MTÜ Võidusõiduabi

Toimekas suvi on jõudnud juba üle mõttelise keskjoone. Erinevaid toimetusi on meil olnud nii palju, et tehtud võistlustest muljetamiseni polegi jõudnud veel.

Juuli algas MTÜ Võidusõiduabi kohtunikele auto24ringil, kus toimusid motoringrajasõidu Eesti ja Soome MV etapid. Selleks võistluseks sai soomlastega küsimusi kooskõlastatud juba talvest alates. Ikkagi leidus kohapeal küsimusi, millest keegi oli aru saanud teistmoodi või ei olnud vajalikku infot edastatud selle adressaadile jne. Õnneks ei olnud lahendamata küsimused täiesti lahendamatud ning kõik sujus kokkuvõttes hästi.
Tänu soomlaste ja baltlaste ühisvõistlusele oli joonel kokku üle 140 võistleja. Võistused olid tihedad ja põnevad. Korraldusmeeskonna panid proovile nii suur õlireostus, vahelduv ilm kui ka mitmed kukkumised. Õlireostuse ja kukkumistega edukas toimetulek näitas, et A2 Racing MTÜ võistluse korraldajana oli planeerinud vajalikke ressursse piisavalt. Rajameeskonna, võistluste juhtimise, MTÜ Tehnilised Päästetööd meeskonna ja SA Pärnu Kiirabi koostöö sujus hästi ning avariid- kannatanud said kiiret ja professionaalset abi. Siin on kindlasti oluline osa meie kevadistel ühiskoolitustel. Vaid mõned stardid vajasid lühendamist ning ajakava püsis suhteliselt planeerituna.
Võistluste juhina tänan hea koostöö eest ka võistluste žüriid ja SMLi järelvaatajana töötanud Tapio Nevalat. Üheks Soome MV žürii liikmeks oli Piret Koov, kellel tuli täita lisaks ka mitmeid kirjutamata lisaülesandeid nii tõlgi kui ka nö. „kohaliku esindajana“- st. lahendada küsimusi Eesti ja Soome erinevate reeglite ja tavade vahel. Tänu sellele õnnestus hoida ajakava õiges rütmis ja võistlus ei veninud. Tarmo Klaar komentaatorina ja Toomas Rosar ajamõõtjana näitasid kõrget taset ja rahulikku närvi, et anda edasi ja fikseerida vajalik info ning tulemused just sellistena nagu neilt mitmel erineval moel seda nõuti.

Juuli kolmas nädal möödus meil tavapäraselt Leedu kuurortlinnas Palangas, kus seekord oli autode kestvussõidu pikkuseks 1006km. Kahe lisaringi põhjuseks oli TV6 lisandumine sponsorite nimekirja.
Sellel aastal oli tehnilises kontrollis vaid eestlastest koosnev meeskond. Võistluseelses kontrollis sai oma esimese kohtunikutegevuse sooritada ka Juta. Tubli!
Ka leedukate korraldusmeeskond ning –süsteem on veidi muutunud. Sellel oli nii plusse kui ka miinuseid. Kuna kõiki tegevusi enam ei planeeri (ja ei kontrolli otseselt) senine korraldaja, siis uued tegijad ei osanud alati ette näha võistlusel tekkivad erinavaid olukordi. Kahjuks said kehva infovahetuse tõttu ilma põhjuseta Palangasse sõita Urmas ja Gethlin- nende töökohtadel päästeautos istusid hoopis leedukad.
Ilm oli võidusõiduks ideaalne ning võistlus ise põnev kuni lõpuni. Väheste avariide tõttu oli ka tehnilisel kontrollil suhteliselt pingevaba võistlus. Enim oli probleeme spordireeglite suhtes eksivate meeskondadega boksipeatuste ajal.
Korraldaja ning võistlejate (ja ka meie endi) arvates õnnestus meie töö hästi ning võime hakata planeerima järgmise Palanga kestvussõidu teemasid. Kuuldavasti on siis oodata ka mitmeid uuendusi kogu võistluse programmi osas.

Juuli lõpetab tavapäraselt Soome WRC ralli Jyväskyläs. Sel korral oleme siin Marek Mõistusega kahekesi. Lisaks muidugi ka FIA Tehnilise Delegaadi assistent Karmo Uusmaa.
Tavapäraselt erineb Soome ralli teistest WRC kalendris olevatest võistlustest oma pikkade päevadega. Sel korral on kõigile osalejatele veelgi vähem öist uneaega jäetud. Juba kolmapäevane eelkontroll venis osale kontrolöridest üle 15-tunniseks. Lisaks reede ja laupäev, kus hommik algab kella 6 ajal esimese hooldusega.
Pikemad muljed rallist loodan kirja saada pärast võistluse lõppu.

Plaanide kohaselt ootavad nüüd Võidusõiduabi kohtunikke ees mitmed võistlused, mis on kantud rahvusvahelisse kalendrisse.

Päikselisest Jyväskyläst,
Raul Koov

Kommenteerimine on suletud.