MTÜ Võidusõiduabi

Niiiii vara ei tohi ikka inimesi üles ajada! Kell 4:30 ei ole väga mõistlik aeg ärkamiseks. Selline meie hobi juba on- kui esimene hooldus algab kell 6:10, siis peavad ka kohtunikud olema selleks ajaks kohal.
Ford võttis asja rahulikult, mingeid osi hommikul ei vahetatud ning mehed saadeti rajale. Väike segadus oli Raidi valvatava itaallase Bertelliga. Tema autot hommikul hooldusse ei tulnud. Eile õhtul pikas hoolduses vahetati autol turbo. Korra räägiti, et mingil teadmata põhjusel võttis ta Rally2-e ehk 3-tunnilise pika remondiaja, mis oleks tähendanud talle tänase võistluspäeva vahelejätmist.
Kuna teised P1 autod olid hoolduse läbinud, siis istusime autodesse ning suundusime Hagforssi. Seal pidi toimuma tänane ratastevahetuse ja lisalaternate paigaldamiseks mõeldud kiirhooldus. Teel sinna rääkis kohalik ralliraadio, et Bertelli on ralli pooleli jätnud. Selgituse avaldas ta oma FB lehel: talle ei meeldinud, et selle nädala jooksul kui tehti tähtsaid otsuseid ralli tomumise/ mittetoimumise üle, siis ei kaasatud sinna ühtegi võistlejat. Kuigi ilm lubas võistelda ning rada läks ka sadanud lume tõttu veelgi paremaks, siis tema pidas vajalikuks oma käitumisega kaitsta sõitjate õiguseid ning viidata FIA ja korraldajate väidetavale kallutatusele.
Kui Karstadist lahkusime suure kiiruga, siis Hagforssi jõudsid tehnilised kontrolörid 2 tundi enne autode saabumist… Alustuseks istusime kohalikus tanklas ja tekitasime nende toiduletile kassat. Teise tunni veetsime hooldusala juures jalgu kõlgutades. Hooldus ise sujus rahulikult. Paaril meeskonnal oli küsimus, kas nad sõitjatele võivad näiteks sööki-jooki autosse kaasa panna. Reeglite järgi on selline tegevus keelatud ning meeskondadel tuli sellega leppida. Ilm oli imekaunis- päike paistis ning tuulevaikuses ei tundunud ka -5 külmana. Kuigi antud üritus toimus keskpäeval ja üsna linna keskel, siis pealtvaatajaid oli üsna napilt. Ainsad lippudega fännid kandsid kaasas sini-must-valget ning olid tulnud Tänakut toetama.
Samal ajal oli Marekil pikem tegevus Sander Pärna mehaanikute jälgimisega. Sandri autol oli eile mitu tehnilist riket. Mootori jahutusvedelik oli radiaatorilekke tõttu välja voolanud, kuid elektroonika ei näidanud hoiatust ja Pärn sõitis „kuiva“ mootoriga päris pika maa. Eile vahetati küll radiaator, kuid mootor oli viga saanud ja Rally2-ga katsuti nüüd see uuesti töökorda saada.

Pärast hooldust sõitsime lähedalasuvasse restorani, kus saime korraldaja kulul päris korraliku valikuga rootsi-lauast hea kõhutäie süüa. Ka õhtusöögid on meile nüüd korraldatud ühes hoolduspargi lähedal asuvas nn. lõuna-restoranis (lunch-restorange), mis tavapäraselt on mõeldud töörahva toitmiseks. Meie jaoks on see avatud ka kella 16 ja 18 vahel. Seal toidule valikut ei ole, kuid pakutav on maitsev; eriti tuleb kiita nende pagarit, kes on küpsetanud erinevaid magussaiu.

Ja siis tekkis meil 2 tundi päris vaba aega, millega sai hostelis veidi korvata varast äratust.
Õhtuse hoolduse ajaks oli selge, et juba hommikul tugeva avarii teinud Camilli Fordi ei hakata remontima. Mina sain seekord eriülesande- läksin hoolduspargi alguses asuvasse Technical Zone`i , kus pidin kontrollima kõikide (turboga) autode turbo plomme ja markeeringut. Minu asemel valvas Östbergi mehaanikute tööd teine kohtunik.

Homme on eelmistega võrreldes väga lõbus päev. Kahest planeeritud kiiruskatsest jääb üks ära. See thendab hommikuse hoolduse algust kella 8 asemel hoopis 9:40. Pärast ainsat kiiruskatset toimub veel poodiumi-eelne autode „ilusakstegemise“ hooldus. Ning pärast poodiumit on meie kord kontrollida FIA delegaadi valitud autode vastavust tehnilistele nõuetele.

Sõbralikku sõbrapäeva,

Raul

Kommenteerimine on suletud.