvas lihtsas rännumeeste majutusasutuses. Tualett ja dušid on koridoris, kuid majas on lift ja wifi, ning kõik on puhas, hubane ja mugav. Hommikusöögiks oli improviseeritud alumisel korrusel lihtne toidupakkumine: võileivamaterjal ja helbed- müslid ning mahlad ja kuumad joogid. Päeval söödeti meid ralli peakorteri kõrval asuva hotelli restoranis. Selleks anti vastavad talongid, kuid ei lubatud selga jätta tehnilise kontrolli eraldusvesti. See söögikoht olevat tegelikult mõeldud vaid ralli juhtidele ja tähtsatele külalistele ning meid sõime seal salaja. Arusaamatu värk. Arusaamatu on ka see, et võistluse heaks töötavate inimeste toitmine on jätkuvalt paljudele korraldajatele ikkagi nii suur peavalu ja ebameeldiv kohustus.

Kell 9 alustasime hoolduspargis tehasemeeskondade autode ja varustuse kontrolliga. See osa sujus ladusalt.
Kella 15-st jätkasime tööd juba ühes tehnoülevaatuspunktis, kuhu saabusid kõik ülejäänud võistlejad. Kui paljudel võistlustel hakkab ajakava venima P2 ja P3 tagumise poole sõitjatega ning eriti rahvusliku rühma autodega, siis seekord tekkis ootamatu tõrge juba varem. Nimelt ei läbinud esimesel katsel kontrolli pea-aegu ükski R5 klassi autode turbosüsteemi rõhuklapp. See nn. pop-up klapp peab avanema 1,5 barise rõhu juures. Põhjuseks oli liiga külm ilm. Nimelt oli enamik autosid seisnud külmas ja toodud kohale treileriga. Hädast aitas välja rõhuklappide soojendamine (näiteks mehaanikute auto salongi soojendusega), kuid see võttis aega. Samuti paistis, et rohkem oli probleeme uute, käesolevaks aastaks toodetud klappidega. Igatahes said tasapisi ka need autod kontrollitud- plommitud.

Võistlejaterivi tagumises pooles lisandus erinevaid remondikorraldusi. Paljudele oli üllatuseks, et selle aasta algusega muutus kohustuslikuks ka autorallis auto peavoolu lüliti. Samuti tulekustutite kinnitamiseks lisandunud uued nõuded. Aga loomulikult oli hulk ka tavapärasemaid puuduseid- turvapuuri keevitused, aegunud ohtusvarustus, puuduvad porilapid või vajalik lisavarustus (lumelabidad, esmaabipakendid, ohukolmnurgad/ signaallambid jms).
Karmo Uusmaaga leppisime kokku, et kohe pärast Rootsi rallit katsume EAL Tehnikakolleegiumiga kokku leppida ja avaldada tingimused, kuidas ja millal FIA poolt muudetud reeglid meil rahvuslikul tasemel kohustuslikuks muutuma hakkavad. Samuti tahame avaldada mõned selgitused ja tõlgendused turvapuuride valmistamise kohta.

Väikese viivitusega sai meie tööpäev läbi veidi pärast kella 9 õhtul. Homne päev on ootamise päev. Nimelt tuli tänase rajaga tutvumise järel sõitjatelt väga palju kriitikat. Ilmaennustus on järgmisteks päevadeks muutunud taas lahjemaks ning korraldajad on suure küsimärgi ees. Homme õhtul selgub, kas ralli üldse toimub. Ja kui toimub, siis on karta, et sellest jääb veelgi kiiruskatseid vähemaks.

Tervitustega ootusärevast Karlstadist,

Raul Koov

Kommenteerimine on suletud.