Et maailma asjad oleks tasakaalus, siis sõbrapäeva hommikul saime teha selle ralliaja pikima une.
Hommikune 15- minutiline hooldus kulus Östbergi mehaanikutel taas vaid auto kontrollimisele. Korraks läks ärevaks ja kiireks kui selgus, et vasaku esiamortisaatori ülemine kinnitus loksub. Minutiga oli see uue vastu vahetatud ning mehaanikud said sõitjad teele saata.
Päeva ainsa kiiruskatse järel oli veel 10 minutit autode puhastamiseks ja ilusa välimuse andmiseks ning siis sõideti poodiumile.
Võistlusjärgsesse kontrolli võeti seekord 4 autot. WRC 2 esimest, VW ja Hyundai. Kuna WRC2 kaks esimest olid Fordid, siis võitja Evansi autole lisaks võeti kontrolli kolmanada koha saanud Esa-Pekka Lappi Škoda.
Rootslastel oli vahetult enne rallit haigestunud mitu kogenud tehnilise kontrolli kohtunikku ning seetõttu oli Hakanile ja Annale suureks abiks eestlaste kohalolek. Seetõttu jagati meid erinevate autode juurde vastutava kontrolörina. Minul oli võitjaauto VW, Marekil 2. koha Hyundai ning Raidil Škoda. FIA ei nõua enam lõpuprotokollidesse kõikide mõõtmiste tulemuste kirjutamist ning piisab vaid vastavuse kinnitamist. Lisaks on vaja märkida homologatsiooni versiooni ja konkreetse joonise number.
Tänu sellele said kõik autod kontrollitud ca 1,5 tunniga. Kontrollitavaid positsioone oli kõigil kokku 25. Osa neist vaid plommide kontroll, kuid lisaks erinevad sõlmed tagatiiva mõõtudest kuni amortide detailideni. Mootoreid- käigukaste seekord ei kontrollitud, sest need peavad olema kasutusel mitmel MM-etapil ja on plommitud.
Pärast tehnilise kontrolli lõppu oli veel vastastikune tänamine nii FIA tehniliste delegaatide kui ka võistluse tehnilise kontrolli juhtidega. Just tehnilise kontrolli lõpuks tuli rootslastele ka uudis, et Rootsi ralli on WRC promotooriga sõlminud lepingu ka järgmiseks kolmeks aastaks. Ja meie saime juba suulise kutse järgmiseks talveks.
Tervitustega Karlstadist,
Raul, Marek ja Rait